Giuliettaevo's GTV la bomba
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Advanced Membro
- Contacteer:
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Dat met die knippers meot ik nog eens nakijken... Ik denk dat ik Ledjes in de koplampen erbij moet zetten oid.
De afgelopen tijd eigenlijk niks kunnen doen, veel te druk geweest op het werk e.d.
Afgelopen weekend een 25 jarige bruiloft en een vrijgezellenfeest wara we vandaag de bijbehorende bruiloft van hebben gehad... ben kapot en mag morgen ook weer fijn werken.
Maar ik denk dat ik er zaterdag weer een paar uur aan kan werken.
Hoop de motor en bak eruit te halen zodat ik de tunnel af kan maken en de motor en baksteunen aan de carrosserie af kan lassen. Ook kan ik dan vast de carterpan klaar maken voor het lassen. Ik had er al een beetje naar gekeken en het komt vrij netjes uit met de Nord pan, dat is weer een gelukje. 

De afgelopen tijd eigenlijk niks kunnen doen, veel te druk geweest op het werk e.d.

Maar ik denk dat ik er zaterdag weer een paar uur aan kan werken.

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Nou vandaag was weer een tegenvaller... Voelde me helemaal niet lekker en heb de halve dag op de bank gelegen.
Aan het eind van de dag voelde ik me gelukkig wat beter en heb ik me nog even in de garage gewaagd. Ik heb de verstevigingsrib uit de motorkap geslepen en de motorkap gepast. Het past!
Geen lelijke
GTV6 kan voor mij gelukkig..
Het scheelt maar een paar mm maar de kap kan er op zonder het kleppendeksel te raken.
Verder heb ik de gekregen carterpan ( nogmaals bedankt Martijn...
) al een stuk verslepen om hem passend te gaan maken onder de Saab motor. Ik heb al gezien dat dat een fijn werkje gaat worden...
Vooral daar waar de motor over het stuurhuis gaat is er erg weinig ruimte voor de carterpan. 

Aan het eind van de dag voelde ik me gelukkig wat beter en heb ik me nog even in de garage gewaagd. Ik heb de verstevigingsrib uit de motorkap geslepen en de motorkap gepast. Het past!

Verder heb ik de gekregen carterpan ( nogmaals bedankt Martijn...

Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Re: Giuliettaevo's GTV 2.0
Hopelijk kan ik deze week de GTV weer naar binnen halen. De afgelopen weken ben ik o.a. druk bezig geweest met mijn braadwurst en heb ik geen tijd gehad voor mijn Alfa'tje.
Nu heb ik maar meteen de gelegenheid gebruikt om de garage weer eens fatsoenlijk op te ruimen zodat ik ook al mijn gereedschap e.d. weer terug kan vinden als ik het nodig heb.
Van de week nog even aan de 33 van mijn vriendin hobbyen, beurtje en een voorruit, en dan kan de GTV weer in de garage.
Dan kan ik weer vol frisse moed verder met de carterpan en cardanas. Als ik daar klaar mee ben ga ik de motor opbouwen om hem lopend te kunnen maken. Eerst waarschijnlijk nog in originele vorm, dus met baby-turbo
. Als hij dan loopt kan ik de grote turbo en uitlaat e.d. gaan pas maken.
Ik wil met de auto de Nimega rondrit meerijden dus ik heb nog ongeveer een halfjaartje om hem in ieder geval technisch helemaal klaar te maken, dat zou toch moeten kunnen lukken.
Hoe hij er op dat moment uitziet maakt me niet zoveel uit, als hij maar rijdt... 

Nu heb ik maar meteen de gelegenheid gebruikt om de garage weer eens fatsoenlijk op te ruimen zodat ik ook al mijn gereedschap e.d. weer terug kan vinden als ik het nodig heb.

Van de week nog even aan de 33 van mijn vriendin hobbyen, beurtje en een voorruit, en dan kan de GTV weer in de garage.

Dan kan ik weer vol frisse moed verder met de carterpan en cardanas. Als ik daar klaar mee ben ga ik de motor opbouwen om hem lopend te kunnen maken. Eerst waarschijnlijk nog in originele vorm, dus met baby-turbo

Ik wil met de auto de Nimega rondrit meerijden dus ik heb nog ongeveer een halfjaartje om hem in ieder geval technisch helemaal klaar te maken, dat zou toch moeten kunnen lukken.

Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Advanced Membro
heb je wel een "snelle"navigator nodig 

-
- Alfetta Transaxle Guru
Geen Tom Tom dus, maar een Rob Rob.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Advanced Membro

of een VROUW

- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Een vriendin heb ik en die durft best met mij mee te rijden hoor.

Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Advanced Membro
nog vorderingen?offe 

- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru

Nu staat er weer een hele lading zooi klaar voor de stort... Monique was vrij vorige week en is op zolder aan het opruimen geweest.

Vrijdag ben ik vrij, kan ik mooi de zooi wegbrengen en hopelijk de GTV weer de garage inrollen.
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
Anders komen we met een aantal om te helpen opruimen. Dit project moet door gaan 

- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Vandaag een carterpan op maat gemaakt...

Alleen niet voor mijn Alfa..
Heb even voor mijn maat een pan van een 6 cilinder VW LT pas gemaakt voor een Audi 5 cilinder. Ik wou dat mijn pan zo makkelijk te maken was...
Wel even een impressie van hoe het er onder de kap gaat uitzien

net een halve cm boven het kleppendeksel, maar de kap kan dicht.

Ook aan de onderkant weinig ruimte... ik denk dat het stuurhuis misschien nog iets moet gaan zakken.

En even de windmolen gemonteerd om te kijken hoe hij uitkomt...
hier trouwens nog een foto'tje van de Golf cabrio van de vriendin van mijn maat...

184kw op kenteken...

Alleen niet voor mijn Alfa..

Wel even een impressie van hoe het er onder de kap gaat uitzien

net een halve cm boven het kleppendeksel, maar de kap kan dicht.

Ook aan de onderkant weinig ruimte... ik denk dat het stuurhuis misschien nog iets moet gaan zakken.

En even de windmolen gemonteerd om te kijken hoe hij uitkomt...

hier trouwens nog een foto'tje van de Golf cabrio van de vriendin van mijn maat...

184kw op kenteken...

Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Alfetta Transaxle Guru
Respect hoor. geweldig dit soort projecten ook al weet ik er niets van.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
Dat zijn de leuke sleepers......3.2 V6 

get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Met een klein blond meisje achter het stuur... :biggrin:
bijna 290 pk heeft hij nu. Bij 230 lieten we het gas maar los, het dak begon wel erg hard te suizen.
Haar enige klacht is dat er met regen niet fijn mee te rijden is, door het quaiffe sper gaat hij dan te snel rechtdoor. Mara op droog is het wel geweldig. het ding klinkt ook nog eens echt schofterig.
Het is overigens een VR6 motor, de motor heeft maar een blokhoek van 15 graden en is de opvolger van de motor uit de Golf/Corrado vr6. Ligt ook in de Golf R32 maar dan met 240 pk, deze komt uit een Audi TT en had 250 pk standaard. Zonder kats, open uitlaat en custom chip van JD brengen hem naar bijna 290 pk.
hier nog een foto van de buitenkant...

Wel jammer dat z edie wielen niet aan mij wil geven.
bijna 290 pk heeft hij nu. Bij 230 lieten we het gas maar los, het dak begon wel erg hard te suizen.

Haar enige klacht is dat er met regen niet fijn mee te rijden is, door het quaiffe sper gaat hij dan te snel rechtdoor. Mara op droog is het wel geweldig. het ding klinkt ook nog eens echt schofterig.

Het is overigens een VR6 motor, de motor heeft maar een blokhoek van 15 graden en is de opvolger van de motor uit de Golf/Corrado vr6. Ligt ook in de Golf R32 maar dan met 240 pk, deze komt uit een Audi TT en had 250 pk standaard. Zonder kats, open uitlaat en custom chip van JD brengen hem naar bijna 290 pk.

hier nog een foto van de buitenkant...

Wel jammer dat z edie wielen niet aan mij wil geven.

Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
ah.....gelukkig...het VR-blok. Tenminste toch nog iets italiaans aan die duitse kist.
Wel lachen.
Wel lachen.
get in, sit down
shut up and hold on!
shut up and hold on!
- Gtv4
- Advanced Membro
Het is toch een cabrio, probeer het eens met open rijden. :biggrin:giuliettaevo schreef:
Bij 230 lieten we het gas maar los, het dak begon wel erg hard te suizen.![]()
Transaxle loos!
-
- Alfetta Guru
Prachtig
(Je kon zeker geen kleinere fohn vinden voor in de GTV?
) Turbo gat
of gaat dat meevallen.
Las je het carter zelf?
Gr,
Carl

(Je kon zeker geen kleinere fohn vinden voor in de GTV?

Las je het carter zelf?
Gr,
Carl
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Het is wel een aardig grote jongen ja..
Maar toch begint hij al bij 3500 toeren te spoelen als het goed is, en volle druk bij 4000 toeren ongeveer. Echte ouderwetse turbomotor dus straks.
Alu kan ik zelf niet lassen helaas.
Vandaag de GTV binnengezet en meteen de deuren en achterklep eraf gehaald. Voor de eerste keer een bout uit moeten boren aan de auto, een van de imbussen van de deuren draaide door.
Ook heb ik even de carterpan aangepakt, die is nu ook zo goed als klaar. Wel moet ik het stuurhuis op de een of andere manier nog een halve cm lager maken.
Nu moet de motor en bak er weer uit zodat ik de motor en baksteunen af kan lassen en de tunnel er in kan lassen. daarna kan ik naar het schakelmechaniek kijken en een begin maken met de cardanas.
sfeerplaatje...

Maar toch begint hij al bij 3500 toeren te spoelen als het goed is, en volle druk bij 4000 toeren ongeveer. Echte ouderwetse turbomotor dus straks.

Alu kan ik zelf niet lassen helaas.

Vandaag de GTV binnengezet en meteen de deuren en achterklep eraf gehaald. Voor de eerste keer een bout uit moeten boren aan de auto, een van de imbussen van de deuren draaide door.

Ook heb ik even de carterpan aangepakt, die is nu ook zo goed als klaar. Wel moet ik het stuurhuis op de een of andere manier nog een halve cm lager maken.

sfeerplaatje...

Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- Melvivio
- Advanced Membro
hey toffe om te zien hoe het project vorm krijgt! Ik geloof graag dat je hiermee op 400+pk uit gaat komen!
Ik heb toch over je adviesen van versnellingsbakken nagedacht, en aangzien ik ook steeds harder met de gtv ga rijden houd ik mijn originele bak! Heel cool om dit door te lezen!
Volgens mij ben je alle problemn die je tegen kan komen met motoren inbouwen wel al eens tegen gekomen, Top werk man!
Ik heb toch over je adviesen van versnellingsbakken nagedacht, en aangzien ik ook steeds harder met de gtv ga rijden houd ik mijn originele bak! Heel cool om dit door te lezen!
Volgens mij ben je alle problemn die je tegen kan komen met motoren inbouwen wel al eens tegen gekomen, Top werk man!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~