Giuliettaevo's GTV la bomba

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Re: Giuliettaevo's GTV 2.0

Bericht door giuliettaevo »

Aangezien ik vandaag mijn heteluchtkanon weer aan de praat heb gekregen kan ik ook weer wat aan de GTV gaan doen. :smile: In ieder geval zonder vast te vriezen aan mijn gereedschap... :roll:

Vanmiddag heb ik nog even het dashboard, de kachelunit en de zekeringkast met kabelboom verwijderd. Ik wil wel een dashboard met ene kachelunit terugplaatsen maar de kabelboom komt er niet meer in. Ik ga zelf een nieuwe kabelboom maken met een modernere zekeringkast en via relais geschakelde verlichting e.d. Zo'n oude originele kabelboom blijft een zorgenkindje, je gaat van de ene slechte verbiding naar de volgende kortsluiting. :neutral: En aangezien ik veel kan laten vervallen en nog meer zou moeten veranderen kan ik het net zo goed meteen nieuw maken.

Van de week verder met het demonteren, ruiten moeten er nog uit en er ligt nog wat los spul her en der. Dan eindelijk die motor en bak eruit takelen en de carterpan aflassen. Daarna de motor en bak de schuur in en verder met de koets, tunnel e.d. afmaken.

Ook wil ik eigenlijk de motorruimte en het interieur stralen. ik heb hier nog 75 kg nieuw grit staan maar de compressor die ik meestal leen is veel te licht om te stralen. Iemand een tip hoe ik dit het beste kan doen? ik zag bij Boels op de site een straalketel en zo'n grote dieselcompressor. kost dan iets van 120 euro voor een dag maar dan kan ik wel in een keer alles goed doen denk ik.. Gewoon zorgen dat ik zo veel mogelijk delen klaar heb om te stralen. Daarna kwast ik er wel iets overheen tegen het roesten.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

heb een 75 zekeringkast voor je als je er iets aan hebt...stralen doe ik eigenlijk haast nooit dus kan ik je niet helpen aan info...waarom wil je stralen aan die :oops: roestvrije body :oops: krijg het bijna niet uit mijn strot :biggrin:
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Is veel makkelijker lassen en ik weet zeker dat er nog wel iets tevoorschijn komt. :wink: Hoewel het er achter het dashboard ook wel vrij heilig uitzag... :razz:
Gaat niet bestaat niet 😎
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Komt wel behoorlijk wat straalgrit vanaf hoe ga je dat handelen tijdens het stralen ?
Afhankelijk van het grit en de druk maak kijk uit met vlak plaatwerk.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Heb een dichte garage en kan met enkele dekens wel een mooie constructie maken. :smile: Zeil eronder om het op te vangen is ook wel makkelijk. en dan weer terug de ketel in scheppen. :wink:

Op vlakke plaat kom ik niet in de buurt, die stukken pak ik wel met de schuurmachine of slijptol. Het gaat mij meer om alle randen, hoekjes en gaten. :wink: Ik heb echt geen zin om al die rare hoekjes en gootjes met de hand te gaan krabben oid. :neutral:
Gaat niet bestaat niet 😎
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Heb het in het verleden ook zo laten doen, delen waar je niet bij komt en andere die verdacht waren.
Rest laten zoals het is.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Alfa-corazon »

giuliettaevo schreef:Aangezien ik vandaag mijn heteluchtkanon weer aan de praat heb gekregen kan ik ook weer wat aan de GTV gaan doen. :smile: In ieder geval zonder vast te vriezen aan mijn gereedschap... :roll:

Vanmiddag heb ik nog even het dashboard, de kachelunit en de zekeringkast met kabelboom verwijderd. Ik wil wel een dashboard met ene kachelunit terugplaatsen maar de kabelboom komt er niet meer in. Ik ga zelf een nieuwe kabelboom maken met een modernere zekeringkast en via relais geschakelde verlichting e.d. Zo'n oude originele kabelboom blijft een zorgenkindje, je gaat van de ene slechte verbiding naar de volgende kortsluiting. :neutral: En aangezien ik veel kan laten vervallen en nog meer zou moeten veranderen kan ik het net zo goed meteen nieuw maken.

Van de week verder met het demonteren, ruiten moeten er nog uit en er ligt nog wat los spul her en der. Dan eindelijk die motor en bak eruit takelen en de carterpan aflassen. Daarna de motor en bak de schuur in en verder met de koets, tunnel e.d. afmaken.

Ook wil ik eigenlijk de motorruimte en het interieur stralen. ik heb hier nog 75 kg nieuw grit staan maar de compressor die ik meestal leen is veel te licht om te stralen. Iemand een tip hoe ik dit het beste kan doen? ik zag bij Boels op de site een straalketel en zo'n grote dieselcompressor. kost dan iets van 120 euro voor een dag maar dan kan ik wel in een keer alles goed doen denk ik.. Gewoon zorgen dat ik zo veel mogelijk delen klaar heb om te stralen. Daarna kwast ik er wel iets overheen tegen het roesten.
Klinkt bijna gezellig daar in je sleutelruimte.
Respect hoor voor zoveel werk!
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Meestal ben ik maar alleen hoor :wink: , op een kat na, die komt hier de laatste weken steeds langs om te kijken en te slapen. Monique heeft het beestje zo'n beetje geadopteerd, hij krijgt eten en alles. Het lijkt er erg op dat zij geen baasje heeft of dat die er niet voor zorgt. :neutral: Ach, nu hebben we dus twee binnen-katten en een buiten-kat. :smile:

Maar als je een keer wilt langskomen ben je welkom hoor. :wink:

Af en toe komen er wel vrienden langs maar meestal gebeurt er dan automatisch nog maar weinig. :oops:
Gaat niet bestaat niet 😎
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Sander »

Niet om je te ontmoedigen of zo, maar 75 kg straalgrid is er echt zo doorheen. (paar minuten) dus of je dan echt lekker rendement kan halen uit een dagje huren....
Zelf straal ik wel eens met twee hobby compressortjes parallel en dat gaat in veel korte stukjes net. Mooi voor plaatselijk stralen of lose delen (in een oude tent :lol: ), maar zou er nooit een hele binnen- of motorruimte mee doen. Je bent meer tijd kwijt met vegen en zeven en weer vullen, dan met stralen. :? Tegen de tijd, dat ik een projectauto (plaatselijk) ga stralen, bouw ik er wel een tent omheen! dat wil je echt niet zo los in de garage. :wink:
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

hmmm, niet helemaal het antwoord waar ik op zit te wachten. :wink:

Zou dat echt zo hard gaan? dat is idd wel lastig dan. :? Ik had al gekeken om een zeil schuin te spannen om het grit op te vangen en naar 1 plaats te leiden.

Het alternatief is om hem weg te brengen en laten stralen maar dat is weer zo'n geregel met een kar en trekauto en vooral vrije tijd.. :neutral:

Zal er nog even over moeten denken dus.. :wink:
Gaat niet bestaat niet 😎
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Zit wel verhaal in wat Sander zegt, heb het bij een kleine gezien dat ging al redelijk hard.
Je bent er idd in een mum van tijd doorheen.
Saluti Alessandro

Afbeelding

GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

giuliettaevo schreef:hmmm, niet helemaal het antwoord waar ik op zit te wachten. :wink:

Zou dat echt zo hard gaan? dat is idd wel lastig dan. :? Ik had al gekeken om een zeil schuin te spannen om het grit op te vangen en naar 1 plaats te leiden.

Het alternatief is om hem weg te brengen en laten stralen maar dat is weer zo'n geregel met een kar en trekauto en vooral vrije tijd.. :neutral:

Zal er nog even over moeten denken dus.. :wink:

Ik denk dat je meer tijd kwijt bent zoals aangegeven aan vegen, opspitten en zeven dat dat je een kar en trekauto moet regelen. Of het moet een geld kwestie zijn. Ik had ook allemaal wilde ideeen, maar kon dit ook helaas niet doen vanwege de financieen cry.gif cry.gif
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Sander »

giuliettaevo schreef:Zou dat echt zo hard gaan?
Om een beeld te geven: ik heb zelf ook 75 kg straalgrid en dat past allemaal in één keer in mijn ketel.
Ik heb een setje raamlijstjes van één kant van een Giulietta gestraald, daar moest ik de ketel toch enkele keren voor vullen. Heb niet geteld en ook niet altijd tot de laatste korrel gewacht, maar toch....

Uiteindelijk wel gaaf, als je alles zelf kunt, dat wel! :thumbs:

Een serieuze ketel huren, zodat je iig niet tussendoor hoeft te wachten op voldoende lucht, scheelt al wel veel tijd natuurlijk! En als je opvangsysteem goed werkt, helpt dat ook.

Eigenlijk zou je het alleen al voor de ervaring gewoon moeten doen. :cool: :cool:
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Geld is zeker een aandachtspunt :mrgreen: ... het groeit hier helaas niet aan de bomen. :cry:

De auto ophalen en wegbrengen moet ik een auto en een kar regelen en ik kan het niet zelf in de gaten houden dan. Maar het 'zelf doen' is ook erg belangrijk voor mij, alleen echt noodzakelijke dingen wil ik uitbesteden, dus waar ik niet onderuit kan.

Compressor zou het probleem niet zijn, kan zo'n diesel-aanhanger-ding voor weinig huren. :wink:

Die 75 kilo grit had ik toevallig nog staan, keertje overgehouden met magazijn inventarisatie op het werk. :cool: Kan er natuurlijk nog wel een paar zakken bijhalen, zijn de kosten niet.
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Had iets nieuws bedacht om te maken en daar ben ik ook maar meteen aan begonnen. Een soort van draaispit om aan de bodem te kunnen werken. Ik gebruik er twee van die draaibare motorbokken voor die ik wat hoger maak en voorzie van een bredere dwarsbalk aan de onderkant. De bevestiging aan de auto gebeurt via de bumpersteunen. Aan de voorkant heb ik de balk al klaar, de achterkant hoop ik morgen te maken. Van de week nog even zo'n motorbok bijbestellen ( heb er maar 1 ) en dan kan ik hem binnenkort mooi ronddraaien om ook aan de bodem te kunnen werken. :smile:

Zal morgen weer eens wat foto's maken. :wink:

Maar de dag gaat beginnen met het halen van een flinke kan petroleum voor de kachel. :mrgreen:
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Vandaag geen zin om iets aan het draaispit te doen.. :oops: Dus ben ik maar wat anders gaan doen....
Afbeelding

De tunnel zit aan de passagierskant nu bijna dicht. :smile: Morgen hoop ik de bestuurderskant ook dicht te kunnen maken. Als ik tijd overheb maak ik dan ook meteen nieuwe bevestigingen voor de stoelen en kijk ik of ik het gaspedaal al erin kan maken, hiervoor moet ik de andere pedalen iets naar links buigen denk ik zo. En als er dan nog tijd over is kijk ik waar de schakelpook moet komen en maak ik die er ook nog in. :lol:

Verder komt morgen als het goed is mijn intercooler ook binnen, de verkoper komt hem brengen. :grin: :? Als het goed is past hij mooi en zitten de aansluitingen ook op een goede plaats. :smile:

Ik heb er in ieder geval weer zin in nu mijn kachel het weer doet.. ::-) Ik zet hem niet te veel aan zodat het niet te warm wordt, op die manier werk je wel door om het warm te krijgen. :wink: Met het lassen ( en constant in de fik vliegen van kit en bodyschutz) wordt het ook wel warm. :mrgreen:
Gaat niet bestaat niet 😎
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Kijk aan er komt weer schot in zo te zien :thumbs: Ga zo door en veel succes morgen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Het stralen heb ik maar even uit mijn gedachten verbannen en nu ga ik eerst weer eens zorgen dat er vooruitgang te zien is. :blue_cool:

Helaas heb ik in mijn goedheid :oops: ook weer iets doms gedaan.. ik heb toegezegd aankomende zaterdag mijn maat te helpen met het aanpassen van de vooras van zijn kadett aan de Audi motor. :evil: Daar gaat een hele dag Alfa-tijd... :cry: Maar ja, het is wel leuk werk en uiteindelijk ook wel de moeite waard. :smile:
Gaat niet bestaat niet 😎
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Echt gun eens wat tijd voor jezelf! Door die reputatie van cuijk customs die je hebt staat dadelijk iedereen bij je op de stoep!

Word lekker dik die middentunnel. Zitten daar ook ophangpunten voor de bak?

Nog leuk geglibberd afgelopen dagen? :jumping:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Met de braadwurst ga ik schuivend door het leven. :blue_cool:

De ophangpunten voor de bak zitten tegen de langsliggers aan, diezelfde balken als waar de onderste draagarmen aan vast zitten. :wink: De tunnel is alleen maar een afdakje voor de bak. Het schakelmechaniek komt er wel nog aan vast te zitten.

Vandaag weer het nodige gedaan. :grin: Zo kwam mijn intercooler vandaag binnen. :smile: Het leuke was dat de verkoper hem kwam brengen en die bleek ook nog eens mijn broertje te kennen :shock: , het is toch een kleine wereld...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De intercooler was bedoeld voor een of andere Landrover, maar zo te zien past hij ook wel aardig in een GTV. :twisted: Een paar kleine aanpassingen nog en dan past hij helemaal. Nu nog een radiateur zoeken die er mooi achter past.
Gaat niet bestaat niet 😎
Plaats reactie