oeps.......

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Peter GTV-6 schreef:
Carbo schreef: met dank aan de overheid dan!
Die door ons zelf in het zadel is geholpen, mn. de CU is berucht anti- Youngtimer....
Typisch geval van sigaar-uit-eigen-doos, dus...!!
Door ons? Niet door mij in ieder geval! :wink:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Ik heb ook zo'n 10 jaar een GT staan.
Dit formulier zou toen voldoende zijn om hem in te voeren??
Iemand hier bekend mee ?

Afbeelding
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
SvK
Novizio
Novizio
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 nov 2008, 08:42
Locatie: Breda

Bericht door SvK »

giuliettaevo schreef:Net mijn vader gesproken. Zij hebben op het werk een of andere zeldzame Mercedes van voor de oorlog staan waar geen papieren bijzitten. Die auto is meer als een miljoen euro waard en krijgt waarschijnlijk geen NL kenteken. :evil:

Ze zijn nu aan het kijken in welk land ze hem gaan registreren om hem daarna alsnog in Nl in te voeren :? ... De eigenaar is aan het kijken of hij de kosten kan gaan verhalen op de RDW. :lol:
Volgens mij kan je nog wel altijd een RDWschouwing aanvragen. Dan komt een RDW-specialist het bouwjaar en de orginaliteit/eenheid (dus geen bij elkaar gekluste auto) vaststellen van het voertuig, en geeft deze een nieuwe identiteit/chassisnummer; als alles klopt natuurlijk! Voorwaarde is wel dat dit voertuig dus nergens geregistreerd staat, wat bv bij een vooroorlogse auto absoluut geen probleem zal zijn.
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

GTV schreef:Ik heb ook zo'n 10 jaar een GT staan.
Dit formulier zou toen voldoende zijn om hem in te voeren??
Iemand hier bekend mee ?
Niet echt bekend mee maar het lijkt een soort van gelijkvormigheid attest zoals we dat in België kennen sinds 1998.
Het lijkt mij in ieder geval voldoende om de identiteit van de auto vast te stellen.
Wat je eigenlijk mist is de tenaamstelling van de laatste eigenaar, als je die in je bezit hebt dan geeft het aan dat jij de eigenaar bent van het voertuig.
Vroeger was een "koop overeenkomst" ook voldoende, heb je misschien nog een rekening of iets dergelijks?

Ik zou er in ieder geval mee naar de RDW gaan en uitsluitsel vragen, ben ook wel benieuwd wat ze nu precies willen. :?

Edit, in het laatste stuk staat wel iets van de vorige eigenaar en wanneer de auto uit het verkeer is genomen? (misschien even door de vertaling halen om het zeker te weten)
Als dat zo is dan lijkt mij dit document voldoende. :razz:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

GTV schreef:Ik heb ook zo'n 10 jaar een GT staan.
Dit formulier zou toen voldoende zijn om hem in te voeren??
Iemand hier bekend mee ?

Afbeelding
ik raad je aan: wip even langs bij de rdw, zeker is zeker.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

:thumbs:
Morgen ff langs kachelen :wink:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
SvK
Novizio
Novizio
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 nov 2008, 08:42
Locatie: Breda

Bericht door SvK »

Volgens mij staan de 3 essentiële zaken om een kenteken te krijgen erop; De gegevens van het voertuig ( chassisnummer ed), er staat de eerste ingebruikname op en dat de auto (met gebruik van de uitschrijfpremie) verkocht/uitgeschreven is, dus ja, hier heeft de RDW voldoende aan.
Alfetta 2.0 QO - Lancia Delta HF Integrale - Fiat Doblo
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: Z Limburg, 161 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

Roy,

dit is het uitvoer document van Italie.
Had ik ook bij mijn daily ts, verder had ik nog een donkerblauwe brief waar alle voormalige eigenaren opstonden. Dat leek meer op het kenteken deel I.

Achteraf stom dat ik de originele documenten nooit heb inge-scand. :oops:
Bij de import van mijn V6 heb ik de originele (B) papieren gewoon mee terug gekregen.

Resume gewoon even langsgaan geeft al een beetje meer zekerheid.
Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d Afbeelding braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!

AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Er zitten nog 2 formulieren bij, ik kan helaas geen woord italiaans.
Ik ben benieuwd :?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1841
Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar dit waren alle papieren die ik bij mijn 166 had.

De kwaliteit is een beetje mager, gewoon een paar foto's van gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Net ff bij RDW geweest, papieren zijn correct alleen moet er deel 1 bij :evil:

Iemand ervaring met deel 1 aanvragen bij automobile club d'italia ??
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Sh*t! Ik dacht het al.
Ik zou deze vraag eens posten op het skrap-forum, daar zijn volgens mij meer mensen bezig met dit soort ongein.


Wat een kl*te regeling. :evil:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Idd, een of andere aardappel heeft weer zo'n geweldige regel verzonnen....................
Ik zal het eens op het SCARB forum zetten.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: oeps.......

Bericht door GTV »

Goed bericht :))) :))) :)))

P E R S B E R I C H T


Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs
Rijksstraatweg 269-V
3956 CP Leersum
T 0343-469955
E secretariaat@fehac.nl
I www.fehac.nl



Leersum, 17 december 2010

FEHAC behaalt succes tegen nieuwe RDW maatregel over afgifte kenteken voor oldtimers uit het buitenland

RDW geeft bij invoeren van historisch voertuig weer een kenteken af indien men niet beschikt over Deel I en / of Deel II (incomplete originele kentekendocumenten)
Op 10 augustus jl. kondigde de RDW aan, dat per 16 augustus 2010 een aangepaste werkwijze (nieuwe regeling) in werking zou treden, waarbij het verplicht werd om een kentekenbewijs Deel I te overleggen bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig, dat eerder in een andere EU lidstaat was geregistreerd. Deze aanpassing was nodig om op een juiste wijze uitvoering te kunnen geven aan de verplichtingen in de Europese Richtlijn 1999/37 en de Nederlandse wetgeving.

Actie van de FEHAC heeft resultaat
De FEHAC heeft direct bij de RDW tegen deze aanpassing geprotesteerd. De maatregel betekende immers een concrete aanslag op het behoud van het mobiele erfgoed, waarvoor de FEHAC zich al 35 jaar inzet. En nog wel uit een onverwachte hoek. Het mag immers bekend worden verondersteld dat van veel oldtimer voertuigen binnen de EU (van inmiddels 27 landen!) in de loop der jaren de voertuigdocumenten verloren zijn gegaan. Deze voertuigen zijn ooit buiten gebruik gesteld en vervolgens 'vergeten' of weggezet in afwachting van een grote restauratie. Nadat de technische kant van de restauratie is voltooid en de voertuigen weer geschikt zijn voor deelname aan het verkeer, worden ze ter keuring aangeboden en na goedkeuring kan er opnieuw een kenteken worden afgegeven. Voor de eigenaar de bekroning op zijn werk!.

Vele eigenaren van voertuigen, die naar ons land zijn gehaald voor restauratie en waarvan geen officiële papieren beschikbaar waren, reageerden bij de FEHAC. Hun jarenlange inspanning was door deze maatregel immers “waardeloos” geworden. Mede dankzij publicaties van persberichten en uitzendingen via RTL Nieuws is de FEHAC in staat geweest om aandacht te vragen voor dit probleem.

Tevens heeft de FEHAC de RDW geïnformeerd over de situaties in andere EU landen, waar deze maatregel niet op een dergelijke manier is ingevoerd.

Deze landen hanteren veelal de voorwaarde, dat de identiteit van het voertuig vastgesteld moet kunnen worden aan de hand van het chassisnummer en andere voertuig gegevens. De FEHAC werkt daar zelfs aan mee aan de hand van de door de FEHAC afgegeven bouwjaarverklaringen. Daarnaast wordt in onze mede EU landen nagegaan of er niet sprake is van een gestolen voertuig. En als laatste voorwaarde kan aan het land, van waaruit het voertuig afkomstig is, worden gevraagd om een geen-bezwaar verklaring af te geven voor een nieuw kenteken in ons land. Kan aan deze voorwaarden voldaan, dan wordt een kenteken afgegeven.

De door de FEHAC ondernomen actie en de samenwerking tussen de FEHAC en de RDW hebben er nu toe geleid, dat de RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om de betreffende Richtlijn 1999/37 aan te passen. De RDW zal vooruitlopend op en in afwachting van besluitvorming van de EC op dit verzoek, met ingang van 1 januari 2011 het weer mogelijk maken om voertuigen zonder documenten als Deel I en II (incomplete kentekendocumenten) in ons land in te voeren en op kenteken te zetten. Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.

De FEHAC en de ruim 60.000 leden, die via hun club zijn aangesloten bij de FEHAC, zijn zeer verheugd, dat de RDW de juiste maatregelen neemt om het cultureel erfgoed in ons land te helpen behouden en de hobby van vele oldtimer liefhebbers weer mogelijk maakt .

Informatie voor de redactie;
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met FEHAC bestuurslid Bert de Boer. Tel.no 06-54317390, e-mail: cpa@fehac.nl





De FEHAC (Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs) stelt zich vanaf haar oprichting (in 1976) ten doel de belangen te behartigen van de eigenaren en houders van voertuigen welke uit historisch oogpunt in stand worden gehouden. Het gaat als regel om voertuigen van 25 jaar en ouder. De FEHAC telt bijna 200 leden, Nederlandse verenigingen en stichtingen die samen circa 70.000 personen vertegenwoordigen. Al deze mensen spannen er zich er voor in om de historische voertuigen die zij bezitten in stand te houden, met inzet van kennis, kunde en tijd, en volledig uit eigen middelen. Aldus zorgen zij er voor, ondersteund door een hele bedrijfstak, dat er in Nederland een rijke en gevarieerde collectie voertuigen behouden blijft; niet alleen personenauto’s, maar onder meer ook bromfietsen, motorfietsen, autobussen, bedrijfsvoertuigen, legervoertuigen, aanhangwagens en tractoren. In haar ruim 30 jarige bestaan is de FEHAC uitgegroeid tot dé gesprekspartner van de overheid op dit gebied. De FEHAC is aangesloten bij de FIVA (Féderation Internationale des Véhicules Anciens) en vertegenwoordigt de sector wegvoertuigen in de stichting Mobiele Collectie Nederland.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: oeps.......

Bericht door Fetta »

:blue_cool:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9055
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: oeps.......

Bericht door AlfettaOwner »

Goed nieuws :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie