Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Peter GTV-6 schreef:Ik heb bewust de radio eruit gehaald, en het gat met het originele Alfa plaatje afgedekt.
Alleen maar motormuziek voor mij dus...!!
Ik kan het geluid bij het navigatiesysteem uitzetten :)))

En de bedoeling is wel dat ik er behoorlijk wat kilometers mee ga maken (ook al zal dit meestal mooi weer zijn). De GTV6 is bedoeld om veel te rijden en heb dan geen zin om met kaarten of stratengidsen te rotzooien en wil ook geen losse TomTom dat vind ik echt een afknapper in een klassieker :mrgreen: Daarnaast vind ik het lekker om na een paar uur zonder radio naar het V6 gezang te hebben geluisterd om lekker sturend naar mij favoriete muziek te luisteren.
Van stilstaan worden ze niet beter dus lekker veel de weg op! Tja en met originaliteit heb ik niet zoveel ... wel KWALITEIT!

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Een korte update! Dit weekend niet zoveel gedaan maar wel de reservewielbak afgelast!

Toch meer werk met het pasmaken. Ik las alles stuik in en dat heb je met dit soort stukken nogal eens dat je het plaatwerk moet krimpen om het lekker te laten passen. Dit keer een paar inslijpingen gemaakt om de spanning in het plaatwerk kwijt te raken!
Afbeelding

Passen of het sleepoog mooi aansluit op het reparatiestuk!
Afbeelding

In de Innotec primer!
Afbeelding

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

jij wilde gewoon nog niet het diepe in :jumping:

die 2cm :twisted:

als je de originele bumpersteun houdt dan past het niet(was hier toch ook rot,alleen 2 dagen werk om hem te repareren en vervolgens alsnog in de ijzerbak te gooien :oops: ) maar als je iets afwijkt idd goed op te lossen,alleen het profiel wat rond de bak loopt en lijkt op een OHM teken is lastig te maken ..

Volgend weekend ga ik lassen en jij het diepe in ok? :banana:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Afgesproken :jumping:

Zat er bij jouw 105 bak ook een platte kant aan?
Ik heb deze nu maar zo gepositioneerd dat die platte kant aan de zijkant valt!

Om de bak erin te zetten moet ie uit het spit. Zit namelijk aan de bumpersteun vast. Wil gewoon dit hele balkje van de bumpersteun naar de wielbak nieuw maken. Pak hiervoor gelijk 2mm plaat :wink: Heb naar jouw fotootjes gekeken :jumping:

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

heb het rechte stuk precies onder de achterparafan zitten ,past exact...maar aan de zijkant is denk ik ook prima.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Deze week 's avonds een stuk van de bodemplaat in de verdunde RX10 gezet. Dit zijn de plaatsen waar het laswerk gereed is. De met RX5 verdunde RX 10 loopt mooi tussen alle naadjes van de gepuntlaste plaat. De RX 10 droogt zelfs met de kwast zeer strak op. Deze laag schuur ik later licht op, breng daar waar nodig nadenkit aan en o.a. in de wielkasten 3M steenslagbescherming. Daarna spuit ik de boel af.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De APK keurmeester mag dadelijk zijn zonnebril opzetten :blue_cool:

Vanavond een plannetje bedacht voor de reserve wielbak constructie met de bumper ophanging (wordt vervolgt!)

Gr,
Carl
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Ga je de onderkant afspuiten en niet in de tectyl zetten :neutral: ? Of was het een grapje dat van de :cool:

Maar grote lap werk verricht! Ziet er Puik uit hoor!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Melvivio schreef:Ga je de onderkant afspuiten en niet in de tectyl zetten :neutral: ? Of was het een grapje dat van de :cool:

Maar grote lap werk verricht! Ziet er Puik uit hoor!
Correct de boel gaat zeker niet in de tectyl maar wordt strak afgewerkt! Op deze wijze zie ik precies waar de boel nog gaat werken. De enige concessie is de steenslag bescherming in de wielkasten. Dit wordt anders te snel lelijk.
Ondanks dat ik heel veel puntlassen los heb gehad kom je niet overal tussen zelfs niet met stralen. Dit is ook de reden dat ik RX5 gebruik. Dit spul is zo dun dat het overal tussen loopt.
De boel blijft dus mooi strak en 1 keer in de paar maanden volledig inspecteren en bijwerken!

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi resultaat hoor :thumbs:
Je wist wel al dat je RX10 ook in ralkleur kunt krijgen? Je hoeft dan niet na te spuiten.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

AlfettaOwner schreef:Mooi resultaat hoor :thumbs:
Je wist wel al dat je RX10 ook in ralkleur kunt krijgen? Je hoeft dan niet na te spuiten.
Ja dat wist ik, wat je op de foto ziet is de RX 10 in RAL 3002.

Om een mooi strak resultaat te krijgen spuit ik de tweede laag RX10. Daarna ga ik kijken hoe dit eruit ziet in combinatie met AR130 Alfa Rosso. Ik verwacht dat hier behoorlijk kleurverschil in zit en als dit zo is spuit ik de onderzijde nog een keer in de 2K AR130 en zet hier een blanke 2K laag eroverheen. Dat staat echter voor de zomer gepland vanwege de temperatuur.

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Gebruik jij niet net als ik een bodyschultz Carl? Ik baal wel dat de bodum dan niet glad blijft, maar wel goede bescherming tegen steenslag is het. Ik doe er later nog zobizo de bodem in de kleur van de auto zelf.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Ik gebruik alleen voor de wielkasten 3M 08879 een bodysteinschlagschutz met middel grove struktuur. De ondergrond is snaarstrak zodat ik ook met de 3M een strak resultaat krijg.

Vandaag nog wat detailwerk. Maar met dit detailwerk staat het uiteindelijke eindresultaat is mijn opvatting en motivatie. Kost een hoop tijd en daarom vaak overgeslagen maar ik heb vandaag de ontwateringsgaten in de reserve wielbak gemaakt. Na 3 jaar zoeken heb ik nog een setje New Old Stock kunststof afdichtingen gescored!

Maar eerst het sleepoog lassen en slijpen:
Afbeelding

Daarna de gaten voor de ontwatering gemaakt. Toch wat moeilijker dan op het eerste gezicht lijkt, probeer die gaten maar eens zuiver rond te krijgen. Hier weer hulp van mijn onmisbare kleine slijpertje. Dit is echt een topding! Ga deze week een tweede in Canada bestellen. Ik kan niet meer zonder. Zitten 2 inch slijpschijven bij. Geen doorslijpschijven maar echt dikke schijven.
Afbeelding
Vanaf de binnenzijde:
Afbeelding

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

heb je ook het verzetje erin gemaakt? ::-)

bij mij komen er geen meer in :oops: ...trouwens in de vloer ook niet...

maar mooi dat je de moeite erin stopt :thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Rob,

Er zitten twee verzetjes in (in plaats van 4 origineel) op foto 1 kun je dit zien. Ik maak er dus maar twee in. Ik ga ver maar om die twee verzetjes erin te maken daar heb ik echt geen zin in (kost toch al gauw weer een middagje kloppen). Maar welke fanaat gaat dit zien :?:

En Rob nee ik ben niet bang voor het grote werk van de 2cm ::-) Gisteren en vandaag mijn taktiek bepaald :jumping:

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

:jumping:

ik red het niet om te lassen,ga morgen onderblok van een 3.0v6 24v ophalen..
verder heb ik de pedalenbak van de gtv4 die ik van Martijn heb overgenomen gespoten...had geen zin om hem te polijsten...

Toch ook nog koud :oops: :mrgreen:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Jouw 24V is toch al klaar :?:

Een reserve onderblok of grote plannen :?:

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

puur reserve :wink:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Oh ik dacht even grote plannen: Opboren voor de 3,5 liter Cosworth bussen :jumping:

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

icm mijn nieuwe stabi gaat het allemaal zo hard dat wat reserve spullen geen kwaad kunnen :jumping:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Hard zal het zeker gaan! :thumbs: :jumping:

Gr,
Carl
Plaats reactie