Peter GTV-6 schreef:Ik heb bewust de radio eruit gehaald, en het gat met het originele Alfa plaatje afgedekt.
Alleen maar motormuziek voor mij dus...!!
Ik kan het geluid bij het navigatiesysteem uitzetten
En de bedoeling is wel dat ik er behoorlijk wat kilometers mee ga maken (ook al zal dit meestal mooi weer zijn). De GTV6 is bedoeld om veel te rijden en heb dan geen zin om met kaarten of stratengidsen te rotzooien en wil ook geen losse TomTom dat vind ik echt een afknapper in een klassieker Daarnaast vind ik het lekker om na een paar uur zonder radio naar het V6 gezang te hebben geluisterd om lekker sturend naar mij favoriete muziek te luisteren.
Van stilstaan worden ze niet beter dus lekker veel de weg op! Tja en met originaliteit heb ik niet zoveel ... wel KWALITEIT!
Een korte update! Dit weekend niet zoveel gedaan maar wel de reservewielbak afgelast!
Toch meer werk met het pasmaken. Ik las alles stuik in en dat heb je met dit soort stukken nogal eens dat je het plaatwerk moet krimpen om het lekker te laten passen. Dit keer een paar inslijpingen gemaakt om de spanning in het plaatwerk kwijt te raken!
Passen of het sleepoog mooi aansluit op het reparatiestuk!
als je de originele bumpersteun houdt dan past het niet(was hier toch ook rot,alleen 2 dagen werk om hem te repareren en vervolgens alsnog in de ijzerbak te gooien ) maar als je iets afwijkt idd goed op te lossen,alleen het profiel wat rond de bak loopt en lijkt op een OHM teken is lastig te maken ..
Volgend weekend ga ik lassen en jij het diepe in ok?
Zat er bij jouw 105 bak ook een platte kant aan?
Ik heb deze nu maar zo gepositioneerd dat die platte kant aan de zijkant valt!
Om de bak erin te zetten moet ie uit het spit. Zit namelijk aan de bumpersteun vast. Wil gewoon dit hele balkje van de bumpersteun naar de wielbak nieuw maken. Pak hiervoor gelijk 2mm plaat Heb naar jouw fotootjes gekeken
Deze week 's avonds een stuk van de bodemplaat in de verdunde RX10 gezet. Dit zijn de plaatsen waar het laswerk gereed is. De met RX5 verdunde RX 10 loopt mooi tussen alle naadjes van de gepuntlaste plaat. De RX 10 droogt zelfs met de kwast zeer strak op. Deze laag schuur ik later licht op, breng daar waar nodig nadenkit aan en o.a. in de wielkasten 3M steenslagbescherming. Daarna spuit ik de boel af.
De APK keurmeester mag dadelijk zijn zonnebril opzetten
Vanavond een plannetje bedacht voor de reserve wielbak constructie met de bumper ophanging (wordt vervolgt!)
Melvivio schreef:Ga je de onderkant afspuiten en niet in de tectyl zetten ? Of was het een grapje dat van de
Maar grote lap werk verricht! Ziet er Puik uit hoor!
Correct de boel gaat zeker niet in de tectyl maar wordt strak afgewerkt! Op deze wijze zie ik precies waar de boel nog gaat werken. De enige concessie is de steenslag bescherming in de wielkasten. Dit wordt anders te snel lelijk.
Ondanks dat ik heel veel puntlassen los heb gehad kom je niet overal tussen zelfs niet met stralen. Dit is ook de reden dat ik RX5 gebruik. Dit spul is zo dun dat het overal tussen loopt.
De boel blijft dus mooi strak en 1 keer in de paar maanden volledig inspecteren en bijwerken!
AlfettaOwner schreef:Mooi resultaat hoor
Je wist wel al dat je RX10 ook in ralkleur kunt krijgen? Je hoeft dan niet na te spuiten.
Ja dat wist ik, wat je op de foto ziet is de RX 10 in RAL 3002.
Om een mooi strak resultaat te krijgen spuit ik de tweede laag RX10. Daarna ga ik kijken hoe dit eruit ziet in combinatie met AR130 Alfa Rosso. Ik verwacht dat hier behoorlijk kleurverschil in zit en als dit zo is spuit ik de onderzijde nog een keer in de 2K AR130 en zet hier een blanke 2K laag eroverheen. Dat staat echter voor de zomer gepland vanwege de temperatuur.
Gebruik jij niet net als ik een bodyschultz Carl? Ik baal wel dat de bodum dan niet glad blijft, maar wel goede bescherming tegen steenslag is het. Ik doe er later nog zobizo de bodem in de kleur van de auto zelf.
Ik gebruik alleen voor de wielkasten 3M 08879 een bodysteinschlagschutz met middel grove struktuur. De ondergrond is snaarstrak zodat ik ook met de 3M een strak resultaat krijg.
Vandaag nog wat detailwerk. Maar met dit detailwerk staat het uiteindelijke eindresultaat is mijn opvatting en motivatie. Kost een hoop tijd en daarom vaak overgeslagen maar ik heb vandaag de ontwateringsgaten in de reserve wielbak gemaakt. Na 3 jaar zoeken heb ik nog een setje New Old Stock kunststof afdichtingen gescored!
Maar eerst het sleepoog lassen en slijpen:
Daarna de gaten voor de ontwatering gemaakt. Toch wat moeilijker dan op het eerste gezicht lijkt, probeer die gaten maar eens zuiver rond te krijgen. Hier weer hulp van mijn onmisbare kleine slijpertje. Dit is echt een topding! Ga deze week een tweede in Canada bestellen. Ik kan niet meer zonder. Zitten 2 inch slijpschijven bij. Geen doorslijpschijven maar echt dikke schijven.
Vanaf de binnenzijde:
Er zitten twee verzetjes in (in plaats van 4 origineel) op foto 1 kun je dit zien. Ik maak er dus maar twee in. Ik ga ver maar om die twee verzetjes erin te maken daar heb ik echt geen zin in (kost toch al gauw weer een middagje kloppen). Maar welke fanaat gaat dit zien
En Rob nee ik ben niet bang voor het grote werk van de 2cm Gisteren en vandaag mijn taktiek bepaald
ik red het niet om te lassen,ga morgen onderblok van een 3.0v6 24v ophalen..
verder heb ik de pedalenbak van de gtv4 die ik van Martijn heb overgenomen gespoten...had geen zin om hem te polijsten...