Melvivio schreef:Cool dat je weer 116 vervoer hebt Enjoy!
Bedankt Melcher. Wel balen dat mijn baas vandaag belde dat hij de oplag onder mijn kantoor gaat verhuren en mijn GTV6 er dus niet meer in kan Ik ga aankomende week een vriend even lief aankijken en duimen dat hij een plekje vrij heeft voor mij. Mijn onderdelen kan ik alwel bij hem kwijt Ik loop ook nog met het idee om een kale body er bij te kopen, maar denk niet dat het door kan gaan
Melvivio schreef:Cool dat je weer 116 vervoer hebt Enjoy!
Bedankt Melcher. Wel balen dat mijn baas vandaag belde dat hij de oplag onder mijn kantoor gaat verhuren en mijn GTV6 er dus niet meer in kan Ik ga aankomende week een vriend even lief aankijken en duimen dat hij een plekje vrij heeft voor mij. Mijn onderdelen kan ik alwel bij hem kwijt Ik loop ook nog met het idee om een kale body er bij te kopen, maar denk niet dat het door kan gaan
Is dat dezelfde vriend als doe voor de onderdelen ?
Vandaag is er een nieuwe pakking gekomen en opgezet bij het rechter kleppendeksel en vanavond is de GTV naar Alfa Losso gebracht en heb ik wat foto's gemaakt van hoe hij nu is en kan ik straks het verschil laten zien. Ga morgen hier de foto's plaatsen.
Morgen even bellen met de mannen van Alfa Lusso. Als het goed is is de GTV klaar en kan ik hem deze week nog ophalen.
Ben erg benieuwd hoe hij er uit zal zien na een verlaging van 3cm. Ik zat eerst te denken om hem nog verder te verlagen, maar ik wil nog wel de drempels over kunnen. Het zal er wel beter uit gaan zien dan voorheen.
Kreeg vandaag een belletje dat de GTV is verlaagd en dat ik hem kan komen ophalen.
Alleen moet ik even kijken wanneer gezien ik nog niemandheb die even mee kan op deze op te halen
Ook bij deze was er weer het probleem dat er een bout van een draagarm moer vast zat en dat deze is losgekomen door hem te verhitten.
Dit probleem heb ik ook bij de 3l en ik zoek iemand die een mobile brander heeft om deze warm te stoken en zo proberen hem los te krijgen.
Als je de bout door de chassisbalk bedoeld heb ik hetzelfde probleem gehad en heb van alles geprobeerd ook verhitten. Niets hielp uiteindelijk de boel opengemaakt. Staan fotootjes van in mijn topic.
Verhitten heeft naar mijn mening niet zo heel veel zin. Door verhitting gaat de bout juist uitzetten. Eigenlijk zou je de aluminium bus willen verhitten maar die zit opgesloten in de balk. Hier zit ook het probleem want aluminium en staal gaan niet lekker samen. Het probleem ontstaat als door de tijd het gegalvaniseerde laagje van de bout wordt aangetast. Je krijgt dan staal op aluminium door de reactie die hiertussen ontstaat gaan deze bouten vastzitten.
Je moet hem dus zo verhitten dat de aluminium bus ook gaat uitzetten maar dan moet je hem echt heel erg warm stoken met alle risico's die daar weer bij komen. De binnenzijde kun je na afloop namelijk niet meer controleren.
Met de motor eruit kun je inderdaad zoals Rob aangeeft voorzichtig persen en eventueel tegelijkertijd laten schrikken 9 van de 10 komen ze dan toch los alleen hoop ik niet dat je die ene tegenkomt want dan is het balkje openmaken
een pers ertussen en met beleid er wat!! druk op zetten en dan op de balk met behulp van een stuk hardhout meppen vanaf de andere kant(triangelkant dus),op deze manier pers je de balken niet krom
wel wat kruipolie erin dagen van te voren al...
net als torsiestaven die vast zitten in het tussenbalkje,mep niet op de torsiestaaf om hem eruit te krijgen nee,zet de torsiestaaf op de grond op een stukje hout ofzo en mep dan op het balkje ...in eerste instantie sla je de staaf er alleen dieper in maar je zal zien dat ie zo los gaat...5min werk
Ik heb de bout al geprobeerd warm te stoken, maar dit ging niet omdat de brander niet warmte kon afgeven.
Heb ook al een balk gezet onder het chassis terwijl de auto op zijn kant stond en hard gemept en nog geen beweging en ook kruipolie en cola enz er op in laten werken en ook dit hielp niet. Ga het binnenkort nog 1 keer proberen en anders ga ik het op de manier van Carbo doen.
als je er met een hamer op slaat dan verdwijnen de gewenste krachten veelal in je carroserie...door iets voor spanning erop te zetten ben je veeeeeel sterker...de manier van Carbo vind ik echt het laatste redmiddel maar als je echt alles geprobeerd hebt en het lukt niet dan blijft er niet veel anders over......
hier heb ik er in het verleden een uitgeboord,zonder succes want de boor bleef gewoon niet in het hart maar liep toch naar buiten ...
desnoods sla je ff een stuk hout tussen de balken in de motorruimte en ga je daarna vanaf buiten slaan,indien je geen goede pers voor handen hebt
pe1ryx schreef:als je er met een hamer op slaat dan verdwijnen de gewenste krachten veelal in je carroserie...door iets voor spanning erop te zetten ben je veeeeeel sterker...de manier van Carbo vind ik echt het laatste redmiddel maar als je echt alles geprobeerd hebt en het lukt niet dan blijft er niet veel anders over......
hier heb ik er in het verleden een uitgeboord,zonder succes want de boor bleef gewoon niet in het hart maar liep toch naar buiten ...
desnoods sla je ff een stuk hout tussen de balken in de motorruimte en ga je daarna vanaf buiten slaan,indien je geen goede pers voor handen hebt
Het probleem met een een kracht of druk er op zetten is dat je dan niet meer op de bout kan slaan met een hamer.
Ik heb dus al een stuk hout tussen de vloer en het chassis gezet als tegendruk om alles niet stuk/krom te slaan en ik als oud timmerman kan echt wel hard slaan
nog een oplossing kan zijn om er een pers of iets anders tussen te zetten waardoor de boel iets naar buiten komt,vervolgens met een sergeant de balken weer terug draaien...
Vandaag kwam ik bij Staphorst langs en ben even gaan kijken bij de GTV6 die bij Alfa Lusso staat. Hij is nu 3cm lager en Serginio heeft dit keurig gedaan en vertelde dat de bodem er nog goed uit zag op de brug en dat hij het helemaal nog niet zo'n gekke GTV6 vond. Wel twee rotte delen onderkant beide spatborden aan de onderkant maar dit wist ik al wel en gaat tzt een aangepakt worden. Binnenkort even ophalen en stallen zodat ik hem weer rood kan maken en er reclame die er niet meer toe doet er af halen. Sonsoren zijn nog altijd welkom en ieder beetje helpt Foto's volgen nog.
pe1ryx schreef:vergane demoruns glorie maar mooi dat ie bij jou weer een kans op een goed(uitgezonderd op de baan )leven krijgt
Ik bewaar er ook zeer goedeherinneringen aan Rob en voor de genen die er nooit bij zijn geweest, jullie hebben echt wat gemist! Was enorm veel werk en vooral de voorbereiding, maar alles was het dubbel en dwars waard. Zou zoals ik het aangaf wel weer willen doen, maar op mijn manier en bepaalde voorwaarden. Klinkt arrogant, maar is niet zo bedoeld. Je weet dat ik dat in de verste verte niet ben Ben ook blij dat ik deze kon overnemen en hopelijk ga ik er veel plezier mee beleven Rob. Hij is niet extreem laag geworden, maar dit is omdat ik ook drempels wil blijven kunnen nemen zonder dat ik er scheef overheen moet (die tijd heb ik wel gehad) 3cm is hij dus lager geworden.