Alfetta GTV project....Evt. te koop!
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
Alfetta GTV project....Evt. te koop!
Zo hier alvast een klein begin van mijn 'nieuwe' project.
Het is de bedoeling om van de gtv een 'clubracer' te bouwen (incl. zwarte motorkap e.d. ).
Als eerste ben ik bezig om hem weer rijdend te maken, maar wel gelijk met een 2.0TS motor.
Ook de achteras en de voorwielophanging van de 75 komen eronder.
Deze:
dient dus als donor voor deze:
De 75 is al bijna helemaal gedemonteerd en de motor van de GTV is er sinds vandaag uit. Morgen verder met het poetsen van de motorruimte.
Als het weer licht is zal ik een lading foto's maken.
Het is de bedoeling om van de gtv een 'clubracer' te bouwen (incl. zwarte motorkap e.d. ).
Als eerste ben ik bezig om hem weer rijdend te maken, maar wel gelijk met een 2.0TS motor.
Ook de achteras en de voorwielophanging van de 75 komen eronder.
Deze:
dient dus als donor voor deze:
De 75 is al bijna helemaal gedemonteerd en de motor van de GTV is er sinds vandaag uit. Morgen verder met het poetsen van de motorruimte.
Als het weer licht is zal ik een lading foto's maken.
Laatst gewijzigd door jeroen75 op 02 okt 2010, 14:57, 4 keer totaal gewijzigd.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
En vervolgens:
1) Squadra chip.
2) Benzinedruk verhogen.
3) Koudere bougies.
4) Standaard intercooler gebruiken als BBQ en een meer efficiënte gaan gebruiken.
5) Turbo vervangen door een T28.
En daarna gaat het echt geld kosten....
Dit lijkt mij ook weer een heel leuk project .
1) Squadra chip.
2) Benzinedruk verhogen.
3) Koudere bougies.
4) Standaard intercooler gebruiken als BBQ en een meer efficiënte gaan gebruiken.
5) Turbo vervangen door een T28.
En daarna gaat het echt geld kosten....
Dit lijkt mij ook weer een heel leuk project .
Alfetta TS con extra accessori
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Marco , jij verbaast me telkens met je kennis manMarco schreef:En vervolgens:
1) Squadra chip.
2) Benzinedruk verhogen.
3) Koudere bougies.
4) Standaard intercooler gebruiken als BBQ en een meer efficiënte gaan gebruiken.
5) Turbo vervangen door een T28.
En daarna gaat het echt geld kosten....
Dit lijkt mij ook weer een heel leuk project .
Niet slecht voor een bureau-ridder
Jeroen , leuk project !
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Dat wordt een mooi project.
En een TS loopt er fijn in n' GTV
Hier een leuk set voor het TB blok aan te pakken zodat het heel blijft als de haardroger harder gaat blazen
PS als je het TB blok in de weg ligt, dan weet ik wel iets
En een TS loopt er fijn in n' GTV
Hier een leuk set voor het TB blok aan te pakken zodat het heel blijft als de haardroger harder gaat blazen
PS als je het TB blok in de weg ligt, dan weet ik wel iets
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
Zo een kleine (foto) update van de werkzaamheden afgelopen weekend.
Motorkap en bumpert eraf...
motor na ca. 15 jaar stil gestaan te hebben...
takelen... beetje wazig Het ziet er makkelijker uit dan het is, de cardan deed behoorlijk moeilijk dus die eerst losgemaakt bij de v-bak.
Vies....
Na een paar uurtjes o.a. dasty'en....
Over een paar dagen weer verder...
Nu ergens een lasapparaat zien te regelen.
Motorkap en bumpert eraf...
motor na ca. 15 jaar stil gestaan te hebben...
takelen... beetje wazig Het ziet er makkelijker uit dan het is, de cardan deed behoorlijk moeilijk dus die eerst losgemaakt bij de v-bak.
Vies....
Na een paar uurtjes o.a. dasty'en....
Over een paar dagen weer verder...
Nu ergens een lasapparaat zien te regelen.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
Met een motorkraan, krik en wat assteuntjes kom je een heel eind
Die chroomrandjes zijn er idd af! en nergens roest of iets te bespeuren alleen rechtsachter heeft ie wat plamuur, maar dat mag geen naam hebben.
Ik kan niet wachten om weer aan de slag te gaan!
ps. weet iemand of een gtv6 tank past? de vulopening zit in ieder geval aan dezelfde kant....
Die chroomrandjes zijn er idd af! en nergens roest of iets te bespeuren alleen rechtsachter heeft ie wat plamuur, maar dat mag geen naam hebben.
Ik kan niet wachten om weer aan de slag te gaan!
ps. weet iemand of een gtv6 tank past? de vulopening zit in ieder geval aan dezelfde kant....
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
met het oog op trackdays en veiligheid... dan zit de originele tank niet echt lekker naar mijn gevoel.AlfettaOwner schreef:Kan natuurlijk maar een voordeel is er niet !
Qua interieur wil ik wel het een en ander aanpassen, 2 kuipstoeltjes erin, achterbank eruit misschien. Maar wel tapijten laten zitten (de zwarte van de 75 komen erin)
De bedoeling om er een 'clubracer' van te maken, dus goed op het circuit en nog enigszins comfortabel voor op de weg.