GTV42.0 schreef:Hij loopt alweer

het zit hem in het contactslot kwam ik achter. Alfa-Corazon kwam er mee en dit is het dus ook. We gaan wel alles doormeten binnenkort.
Bij het tanken liet in de sleutel op de eerste streep in het contact en met een gemiddelde van 130 km per uur kwam ik in om 01.00 in Spanje aan. Volgens traditie ga ik daar meteen naar mijn stamkroeg om een biertje te nemen. Dus ook nu. Ik parkeerde de wagen half omdat ik dit even snel wilde doen. Na het biertje weigerde mijn contact slot-sleutel elke dienst. Wat ik ook probeerde de sleutel wilde niet draaien. De wagen stond behoorlijk in de weg en er konden geen wagens meer passeren. Omdat het stuurslot erin was gevallen kon ik verder niets doen. De hele kroeg liep uit om een voor een het contactslot te proberen. Iedereen bood mij nog een biertje aan op de nuchtere maag. Uiteindelijk bleef ik met de bardame over en hebben we samen het contactslot eruit gesleuteld. Ik heb de wagen toen voor de kroeg kunnen parkeren en heb het laatste deel lopend afgelegd. Knockout en vol bier ben ik om 3.00 in een coma slaap gevallen.
De volgende ochtend het ik met een multimeter het contactslot doorgemeten en op de stekkers nieuwe stekkers draad en een paar zware bootschakelaar gemonteerd.
LET OP NU KOMT IE
Er komen twee stekkers uit het contactslot
- rood (voeding),
- blauw (benzinepomp)
- bruin (algemene voeding inclusief benzinepomp)
En
- zwart (startmotor)
(en nog twee kleine aan de rand van het contactslot mogelijk voor de verlichting).
De werking van het contactslot is als volgt:
- contact is rood-bruin (dus algemeen incl benzinepomp) <- Hier gaat het fout bij jouw slot!
- start (alleen benzinepomp rood-blauw en startmotor rood-zwart)
Met andere woorden tijdens het starten schakel je alle overige stroomverbruikers uit.
Mjn schakelaars heb ik zo ingesteld dat:
- schakelaar 1 (aan-uit) rood-bruin schakelt
- schakelaar 2 (drukschakelaar) rood-zwart schakelt.
Dus moet ik alle stroomverbruikers zoals verlichting, koelfan en ventilator uitzetten om zoveel mogelijk vermogen naar de startmotor te sturen.
Mijn contactslot heeft zoals eerder beschreven twee kabels:
-1 Rood, bruin, blauw
-2 Zwart
Bij de grote bult onder het tape zitten twee kleinere 12V aansluitingen. Ik neem aan dat dit voor de verlichting van het contactslot is.
Het lijkt mij geen standaard slot.
Het tape zit erop om te voorkomen dat de sleutel helemaal terug draait en het slot vast komt te zitten.
Nu kan ik eventueel het slot nog gebruiken als een soort backup syteem.