Vandaag heb ik de goede motor uit de schuur getrokken en ben ik begonnen om deze voor te bereiden op montage.
Helaas zijn er 3 tapeinden van het uitlaatspruitstuk afgebroken en heb ik dus nog een fijn klusje.
De aangepaste inlaat heb ik nu ook gepast met de aangepaste steunen voor de dynamo en dat komt allemaal wel redelijk uit zo te zien. De gasklep komt zo op het oog mooi richting de uitgang van de intercooler te zitten maar dat kan ik pas goed zien als de motor er weer in hangt. De motorkabelboom heb ik nu ook helemaal van de motor liggen. Deze ga ik van de week ook vast doormeten om te kijken waar alle draadjes voor zijn. Helaas zijn het er wel verrektes veel..

Maar met een schema en een Saabforum kom ik er wel uit.

Alle bedrading van de motor zit in een enkele kabelboom verpakt, dus ook voor de dashboard meters en startmotor e.d. Ik heb straks 1 grote stekker die de motor met de auto verbind.
Omdat ik dus met de motor verder wil gaan zal ik ook de bijkomende dingen moeten gaan aansluiten, zoals het brandstofsysteem. Ik heb een tank van een 75 v6 liggen en zal daar de aansluitingen van veranderen zodat ik hem kan gebruiken. Dit is goed voor de totale inhoud en makkelijker om een goed brandstofsysteem mee te maken. Ik ben van plan een klein reservoir in de reservewielbak te plaatsen dat vanuit de tank gevoed wordt en vanuit dat reservoir de pomp te voeden. de retour leiding komt ook op het reservoir. Vanaf de tank wil ik een dikke aanvoer naar het reservoir maken, waarschijnlijk een koperen leiding. ideeen genoeg dus..

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎