lekstroom Alfetta Berlina?

Bedrading, verlichting etc...
Plaats reactie
Alfetta per sempre
Novizio
Novizio
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2011, 21:43
Locatie: IJsselstein

lekstroom Alfetta Berlina?

Bericht door Alfetta per sempre »

Heeft iemand ervaring met lekstroom? Als mijn Fetta twee weken niet wordt gebruikt is de accu helemaal dood :cry: . Nu heb ik al een nieuwe accu gemonteerd, maar na twee weken hetzelfde resultaat :? .

Na een week gaat het nog prima. Lampjes op het dash branden fel en de auto slaat krachtig aan. Voldoende power. Maar na twee weken is ie echt morsdood. Er zou net zo goed geen accu in kunnen zitten. Kan dit met (lekstroom van) het klokje te maken hebben? Wie het weet mag het zeggen. Ik hoor het graag :idea: .

Ciao Jöran
Il cuore ha sempre ragione!
http://www.youtube.com/watch?v=ssvjghB30HU" onclick="window.open(this.href);return false;

Andere auto's:
Alfa 90 2.0 V6 (1987)
Alfa 75 TS (1992)
Mercedes-Benz 260SE (1985)
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: lekstroom Alfetta Berlina?

Bericht door kareltjeknetter »

interieur verlichting uitzetten!! had ik ook, lekstroom over de schakeling
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: lekstroom Alfetta Berlina?

Bericht door AlfettaOwner »

Ik denk dat je het klokje kunt uitsluiten deze zit immers standaard op die auto...tenzij daar iets mis mee is.

Amperemeter tussen je - pool van de accu en de los gekoppelde massakabel. Als je een lekstroom hebt zal de meter uitslaan. Als dit gebeurt dan ga je zekeringen trekken tot ie uit gaat, dan weet je in welke groep je het probleem moet zoeken.

Let er wel op dat je de multimeter op gelijkstroom schakelt EN op 10A zet om te beginnen.
Als de lekstroom erg klein is kun je ook een lagere instelling nemen. De betere multimeters zijn gezekerd.
Let op: een heel klein beetje lekstroom zul je altijd hebben maar als je accu binnen 2 dagen leeg is is het wel fors!

Ik verplaats dit draadje naar de rubriek "Electriciteit" zodat alles makkelijk is terug te vinden voor iedereen :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: lekstroom Alfetta Berlina?

Bericht door stephen »

kofferbak/motorkapverlichting die aanblijft??
wil ook nog weleens aan de radio liggen als het geen orginele ouderwetse is, kunt de stekkers er eens uittrekken.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Alfetta per sempre
Novizio
Novizio
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2011, 21:43
Locatie: IJsselstein

Re: lekstroom Alfetta Berlina?

Bericht door Alfetta per sempre »

Dank voor jullie antwoorden. Ik ga maar eens eea proberen. De interieurverlichting kan het niet zijn, want die heb ik altijd al uitgeschakeld staan. De motorkap zou het kunnen zijn. Er zit daar wel een lampje, maar die doet het volgens mij niet. Er zit idd een moderne radio in, dus dat zou ook kunnen. Alle ideeën zijn welkom. Ik ga ook ergens een multimeter regelen zodat ik eea kan meten. Goeie tips mannen!

Gr. Jöran
Il cuore ha sempre ragione!
http://www.youtube.com/watch?v=ssvjghB30HU" onclick="window.open(this.href);return false;

Andere auto's:
Alfa 90 2.0 V6 (1987)
Alfa 75 TS (1992)
Mercedes-Benz 260SE (1985)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: lekstroom Alfetta Berlina?

Bericht door Carbo »

Gewoon en multimeter aansluiten en en motorkap sluiten. Spanningsverlies is verder zoeken op de verschillende zekeringen!

Gr,
Carl
Alfetta per sempre
Novizio
Novizio
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2011, 21:43
Locatie: IJsselstein

Re: lekstroom Alfetta Berlina?

Bericht door Alfetta per sempre »

Carbo schreef:Gewoon en multimeter aansluiten en en motorkap sluiten. Spanningsverlies is verder zoeken op de verschillende zekeringen!

Gr,
Carl
Dank Carl, ga ik binnenkort doen!

Gr. Jöran
Il cuore ha sempre ragione!
http://www.youtube.com/watch?v=ssvjghB30HU" onclick="window.open(this.href);return false;

Andere auto's:
Alfa 90 2.0 V6 (1987)
Alfa 75 TS (1992)
Mercedes-Benz 260SE (1985)
Plaats reactie