martin's gtv6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Eindelijk de schakelstang er onder gekregen. Was toch meer werk dan verwacht. Vooral omdat de borgpen er met geen mogelijkheid uit wou, daarom moest ik 2 moertjes los halen en later vast zetten. De kop van de stelbouten zijn naar de bodemplaat gericht. Was handiger geweest om andersom te hebben, maar met een steek sleutel kom ik er nog redelijk makkelijk bij.
Schakelt nu een stuk beter.
Ik heb nog 2 problemen die me nog zorgen baren.
- bij plotseling gas los laten gaat er een schok door de aandrijflijn (harmonica effect). Ik dacht zelf aan de "silent block" achter op de versnellingsbak.
- gerammel van onder de auto wanneer over slecht weg dek wordt gereden. Ik hoop dat het de uitlaat is, want die zit er erg strak onder.
Het wordt tijd dat de GTV van Emmen naar zijn huis Nijmegen komt.
Schakelt nu een stuk beter.
Ik heb nog 2 problemen die me nog zorgen baren.
- bij plotseling gas los laten gaat er een schok door de aandrijflijn (harmonica effect). Ik dacht zelf aan de "silent block" achter op de versnellingsbak.
- gerammel van onder de auto wanneer over slecht weg dek wordt gereden. Ik hoop dat het de uitlaat is, want die zit er erg strak onder.
Het wordt tijd dat de GTV van Emmen naar zijn huis Nijmegen komt.
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
De GTV is thuis in Nijmegen. De eerste keer ook dat er zo'n stuk mee is gereden (160km).
Nog aan de kant gestaan op de A50, door dat een monteur vergeten was om een aard draad van de lucht inlaat naar het kleppendeksel vast te maken. De gtv hield soms gigantisch in.
Met de hulp van de anwb probleem opgelost. Eerst de auto versleept naar een veiliger sleutel plek en daar het probleem verholpen. Ik had het niet eens gezien.
Rijdt nu weer als een zonnetje.
Nog aan de kant gestaan op de A50, door dat een monteur vergeten was om een aard draad van de lucht inlaat naar het kleppendeksel vast te maken. De gtv hield soms gigantisch in.
Met de hulp van de anwb probleem opgelost. Eerst de auto versleept naar een veiliger sleutel plek en daar het probleem verholpen. Ik had het niet eens gezien.
Rijdt nu weer als een zonnetje.
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
De GTV is voor de APK in Wijchen geweest. Toch een paar dingen die de vorige garage niet goed zijn gedaan. De moer van een voorwiellager was niet geborgd. Er miste 1 ringentje onder een bout voor het onderste aansluitpunt van de voorste schokdemper.
Het gebonk is er nu ook uit. Bleek niet alleen door de uitlaat te komen maar door speling in aansluiting tussen de dion as en de dwarsbalk. Beide problemen opgelost. Alleen moet ik nu wat rustiger over verkeersdrempels, omdat de uitlaat wat lager hangt.
Zondag is de vriendin voor het eerst mee geweest. Ze vroeg zich af of de auto uit elkaar zou vallen. De GTV is hard afgeveerd en is wat luider (geen midden denmper) dan ze is gewend.
Onderweg nog een zwarte alfetta gezien bij de triavium. Misschien van iemand hier?
En nu gaan sparen nieuwe koppeling. Er zit een rammel in die weg is als ik de koppeling in trap.
Het gebonk is er nu ook uit. Bleek niet alleen door de uitlaat te komen maar door speling in aansluiting tussen de dion as en de dwarsbalk. Beide problemen opgelost. Alleen moet ik nu wat rustiger over verkeersdrempels, omdat de uitlaat wat lager hangt.
Zondag is de vriendin voor het eerst mee geweest. Ze vroeg zich af of de auto uit elkaar zou vallen. De GTV is hard afgeveerd en is wat luider (geen midden denmper) dan ze is gewend.
Onderweg nog een zwarte alfetta gezien bij de triavium. Misschien van iemand hier?
En nu gaan sparen nieuwe koppeling. Er zit een rammel in die weg is als ik de koppeling in trap.
gtv6 '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8996
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: martin's gtv6
Goed dat ie weer APK gekeurd is.
Wbt die rammel dat zou ook de schakelvork kunnen zijn.
Wbt die rammel dat zou ook de schakelvork kunnen zijn.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Is daar wat aan te doen of gewoon mee leven?AlfettaOwner schreef:Wbt die rammel dat zou ook de schakelvork kunnen zijn.
gtv6 '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8996
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: martin's gtv6
In de schakelvork zit een veer die achter een kogel klemt als het ware.
Daardoor kan de vork rechtstandig horizontaal bewegen als de koppelingspedaal wordt ingedrukt.
Het kan zijn dat de veer aan één zijde is afgebroken en dan gaat klapperen maar om het zeker te weten zal de boel toch uit elkaar moeten.
Speling op de het druklager gaat hij niet van klapperen.
Mijn EpocaTS klappert dat het een lieve lust is .
Daardoor kan de vork rechtstandig horizontaal bewegen als de koppelingspedaal wordt ingedrukt.
Het kan zijn dat de veer aan één zijde is afgebroken en dan gaat klapperen maar om het zeker te weten zal de boel toch uit elkaar moeten.
Speling op de het druklager gaat hij niet van klapperen.
Mijn EpocaTS klappert dat het een lieve lust is .
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Een leuk nieuw probleem. Als de motor start gaan de ruitensproeiers sproeien. Ik verdenk de interval relais er van de boesdoener te zijn.
Vandaag na kijken, nieuwe bougies er in en een lucht/bezine ratio meter er in bouwen.
Vandaag na kijken, nieuwe bougies er in en een lucht/bezine ratio meter er in bouwen.
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
de interval relais is niet de boosdoener, maar is wel compleet verrot.
Stekker van ruitenwisser bediening los gehaald en nog steeds sproeit het.
Stekker van ruitenwisser bediening los gehaald en nog steeds sproeit het.
gtv6 '84
- gtv tijntje
- Alfetta Membro
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
- Locatie: Ommen
Re: martin's gtv6
Hoi,
Al gemeten of de stuurkolomschakelaar wel "afvalt"
Meestal een contact wat als het ware blijft plakken waardoor je deze verschijnselen krijgt.
grt Martijn
Al gemeten of de stuurkolomschakelaar wel "afvalt"
Meestal een contact wat als het ware blijft plakken waardoor je deze verschijnselen krijgt.
grt Martijn
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3
Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3
Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Bedoel je de stuurstengel waarmee je de ruitensproeiers mee bedient? Ik heb de stekerverbinding (bij de stuurkolom) van de ruitenwisser bediening los gehaalt maar nog steeds heb ik een fontein op de motorkap.gtv tijntje schreef:Hoi,
Al gemeten of de stuurkolomschakelaar wel "afvalt"
Meestal een contact wat als het ware blijft plakken waardoor je deze verschijnselen krijgt.
grt Martijn
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
De lokatie van de fout gevonden. Tussen het interval relais en de kolomschakelaar (stengel). Een overbruggings draad gemaakt en nu werkt het weer goed. Tussen het interval relais en kolomschakelaar zit volgens het schema alleen nog maar een relais van de koplamp sproeiers.
Vandaag de gtv mee genomen naar werk. Een ritje van 45km. Ik had de achterbank er niet in. Wat was dat een herrie.
Vandaag de gtv mee genomen naar werk. Een ritje van 45km. Ik had de achterbank er niet in. Wat was dat een herrie.
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Gisteren was het raak. Op een afgesloten parkeerplaats op het werk is iemand tegen de buitenspiegel aan gelopen, waardoor de spiegel is afgebroken. Nog steeds heeft niemand zich gemeldt. Op de terug rit heb ik gemerkt hoe vaak je de rechter spiegel gebruikt. Enigste voordeel is dat ik minder benzine heb verbruikt.
Gelukkig heb ik nog een reserve spiegel liggen.
Gelukkig heb ik nog een reserve spiegel liggen.
gtv6 '84
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: martin's gtv6
Bah dat is naar... Van je collega's moet je het hebben dacht ik.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Reserve spiegel erop gezet en ben nu op zoek naar een nieuwe reserve spiegel.
De interval relais is ook binnen gekomen en er in gezet. Ik verdenk het interval relais er ook van dat raar ratelende geluid te maken dat ik soms hoorde.
De interval relais is ook binnen gekomen en er in gezet. Ik verdenk het interval relais er ook van dat raar ratelende geluid te maken dat ik soms hoorde.
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Zondag een email naar alfa gestuurd om wat meer geschiedenis te weten te komen en maandag een emailtje terug gekregen.
Het blijkt dat mijn GTV6 is gemaakt op 28 Oktober 1983 en op 10 Oktober 1984 is verkocht in Belgie. Hij heeft dus een jaar lang ergens gestaan voor dat ie op kenteken is gezet.
Het blijkt dat mijn GTV6 is gemaakt op 28 Oktober 1983 en op 10 Oktober 1984 is verkocht in Belgie. Hij heeft dus een jaar lang ergens gestaan voor dat ie op kenteken is gezet.
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Vandaag weer met de GTV naar werk. 1 ding weet ik nu wel ik had de antidreun matten er nooit uit moeten halen. Dus die gaan er weer in.
De binnenspiegel is er weer afgevallen. Weet iemand wat de beste manier is om de binnespiegel vast te zetten?
Vorige bij rdw naar het motorcode gevraagd die bij mijn auto staat geregistreerd. Het verrassende antwoord was dat er geen motorcode is geregistreerd.
De binnenspiegel is er weer afgevallen. Weet iemand wat de beste manier is om de binnespiegel vast te zetten?
Vorige bij rdw naar het motorcode gevraagd die bij mijn auto staat geregistreerd. Het verrassende antwoord was dat er geen motorcode is geregistreerd.
gtv6 '84
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: martin's gtv6
Heb je al nieuwe anti-dreunmatten? Ik heb redelijke goede ervaring met Dynamat & goede ervaring met Merford's Virbaflex.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Ik heb merford virbaflex gekocht en in mijn GTV geplakt. Ik heb er nog niet mee gereden. Zal van het weekend er wel van komen.Melvivio schreef:Heb je al nieuwe anti-dreunmatten? Ik heb redelijke goede ervaring met Dynamat & goede ervaring met Merford's Virbaflex.
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Kabels binnen gekregen om de ECU diagnose stekker aan te sluiten op de laptop. Motronic M1.7 van een alfa 155 V6.
De fouten uitgelezen.
2 fouten kwamen te voorschijn. Fuel pump relay en vapor recovery relay. Ik begrijp de bezine pomp fout nog niet aangezien ik de pomp kan horen draaien (zoem geluid).
De vapor recovery relay fout begrijp ik wel want dat zit er niet op.
De fouten uitgelezen.
2 fouten kwamen te voorschijn. Fuel pump relay en vapor recovery relay. Ik begrijp de bezine pomp fout nog niet aangezien ik de pomp kan horen draaien (zoem geluid).
De vapor recovery relay fout begrijp ik wel want dat zit er niet op.
gtv6 '84