mogelijk toekomstig gtv rijder
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
- Locatie: Knesselare
- Contacteer:
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
aléja ik weet het niet hé. maar zover ik beetje rondgesurft heb, heb ik de campanatura 38 gezien aan tussen de 50 en 100 euro per velg
en voor de campanatura 45 heb ik niets gezien van minder dan 150 euro en ik dacht per vier in het begin maar na nader kijken was het wel degelijk per velg
en voor de campanatura 45 heb ik niets gezien van minder dan 150 euro en ik dacht per vier in het begin maar na nader kijken was het wel degelijk per velg
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
- Locatie: Knesselare
- Contacteer:
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
Zo blijkt maar weer dat internet geen betrouwbare bron is :pFetta schreef:....eh....niet echt.StijnDB schreef:kan dit kloppen dat deze 200euro per stuk waard zijn?
Was af fabriek een optie, kom je veel tegen deze velg.
Period erg mooi in combi met een iets dikkere band.
wat is dat dan wel waard?
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
- Locatie: Knesselare
- Contacteer:
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
Koewacht is inderdaad niet heel ver. ik ben wel niet van stekene maar van knesselare (klop het midden tussen gent en brugge)frankalfa schreef:Als dat t geval is ga ik mijzelf eens uitgebreid voor de kop slaan. Heb er vorige week 2 in t oud ijzer gedaan van dit type..StijnDB schreef:kan dit kloppen dat deze 200euro per stuk waard zijn?
Zal eens kijken in de schuur wat ik nog heb liggen aan zulke wielen.
Grtz,fRank (bijna buurman, woon op koewacht NL )
Kom je ook naar de rondrit in de westhoek in september toevallig?
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
StijnDB schreef:Zo blijkt maar weer dat internet geen betrouwbare bron is :pFetta schreef:....eh....niet echt.StijnDB schreef:kan dit kloppen dat deze 200euro per stuk waard zijn?
Was af fabriek een optie, kom je veel tegen deze velg.
Period erg mooi in combi met een iets dikkere band.
wat is dat dan wel waard?
Let wel: gewoon vragen wat je wilt, het is en bljft wat de gek er voor geeft.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
- Locatie: Knesselare
- Contacteer:
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
ja weet ik wel. maar zou toch graag een richtprijs weten. ik wil niemand in het zak zetten (mooi vlaams :p) omdat ik zelf ook niet graag in het zak gezet wordtFetta schreef:
Let wel: gewoon vragen wat je wilt, het is en bljft wat de gek er voor geeft.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
[quote="StijnDB"]aléja ik weet het niet hé. maar zover ik beetje rondgesurft heb, heb ik de campanatura 38 gezien aan tussen de 50 en 100 euro per velg
en voor de campanatura 45 heb ik niets gezien van minder dan 150 euro en ik dacht per vier in het begin maar na nader kijken was het wel degelijk per velg [/quote]
Campanatura is geen merk, maar Italiaans voor "einpress tiefe", "ofset", oftewel "ET waarde".
en voor de campanatura 45 heb ik niets gezien van minder dan 150 euro en ik dacht per vier in het begin maar na nader kijken was het wel degelijk per velg [/quote]
Campanatura is geen merk, maar Italiaans voor "einpress tiefe", "ofset", oftewel "ET waarde".
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
- Locatie: Knesselare
- Contacteer:
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
dat campanatura gelijk is aan einprestiefe wist ik niet (ik dacht dat cromodora het merk is en campanatura het type o.i.d :p maar dat die 45 de ETwaarde was, wist ik wel)Peter GTV-6 schreef:Campanatura is geen merk, maar Italiaans voor "einpress tiefe", "ofset", oftewel "ET waarde".StijnDB schreef:aléja ik weet het niet hé. maar zover ik beetje rondgesurft heb, heb ik de campanatura 38 gezien aan tussen de 50 en 100 euro per velg
en voor de campanatura 45 heb ik niets gezien van minder dan 150 euro en ik dacht per vier in het begin maar na nader kijken was het wel degelijk per velg
nuja ik denk niet dat ik deze ga houden,
dus ze landen nog wel in de tekoop hoek.
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
een net setje met banden: 250 euro
zoals je al kon lezen worden ze ook regelmatig weggegooid. Mijn laatste setje deed 50 euro zonder banden en met werk.
zoals je al kon lezen worden ze ook regelmatig weggegooid. Mijn laatste setje deed 50 euro zonder banden en met werk.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
- Locatie: Knesselare
- Contacteer:
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
ideaal als wintervelg dus. Dan toch maar een vierde bijhalen.Fetta schreef:een net setje met banden: 250 euro
zoals je al kon lezen worden ze ook regelmatig weggegooid. Mijn laatste setje deed 50 euro zonder banden en met werk.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
- Locatie: Knesselare
- Contacteer:
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
dit is niet de juiste plek om te posten, ik weet het. maar aangezien ik maar na de zomer begin aan de restauratie, hier toch even deze vraag. zouden jullie 15W40 in het 2 liter blok durven doen? of toch maar beter bij de voorgeschreven oliën blijven?
ik hoor het graag, alvast bedankt
ik hoor het graag, alvast bedankt
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
Hoe lager het eerste getal, hoe dunner de olie blijft bij lage temperaturen (en dat maakt het starten en de koude loop gemakkelijker).
Hoe hoger het tweede getal hoe dikker de olie blijft bij hoge motortemperaturen (zomer).
Als de motor al ouder is zou je eventueel 10w 50 of 60 kunnen gebruiken denk ik.
Maar een dikkere olie met koude start wil je zeker niet hebben (in de winter helemaal niet).
Ook veel korte stukken is dan niet fijn voor je motor.
Bij normale gebruik en weinig slijtage (lees: olie verbruik) zou ik persoonlijk gewoon de fabriekswaarden aanhouden.
Hoe hoger het tweede getal hoe dikker de olie blijft bij hoge motortemperaturen (zomer).
Als de motor al ouder is zou je eventueel 10w 50 of 60 kunnen gebruiken denk ik.
Maar een dikkere olie met koude start wil je zeker niet hebben (in de winter helemaal niet).
Ook veel korte stukken is dan niet fijn voor je motor.
Bij normale gebruik en weinig slijtage (lees: olie verbruik) zou ik persoonlijk gewoon de fabriekswaarden aanhouden.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
- Locatie: Knesselare
- Contacteer:
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
mijn plan was om een 150 km te doen me de dunnere olie, omdat deze ook nog goed visceus is maar omdat ze net iets vloeibaarder is dan de hoge waarden dat alles van kanaaltjes een tikkeltje gekuist wordt (denk ik) en dan groot onderhoud geven, zo kan ik zonder zorgen rondbollen tot ik haar helemaal uit elkaar haal.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
Je gaat de motor uit elkaar halen? Of zet je deze weg om later te gebruiken?
In elk geval zou ik 2 flesjes Forte motorflush toevoegen bij de oude olie voor de wissel. Dit spul helpt enorm om de sludge & andere vervuilingen uit je motor te halen.
Ik heb nog nooit zo'n gore olie gezien nadat ik dit product gebruikt heb. Maar de interne werken waren heerlijk schoon!
In elk geval zou ik 2 flesjes Forte motorflush toevoegen bij de oude olie voor de wissel. Dit spul helpt enorm om de sludge & andere vervuilingen uit je motor te halen.
Ik heb nog nooit zo'n gore olie gezien nadat ik dit product gebruikt heb. Maar de interne werken waren heerlijk schoon!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
- Locatie: Knesselare
- Contacteer:
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
na de zomer gaat de wagen uit mekaar. motor doe ik voorlopig niet open, ik heb nogal vertrouwen in het blok. maar ooit gaat deze wel open om alles een beetje op te leuken :p. maar plannen zijn: rond 15 september de gtv bij een vriend van me zetten, niet ver van school. Daar na schooltijd constant aan de carosserie werken. doelstelling is: halverwege november geen roest meer, alles gespoten en weer gemonteerd :p. en eenmaal de kas zuiver is, kan ik de rest thuis deel per deel op het gemak vernieuwen. enkel die kas wil ik in 1 keer goed hebben, deze is nu in goeie staat, dus hoe sneller ik alles behandel en repareer, hoe beter. maar ik wil gewoon deze zomer er nog een beetje plezier van hebben dus onderhoudje geven en beetje rondtuffen als ik tijd heb. en ja een topic open ik dan wel vanaf ik er daadwerkelijk ingevlogen ben.Melvivio schreef:Je gaat de motor uit elkaar halen? Of zet je deze weg om later te gebruiken?
In elk geval zou ik 2 flesjes Forte motorflush toevoegen bij de oude olie voor de wissel. Dit spul helpt enorm om de sludge & andere vervuilingen uit je motor te halen.
Ik heb nog nooit zo'n gore olie gezien nadat ik dit product gebruikt heb. Maar de interne werken waren heerlijk schoon!
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
Hopelijk heb je hem klaar voor het SS dit jaar viewtopic.php?f=14&t=3115" onclick="window.open(this.href);return false;
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
- Locatie: Knesselare
- Contacteer:
Re: mogelijk toekomstig gtv rijder
ik denk het niet, aangezien ik dan maar echt begin :p