mogelijk toekomstig gtv rijder

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
StijnDB
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
Locatie: Knesselare
Contacteer:

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door StijnDB »

aléja ik weet het niet hé. maar zover ik beetje rondgesurft heb, heb ik de campanatura 38 gezien aan tussen de 50 en 100 euro per velg
en voor de campanatura 45 heb ik niets gezien van minder dan 150 euro en ik dacht per vier in het begin maar na nader kijken was het wel degelijk per velg augenreib.gif
StijnDB
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
Locatie: Knesselare
Contacteer:

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door StijnDB »

Fetta schreef:
StijnDB schreef:kan dit kloppen dat deze 200euro per stuk waard zijn?
....eh....niet echt.
Was af fabriek een optie, kom je veel tegen deze velg.
Period erg mooi in combi met een iets dikkere band.
Zo blijkt maar weer dat internet geen betrouwbare bron is :p
wat is dat dan wel waard?
StijnDB
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
Locatie: Knesselare
Contacteer:

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door StijnDB »

frankalfa schreef:
StijnDB schreef:kan dit kloppen dat deze 200euro per stuk waard zijn?
Als dat t geval is ga ik mijzelf eens uitgebreid voor de kop slaan. Heb er vorige week 2 in t oud ijzer gedaan van dit type.. :schrik:

Zal eens kijken in de schuur wat ik nog heb liggen aan zulke wielen.

Grtz,fRank (bijna buurman, woon op koewacht NL :mrgreen: )
Koewacht is inderdaad niet heel ver. ik ben wel niet van stekene maar van knesselare (klop het midden tussen gent en brugge)
Kom je ook naar de rondrit in de westhoek in september toevallig?
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door Fetta »

StijnDB schreef:
Fetta schreef:
StijnDB schreef:kan dit kloppen dat deze 200euro per stuk waard zijn?
....eh....niet echt.
Was af fabriek een optie, kom je veel tegen deze velg.
Period erg mooi in combi met een iets dikkere band.
Zo blijkt maar weer dat internet geen betrouwbare bron is :p
wat is dat dan wel waard?

Let wel: gewoon vragen wat je wilt, het is en bljft wat de gek er voor geeft.
:thumbs:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
StijnDB
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
Locatie: Knesselare
Contacteer:

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door StijnDB »

Fetta schreef:

Let wel: gewoon vragen wat je wilt, het is en bljft wat de gek er voor geeft.
:thumbs:
ja weet ik wel. maar zou toch graag een richtprijs weten. ik wil niemand in het zak zetten (mooi vlaams :p) omdat ik zelf ook niet graag in het zak gezet wordt
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door Peter GTV-6 »

[quote="StijnDB"]aléja ik weet het niet hé. maar zover ik beetje rondgesurft heb, heb ik de campanatura 38 gezien aan tussen de 50 en 100 euro per velg
en voor de campanatura 45 heb ik niets gezien van minder dan 150 euro en ik dacht per vier in het begin maar na nader kijken was het wel degelijk per velg augenreib.gif[/quote]

Campanatura is geen merk, maar Italiaans voor "einpress tiefe", "ofset", oftewel "ET waarde".
StijnDB
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
Locatie: Knesselare
Contacteer:

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door StijnDB »

Peter GTV-6 schreef:
StijnDB schreef:aléja ik weet het niet hé. maar zover ik beetje rondgesurft heb, heb ik de campanatura 38 gezien aan tussen de 50 en 100 euro per velg
en voor de campanatura 45 heb ik niets gezien van minder dan 150 euro en ik dacht per vier in het begin maar na nader kijken was het wel degelijk per velg augenreib.gif
Campanatura is geen merk, maar Italiaans voor "einpress tiefe", "ofset", oftewel "ET waarde".
dat campanatura gelijk is aan einprestiefe wist ik niet (ik dacht dat cromodora het merk is en campanatura het type o.i.d :p maar dat die 45 de ETwaarde was, wist ik wel)
nuja ik denk niet dat ik deze ga houden,
dus ze landen nog wel in de tekoop hoek.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door Fetta »

een net setje met banden: 250 euro


zoals je al kon lezen worden ze ook regelmatig weggegooid. Mijn laatste setje deed 50 euro zonder banden en met werk.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
StijnDB
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
Locatie: Knesselare
Contacteer:

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door StijnDB »

Fetta schreef:een net setje met banden: 250 euro


zoals je al kon lezen worden ze ook regelmatig weggegooid. Mijn laatste setje deed 50 euro zonder banden en met werk.
ideaal als wintervelg dus. Dan toch maar een vierde bijhalen.
StijnDB
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
Locatie: Knesselare
Contacteer:

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door StijnDB »

dit is niet de juiste plek om te posten, ik weet het. maar aangezien ik maar na de zomer begin aan de restauratie, hier toch even deze vraag. zouden jullie 15W40 in het 2 liter blok durven doen? of toch maar beter bij de voorgeschreven oliën blijven?
ik hoor het graag, alvast bedankt
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8999
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door AlfettaOwner »

Hoe lager het eerste getal, hoe dunner de olie blijft bij lage temperaturen (en dat maakt het starten en de koude loop gemakkelijker).

Hoe hoger het tweede getal hoe dikker de olie blijft bij hoge motortemperaturen (zomer).



Als de motor al ouder is zou je eventueel 10w 50 of 60 kunnen gebruiken denk ik.
Maar een dikkere olie met koude start wil je zeker niet hebben (in de winter helemaal niet).
Ook veel korte stukken is dan niet fijn voor je motor.

Bij normale gebruik en weinig slijtage (lees: olie verbruik) zou ik persoonlijk gewoon de fabriekswaarden aanhouden.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
StijnDB
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
Locatie: Knesselare
Contacteer:

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door StijnDB »

mijn plan was om een 150 km te doen me de dunnere olie, omdat deze ook nog goed visceus is maar omdat ze net iets vloeibaarder is dan de hoge waarden dat alles van kanaaltjes een tikkeltje gekuist wordt (denk ik) en dan groot onderhoud geven, zo kan ik zonder zorgen rondbollen tot ik haar helemaal uit elkaar haal.
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door Melvivio »

Je gaat de motor uit elkaar halen? Of zet je deze weg om later te gebruiken?

In elk geval zou ik 2 flesjes Forte motorflush toevoegen bij de oude olie voor de wissel. Dit spul helpt enorm om de sludge & andere vervuilingen uit je motor te halen.

Ik heb nog nooit zo'n gore olie gezien nadat ik dit product gebruikt heb. Maar de interne werken waren heerlijk schoon!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
StijnDB
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
Locatie: Knesselare
Contacteer:

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door StijnDB »

Melvivio schreef:Je gaat de motor uit elkaar halen? Of zet je deze weg om later te gebruiken?

In elk geval zou ik 2 flesjes Forte motorflush toevoegen bij de oude olie voor de wissel. Dit spul helpt enorm om de sludge & andere vervuilingen uit je motor te halen.

Ik heb nog nooit zo'n gore olie gezien nadat ik dit product gebruikt heb. Maar de interne werken waren heerlijk schoon!
na de zomer gaat de wagen uit mekaar. motor doe ik voorlopig niet open, ik heb nogal vertrouwen in het blok. maar ooit gaat deze wel open om alles een beetje op te leuken :p. maar plannen zijn: rond 15 september de gtv bij een vriend van me zetten, niet ver van school. Daar na schooltijd constant aan de carosserie werken. doelstelling is: halverwege november geen roest meer, alles gespoten en weer gemonteerd :p. en eenmaal de kas zuiver is, kan ik de rest thuis deel per deel op het gemak vernieuwen. enkel die kas wil ik in 1 keer goed hebben, deze is nu in goeie staat, dus hoe sneller ik alles behandel en repareer, hoe beter. maar ik wil gewoon deze zomer er nog een beetje plezier van hebben dus onderhoudje geven en beetje rondtuffen als ik tijd heb. en ja een topic open ik dan wel vanaf ik er daadwerkelijk ingevlogen ben.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door GTV42.0 »

Hopelijk heb je hem klaar voor het SS dit jaar viewtopic.php?f=14&t=3115" onclick="window.open(this.href);return false;
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
StijnDB
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:26
Locatie: Knesselare
Contacteer:

Re: mogelijk toekomstig gtv rijder

Bericht door StijnDB »

ik denk het niet, aangezien ik dan maar echt begin :p
Plaats reactie