Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Wat een project deze, jij verslijpt en verzaagt letterlijk alles wat in je handen terecht komt
Ziet er heftig uit, leuk ook de-dion met diff, netjes gemaakt
Ziet er heftig uit, leuk ook de-dion met diff, netjes gemaakt
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Dank je..
Eerst wilde ik gewoon een transaxle gebruiken. Het meeste had ik al liggen en had ik kunnen monteren. Alleen miste ik rubbers voor de cardanas en toen ik de prijs daarvan hoorde had ik er al weinig zin meer in. Toen heb ik nog even met de gedachte gelopen om zelf een cardanas te maken met maar 1 rubber maar daar ben ik ook van afgestapt. Dat zou haast net zoveel werk zijn en het resultaat is dat ik nog steeds een bak heb die ik niet fijn vind schakelen. Dus heb ik maar een braadwurst bak en diff tevoorschijn getoverd en ben ik hiermee gaan spelen. Ik had eens een ombouwset gezien met een cosworth bak en diff dat ook zo'n raamwerk gebruikte en dat vond ik erg netjes kijken, dat idee heb ik dus maar gestolen.
Eerst wilde ik gewoon een transaxle gebruiken. Het meeste had ik al liggen en had ik kunnen monteren. Alleen miste ik rubbers voor de cardanas en toen ik de prijs daarvan hoorde had ik er al weinig zin meer in. Toen heb ik nog even met de gedachte gelopen om zelf een cardanas te maken met maar 1 rubber maar daar ben ik ook van afgestapt. Dat zou haast net zoveel werk zijn en het resultaat is dat ik nog steeds een bak heb die ik niet fijn vind schakelen. Dus heb ik maar een braadwurst bak en diff tevoorschijn getoverd en ben ik hiermee gaan spelen. Ik had eens een ombouwset gezien met een cosworth bak en diff dat ook zo'n raamwerk gebruikte en dat vond ik erg netjes kijken, dat idee heb ik dus maar gestolen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Omdat alu-lassen uitbesteed wordt moet ik zorgen zoveel mogelijk tegelijk te doen, dat is makkelijker en goedkoper. Zojuist bedacht ik me dat de kleppendeksels van een 24v er eigenlijk niet uitzien. Origineel zitten daar aan de ene kant het inlaatsspruitstuk overheen en aan de andere kant een afdekkap. Aangezien er geen 164 inlaat op het blok komt zit er aan die kant geen afdekkap meer. Een kap van de andere kant erop maken is niet makkelijk, de vorm is redelijk anders. Daarom heb ik er maar voor gekozen geen afdekkappen te gebruiken. Er komt toch een Dis bobine met kabels op, die losse bobines zie je dus niet zitten. Om de kleppendeksels er wat strakker uit te laten zien heb ik zojuist alle nokjes en uitsteeksels eraf geslepen. Dan kan ik morgen even vragen of ze alle gaatjes dichtvloeien. Dan nog een keer vlakslijpen en dan kan hij gespoten of gecoat worden.
Nu zijn ze dus geslepen.
Hier een voorbeeld met de losse bobines en alle nokjes e.d. er nog op.
En hier hoe het netjes strak(s) uitziet.
Nu zijn ze dus geslepen.
Hier een voorbeeld met de losse bobines en alle nokjes e.d. er nog op.
En hier hoe het netjes strak(s) uitziet.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
bah, kabels.....alleen maar een bron van storingen
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Dat vind ik juist weer van die losse bobines... Vooral bij een v6 hoor je het al gauw niet als er eentje kapot is. Bij een Dis bobine werk je het wel als hij het niet meer doet.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Horen is inderdaad iets lastiger, maar je merkt het zeker wel.
De motor vibreert dan veel meer, komt niet zo snel lekker hoog in de toeren.
Bij de 24v motor is het alleen wat meer werk om bij de bobines onder het inlaat-lucht-huis te komen. Maar daar ga je geen last van hebben met de centrale luchtkamer!
De motor vibreert dan veel meer, komt niet zo snel lekker hoog in de toeren.
Bij de 24v motor is het alleen wat meer werk om bij de bobines onder het inlaat-lucht-huis te komen. Maar daar ga je geen last van hebben met de centrale luchtkamer!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Daar zal ik zeker geen last van hebben, bij mij komen ze er niet op. Gewoon old-school bougiekabels.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Zo, ik ben weer thuis...
Vanavond even weg geweest om de bak en inlaat te laten lassen. Alleen de kleppendeksels zijn niet gelukt. Het dichtlassen van schroefgaten is erg lastig omdat de lucht uit het gat nergens naartoe kan. Je blijft dan kraters krijgen en moet eigenlijk de gaten doorboren zodat het open is vanonder. Dus heb ik maar besloten om ze gewoon met plamuur oid af te smeren.
Bak en inlaat zijn overigens goed gelukt.
Vooral op de inlaat was het mooi werk. het alu van de bak bevatte best veel verontreinigingen en was wat minde rmooi te lassen. Maar ik denk niet dat hij er snel onderuit zal vallen.
Vanavond even weg geweest om de bak en inlaat te laten lassen. Alleen de kleppendeksels zijn niet gelukt. Het dichtlassen van schroefgaten is erg lastig omdat de lucht uit het gat nergens naartoe kan. Je blijft dan kraters krijgen en moet eigenlijk de gaten doorboren zodat het open is vanonder. Dus heb ik maar besloten om ze gewoon met plamuur oid af te smeren.
Bak en inlaat zijn overigens goed gelukt.
Vooral op de inlaat was het mooi werk. het alu van de bak bevatte best veel verontreinigingen en was wat minde rmooi te lassen. Maar ik denk niet dat hij er snel onderuit zal vallen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
respect voor de lasser, dit soort werk is echt ruk te lassen en je zit er wel even bij (ik weet waar ik over praat)
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
De lasser was onder valse voorwendselen gelokt... Pas toen hij er was zag hij hoeveel werk het was. Die bak lassen duurde wel even in ieder geval, is dan ook van binnen en buiten gedaan. Ook ik lag pas om 2 uur in bed hierdoor...
Lassen kan hij in ieder geval wel.
Lassen kan hij in ieder geval wel.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
ziet er goed uit...
Remco,ik ga vrijdag de boutjes ophalen
vrijdagavond in de schuur?
Remco,ik ga vrijdag de boutjes ophalen
vrijdagavond in de schuur?
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Waarschijnlijk vrijdagavond niet thuis.... Maar zaterdagoverdag wel als dat uitkomt.
ben benieuwd..
ben benieuwd..
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Inderdaad zeg, super netjes gedaan.kareltjeknetter schreef:respect voor de lasser, dit soort werk is echt ruk te lassen en je zit er wel even bij (ik weet waar ik over praat)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Mooi resultaat
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Vanavond helaas niet zoveel tijd gehad. Ik was al laat uit het werk thuis en had ook nog even bezoek aan het begin van de avond. Is natuurlijk wel gezellig maar je doet meteen niet veel meer...
Toch heb ik nog even wat gedaan. Aangzien de drukgroep van de Alfa niet zo mooi uitkomt met het druklager van de bak heb ik maar een paar extra gaten in het vliegwiel geboord en van schroefdraad voorzien zodat ik de braadwurst drukgroep kan monteren.
Zaterdag hoop ik de garage op te ruimen zodat ik de sedan binnen kan zetten. Dan kan ik van de week het interieur eruit halen en een groot gat slijpen. En dan motor en baksteunen maken en een tunnel eroverheen maken. Het leuke werk zeg maar.
Toch heb ik nog even wat gedaan. Aangzien de drukgroep van de Alfa niet zo mooi uitkomt met het druklager van de bak heb ik maar een paar extra gaten in het vliegwiel geboord en van schroefdraad voorzien zodat ik de braadwurst drukgroep kan monteren.
Zaterdag hoop ik de garage op te ruimen zodat ik de sedan binnen kan zetten. Dan kan ik van de week het interieur eruit halen en een groot gat slijpen. En dan motor en baksteunen maken en een tunnel eroverheen maken. Het leuke werk zeg maar.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Denk dat je later wel een leuk spelletje kan spelen. Kan je misschien nog wat centen mee verdienen.
Tijdens een transaxle dag ofzo. Raad waar welk onderdeel vandaan komt & krijg een taart.
Denk dat er nog een aantal dan raar zullen staan te kijken
Tijdens een transaxle dag ofzo. Raad waar welk onderdeel vandaan komt & krijg een taart.
Denk dat er nog een aantal dan raar zullen staan te kijken
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Het is maar goed dat ik een fotografisch geheugen heb voor zo'n dingen... Af en toe moet ik zelf ook weer even denken wat van welke auto afkomt.
Hier bij de Brezan vragen ze mij ook nooit meer naar een kenteken als ik iets nodig heb, ze weten al dat ze daar niks aan hebben.
Hier bij de Brezan vragen ze mij ook nooit meer naar een kenteken als ik iets nodig heb, ze weten al dat ze daar niks aan hebben.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
hey, dat komt me bekend voor, af en toe best irritant als er bij een automaterialenzaak zo'n noonoo staat die je het niet aan het verstand kan peuteren dat het zelfbouw is en dus niet in een hokje pastHier bij de Brezan vragen ze mij ook nooit meer naar een kenteken als ik iets nodig heb, ze weten al dat ze daar niks aan hebben.
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
Dat is bij elke nieuwe medewerker het geval. Meestal laat ik me maar door 1 iemand helpen, die ken ik goed en die doet niet moeilijk als hij ergens voor moet kijke bij een paar verschillende types bv.
Wel een keer bij de dealer gehad dat die droplul van het magazijn vol bleef houden dat hij een kenteken moest hebben omdat hij me anders niet aan een achterste krukaskkeerring van een v6 kon helpen. Toen ben ik de showroom ingelopen en heb ik hem het kenteken van een Spider v6 gegeven die daar stond.
Wel een keer bij de dealer gehad dat die droplul van het magazijn vol bleef houden dat hij een kenteken moest hebben omdat hij me anders niet aan een achterste krukaskkeerring van een v6 kon helpen. Toen ben ik de showroom ingelopen en heb ik hem het kenteken van een Spider v6 gegeven die daar stond.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Giuliettaevo's Alfetta sedan v6
haha lol, heeeeel herkenbaar. je hebt van die gasten die een zo'n beperkte denkwereld hebben , dat het idee van een samengesteld voertuig bij hun kortsluiting veroorzaakt. "nee meneer, ik kan u niet helpen zonder het kenteken" en dan geef ik het kenteken van mn maserati, "oh , die wagen komt niet voor in ons bestand" (te zeldzaam)
dus zoek ik van tevoren uit wat ik nodig ben en zoek daarbij een passend kenteken........pffffff
dus zoek ik van tevoren uit wat ik nodig ben en zoek daarbij een passend kenteken........pffffff
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......