Vol frisse moed zijn we weer verder gegaan met de GTV.
De kont hangt inmiddels bijna tegen het dak van de garage zodat ik er lekker onder kan werken. De achteras is eronder vandaan en ik heb de bevestigingen van het diff er al weer onderuit gehaald. Dat viel nog niet mee, dat is toch een nadeel als je het zo lomp stevig maakt.
ook de steunen voor de remklauwen even grof gevormd en de andere naaf afgeslepen zodat de schijf erop past. Hopelijk kan ik morgen de steunen afmaken en kunnen ze gelast worden. Dan zal ik ook de remklauwen eens een beetje toonbaar maken. Zo mooi als onder Rob zijn auto zal het niet worden maar een beetje moeite wil ik er wel voor doen.
Omdat ik de originele kunststof bumpers niet heb en ook niet wil hebben moest ik iets anders bedenken om te monteren. Ik ben wel fan van chroom bumpers maar de bumper van een oud type GTV is mij eigenlijk ook nog te lomp. Ik heb nu een voorbumer van een c kadett enigszins mishandeld om te kijken of dat wil passen en dat is vrij redelijk gelukt. Het moet nog wel een keer over gedaan worden met een nettere bumper, deze is niet zo mooi. Wel heb ik een stuk uit de reservewielbak geslepen hiervoor..

Zal er morgen eens een foto van maken.
Om de auto wat sneller op de weg te krijgen heb ik ook maar besloten om af te zien van het pas maken van de schroefset die ik had liggen. Nu moet ik wel op zoek naar een setje goede verlagingsveren. Als iemand iets heeft liggen laat maar weten, hoe lager hoe beter..

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎