Had de indruk toen GTV4 van me wegreed met vader achter het stuur, dat ze precies scheefhing.
Zelf achter het stuur ging ik langs het gebruikelijke 'parcours' en in een (of, "dé" ) laaange snelle neerwaarts lopende bocht nog eens kijken hoe strak ze lag.
Paniek ik de keet : kon haar maar met moeite op de weg houden.
De reden liet zich raden : linkerachter schokdemper was naar de vaantjes. Twee nieuwe koni's gestoken, en reed weer zoals het hoort.
Nu, paar maanden later, stapt vader weer eens in terwijl ik kijk : ze gaat weer scheef. Op alle hoeken geduwd; niks aan het handje.
Snelle bocht in : wegligging all over the place.
Ze schudde ook nogal, vanaf 80/u. Wielen laten herbalanceren, nu schud ze vanaf 120/u. Uitlijning laten nakijken : perfect (volgens de verbaasde garagist beter dan sommige nieuwe blitzmobielen). Guibo / donuts zijn het volgens mij niet, stilstaand in de vrij kan ik gasgeven wat ik wil, geen extra trillingen.
Mogelijk heeft het schudden te maken met het scheefhangen? Zie ik iets over het hoofd? Iemand nog zoiets gehad?
Alvast bedankt te laten weten moest je een idee hebben
Overhellen en schudden GTV4
- Coniglio
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 22:18
- Locatie: Limburg (B)
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Overhellen en schudden GTV4
Kijk je stabilisatorstangen eens goed na, ook het rubberwerk waarmee dit verbonden is aan de koets.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3021
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Overhellen en schudden GTV4
Hoe schud hij? In het stuur of onder je kont? in het stuur ligt meestal aan de voorwielophanging en onder je kont aan de achterwielophanging.
Je vader weegt niet toevallig 100 kilo oid? Dat zou natuurlijk wel zorgen dat de auto enigszins door gaat hangen namelijk.
Je vader weegt niet toevallig 100 kilo oid? Dat zou natuurlijk wel zorgen dat de auto enigszins door gaat hangen namelijk.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- Coniglio
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 22:18
- Locatie: Limburg (B)
Re: Overhellen en schudden GTV4
@ giuliettaevo
Vertelde het aan vader en hij liet weten dat hij de hint begrepen had
Maar de GTV6 blijft mooi stabiel als'ie zich daarin laat glijden, dus z'n gewicht zal nog wel binnen de specificaties van de gemiddelde alfist liggen.
Als het wat beter weer is (ik zag net een eend voorbijzwemmen geloof ik) mag de GTV4 terug buiten spelen -staat nu mooi ingeduffeld met de GTV6 op de brug- maar als ik me goed herriner is het schudden vooral aan het stuur. Zou dus idd de voorste stabi kunnen liggen.
@ Fetta
Goede tip, zal alvast maar even uitkijken naar nieuwe rubbers of eventueel PU vervangers. Als de GTV4 weer op de brug kan, wordt ze geïnspecteerd.
Bedankt mensen!
Vertelde het aan vader en hij liet weten dat hij de hint begrepen had
Maar de GTV6 blijft mooi stabiel als'ie zich daarin laat glijden, dus z'n gewicht zal nog wel binnen de specificaties van de gemiddelde alfist liggen.
Als het wat beter weer is (ik zag net een eend voorbijzwemmen geloof ik) mag de GTV4 terug buiten spelen -staat nu mooi ingeduffeld met de GTV6 op de brug- maar als ik me goed herriner is het schudden vooral aan het stuur. Zou dus idd de voorste stabi kunnen liggen.
@ Fetta
Goede tip, zal alvast maar even uitkijken naar nieuwe rubbers of eventueel PU vervangers. Als de GTV4 weer op de brug kan, wordt ze geïnspecteerd.
Bedankt mensen!