Wow, blijkbaar heb ik een knoert van een dt fout getikt in mijn vorige post. Oeps.
Uit de responsen hierboven maakte ik op dat het wel eens zou kunnen gaan om deze rubbers ;
Ik zie niet meteen hou ik ze kan vervangen zonder de bak te verlagen (toch zeker die achterste niet) en door dat te doen ben ik bang dat ik minimaal één guibo naar de vaantjes help, met wat pech ook nog eens de as kromtrek... plus ik zie het losmaken en opvangen van een onderdeel dat meer weegt dan ikzelf niet meteen zitten. Ervaring leert -bij ondergetekende- dat als er iets fout kan gaan, dit met grote zekerheid gebeurt.
Dit las ik daarstraks, schijnt mijn vermoeden te bevestigen :
http://www.alfabb.com/bb/forums/alfetta ... ation.html
Daarbovenop moet ik er voor de volledigheid nog bijzeggen dat eea me niet lekker zit. De koppelingspomp is vervangen nadat de vorige het begaf en de koppeling werkt prima.. iets te prima. De 75 TS, de fetta GTV4 en zelfs (mijn vorige daily driver) de 147 hun koppeling zijn erg zwaar om in te duwen, deze GTV6 hiervoor ook maar, met de nieuwe koppelingspomp is de weerstand miniem. Het werkt prima maar is een vreeeemd gevoel.
De achterremmen blijven bij remmen tot stilstand nog een seconde of twee, drie hangen ondanks dat het hele systeem is afgelaten en nieuwe olie op gedaan, maar ze zijn niet gereviseerd en verdienen ook nieuwe flexibels. Doordat de achteremmen bleven hangen (had ik dus geen erg in) vertrok de auto moeilijk, en in één geval schoot de pook uit de eerste. Leek erg veel op wat Nappa meemaakte bij deze draad.
viewtopic.php?f=6&t=2997
Dan zit er -tenzij ik me behoorlijk vergis- ook nog een niet echt makkelijk bereikbare leiding van de brandstof net boven de achterremmen (seriously..) waarvan ik het geruststellender zou vinden als ze vervangen zou worden.
Vandaar dus het idee om haar maar binnen te doen.
Als ik met m'n redenering ergens (of overal) de mist inga, hou je vooral niet in me erop te wijzen. Zoals je wel merkt ben ik hoegenaamd geen geroutineerd mechanieker. Ik zie zo'n auto eigenlijk als een soort puzzel. Zou een stuk handiger zijn als er niet zoveel drek aan die onderkant kwam