Zo maar eens een vraag. Waar zit eigenlijk het verschil in prijsstelling in voor een set bougiekabels voor een Nord en een 75 TS (behalve het aantal kabels)??
In de catalogus van Prins B. staan de Nord kabels voor +/- € 17 en de TS-set voor +/- € 150. Op Hbase iets van € 60 voor de Nord en € 250 voor de TS?
Zit er (theoretisch) nog verschil in de kabels voor een 1e serie 75 en de latere? Dit omdat bij Prins expliciet staat 1990-1992 en ik ergens in mijn hoofd heb zitten dat er op het ontstekingsvlak iets gewijzigd is .
Bougiekabels
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 22:47
Bougiekabels
Alfetta TS con extra accessori
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8942
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8942
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 22:47
Losse kabels is idd. een goede tip . Het gaat mij nu eigenlijk niet om de aanschaf van de kabels, deze lijken mij nog goed, maar meer om de achtergrond van het prijsverschil?
DIS zit niet op de 75 (Motronic ML 4.1 t.o.v. M 1.7 voor bijv. de 155).
Laat ik voorop stellen dat ik ook hier bar weinig verstand van heb, maar waarom zou bijvoorbeeld een betere kwaliteit kabels noodzakelijk zijn? Alleen vanwege de dubbele ontsteking? Voor zover ik weet is een Bosch bobine van een Alfetta gelijk aan die van een 75 en zijn de verdelerkappen uitwisselbaar. Een verschil is wel weer dat de rotors van een 75 op een asje zitten en bij een Alfetta niet.
Het bougiekabelverhaal vloeit stiekem voort uit het feit dat ondergetekende weer zo slim is geweest om nieuwe NGK's aan te schaffen conform de specs op NGK.de, Hbase, etc., dus BCP(R)6-ES. Vol enthousiasme er in gezet, natuurlijk zonder op de kabels te letten. Uiteraard blijkt dan weer dat de nieuwe NGK's een gesoldeerde kop hebben i.p.v. een afschroefbare . Ik kan eens proberen om ze met een slijpsteen een paar mm slanker te maken of gewoon andere kopen (welke?).
Marco
DIS zit niet op de 75 (Motronic ML 4.1 t.o.v. M 1.7 voor bijv. de 155).
Laat ik voorop stellen dat ik ook hier bar weinig verstand van heb, maar waarom zou bijvoorbeeld een betere kwaliteit kabels noodzakelijk zijn? Alleen vanwege de dubbele ontsteking? Voor zover ik weet is een Bosch bobine van een Alfetta gelijk aan die van een 75 en zijn de verdelerkappen uitwisselbaar. Een verschil is wel weer dat de rotors van een 75 op een asje zitten en bij een Alfetta niet.
Het bougiekabelverhaal vloeit stiekem voort uit het feit dat ondergetekende weer zo slim is geweest om nieuwe NGK's aan te schaffen conform de specs op NGK.de, Hbase, etc., dus BCP(R)6-ES. Vol enthousiasme er in gezet, natuurlijk zonder op de kabels te letten. Uiteraard blijkt dan weer dat de nieuwe NGK's een gesoldeerde kop hebben i.p.v. een afschroefbare . Ik kan eens proberen om ze met een slijpsteen een paar mm slanker te maken of gewoon andere kopen (welke?).
Marco
Alfetta TS con extra accessori