Losse kabels is idd. een goede tip
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
. Het gaat mij nu eigenlijk niet om de aanschaf van de kabels, deze lijken mij nog goed, maar meer om de achtergrond van het prijsverschil?
DIS zit niet op de 75 (Motronic ML 4.1 t.o.v. M 1.7 voor bijv. de 155).
Laat ik voorop stellen dat ik ook hier bar weinig verstand van heb, maar waarom zou bijvoorbeeld een betere kwaliteit kabels noodzakelijk zijn? Alleen vanwege de dubbele ontsteking? Voor zover ik weet is een Bosch bobine van een Alfetta gelijk aan die van een 75 en zijn de verdelerkappen uitwisselbaar. Een verschil is wel weer dat de rotors van een 75 op een asje zitten en bij een Alfetta niet.
Het bougiekabelverhaal vloeit stiekem voort uit het feit dat ondergetekende weer zo slim is geweest om nieuwe NGK's aan te schaffen conform de specs op NGK.de, Hbase, etc., dus BCP(R)6-ES. Vol enthousiasme er in gezet, natuurlijk zonder op de kabels te letten. Uiteraard blijkt dan weer dat de nieuwe NGK's een gesoldeerde kop hebben i.p.v. een afschroefbare
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
. Ik kan eens proberen om ze met een slijpsteen een paar mm slanker te maken of gewoon andere kopen (welke?).
Marco