Engelse remschijven
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Engelse remschijven
Kent iemand hier de producten van dit bedrijf:
http://www.mtecbrakes.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik overweeg om een set gegroefde black edition voorschijven van hen te kopen voor m'n GT jtd ( om die kl*te Brembo's te vervangen....!)
http://www.mtecbrakes.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik overweeg om een set gegroefde black edition voorschijven van hen te kopen voor m'n GT jtd ( om die kl*te Brembo's te vervangen....!)
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:55
- Locatie: Stein
Re: Engelse remschijven
MTEC zit in Noord Ierland en ik heb begrepen dat ze zelf geen schijven maken maar ergens in Italië inkopen.
Reviews variëren nogal, zelf heb ik er geen ervaring mee.
Maar wat is er mis met Brembo
Ik heb geperforeerde Brembo’s op de vooras van de GTV zitten en die werken uitstekend
Reviews variëren nogal, zelf heb ik er geen ervaring mee.
Maar wat is er mis met Brembo

Ik heb geperforeerde Brembo’s op de vooras van de GTV zitten en die werken uitstekend

Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Re: Engelse remschijven
Kijk bij de topic "Arese" voor mijn (slechte) ervaringen met Brembo Max schijven.
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:55
- Locatie: Stein
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Re: Engelse remschijven
Hier:
viewtopic.php?f=29&t=3429" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=29&t=3429" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:55
- Locatie: Stein
Re: Engelse remschijven
Oeps, das geen best verhaal inderdaad.
En ben ook ik dus niet gewend van Brembo, maar de laatste keer dat ik Brembo schijven gekocht heb is dus wel al een jaar of tien geleden.
Ik heb trouwens sinds een jaar of twee een paar schijven (voor) van het in het andere topic al vermelde Zimmerman op mijn dagelijks vervoer zitten.
Het betreft de gewone standaard uitvoering in combinatie met EBC Greenstuff blokken, en dat heeft tot nog toe mijn zware voeten in combinatie met ruim anderhalve ton achterwielaangedreven Zweed prima weten te overleven (de EBC blokken zijn wel de stilste niet).
Daarbij hebben deze schijven ook een anti-roest coating, niet echt functioneel, maar wel prettig.
Die zou je dus ook eens kunnen proberen
En ben ook ik dus niet gewend van Brembo, maar de laatste keer dat ik Brembo schijven gekocht heb is dus wel al een jaar of tien geleden.
Ik heb trouwens sinds een jaar of twee een paar schijven (voor) van het in het andere topic al vermelde Zimmerman op mijn dagelijks vervoer zitten.
Het betreft de gewone standaard uitvoering in combinatie met EBC Greenstuff blokken, en dat heeft tot nog toe mijn zware voeten in combinatie met ruim anderhalve ton achterwielaangedreven Zweed prima weten te overleven (de EBC blokken zijn wel de stilste niet).
Daarbij hebben deze schijven ook een anti-roest coating, niet echt functioneel, maar wel prettig.
Die zou je dus ook eens kunnen proberen

Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Re: Engelse remschijven
Ik heb gewoon pech gehad met deze schijven, als er straks andere onder de auto zitten, kan ik nog eens proberen of er garantie op zit ( ik heb ze via internet in Duitsland gekocht.....!)
Neemt niet weg dat ze wel enorm snel slijten, die Brembo Max schijven, dat weet ik uit eigen ondervinding, en ik lees het vaker in allerlei fora.
Ik kies voor die Mtec schijven mede omdat de koers van de Engelse pond t.o.v de euro behoorlijk laag staat, waardoor ze lekker betaalbaar zijn, zelfs incl. verzendkosten omgerekend ongeveer 100 euro voor een set.....!!
Ik heb gekozen voor alleen rechte groeven ( geen gaten, waar de schijf evt. later op kan scheuren...) en de zwarte coating.
Neemt niet weg dat ze wel enorm snel slijten, die Brembo Max schijven, dat weet ik uit eigen ondervinding, en ik lees het vaker in allerlei fora.
Ik kies voor die Mtec schijven mede omdat de koers van de Engelse pond t.o.v de euro behoorlijk laag staat, waardoor ze lekker betaalbaar zijn, zelfs incl. verzendkosten omgerekend ongeveer 100 euro voor een set.....!!
Ik heb gekozen voor alleen rechte groeven ( geen gaten, waar de schijf evt. later op kan scheuren...) en de zwarte coating.
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:55
- Locatie: Stein
Re: Engelse remschijven
Yep, te duur zijn ze zeker niet
MTEC schijven worden volgens mij trouwens niet met echte gaten geleverd maar, als ik het goed heb, enkel met dimples (kuiltjes).
En ik weet niet waar je ze besteld hebt, maar als het mogelijk oude voorraad is (niet rechtsstreek van MTEC zelf dus), dan moet je wel even weten dat er blijkbaar in het verleden met een batch problemen zijn geweest met die zwarte coating (die bakte bij het eerste gebruik dan de blokken aan de schijven vast).
Als ze niet van MTEC zelf komen, en je twijfelt over de “versheid”, dan zou ik die coating dus voor de zekerheid voor gebruik even met de hand van de remoppervlakken afschuren

MTEC schijven worden volgens mij trouwens niet met echte gaten geleverd maar, als ik het goed heb, enkel met dimples (kuiltjes).
En ik weet niet waar je ze besteld hebt, maar als het mogelijk oude voorraad is (niet rechtsstreek van MTEC zelf dus), dan moet je wel even weten dat er blijkbaar in het verleden met een batch problemen zijn geweest met die zwarte coating (die bakte bij het eerste gebruik dan de blokken aan de schijven vast).
Als ze niet van MTEC zelf komen, en je twijfelt over de “versheid”, dan zou ik die coating dus voor de zekerheid voor gebruik even met de hand van de remoppervlakken afschuren

Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Re: Engelse remschijven
Ik heb ze zojuist rechtstreeks bij Mtec besteld, 114 euro incl verzendkosten.
Je kunt kiezen uit allerlei opties, zoals geboord en gegroefd, alleen geboord, alleen gegroefd, of gegroefd en "gedimpelt" ( dat zijn boorgaatjes die niet geheel door de schijf gaan, kuiltjes ahw dus, vind ikzelf een beetje onzin, het is volgens mij meer voor de "looks"....)
Ik heb dus, na email contact met Mtec , gekozen voor alleen gegroefd.
Ik rij vaak hard over de Duitse Autobahn heb ik ze verteld, Mtec adviseerde om dan alleen voor gegroefd, of gegroefd en gedimpelt te gaan....niet geboord dus....!
Toch bang voor scheuren...??
Ik heb ook gekozen voor die zwarte coating, ik heb 17 inch TI velgen onder de GT, en die zijn nogal "open", je ziet de schijven duidelijk zitten, en dan wil ik geen roest zien, natuurlijk....!
Volgende week verwacht ik ze binnen te krijgen, over twee weken gaan ze onder de auto, als alles goed gaat....let you know!
Je kunt kiezen uit allerlei opties, zoals geboord en gegroefd, alleen geboord, alleen gegroefd, of gegroefd en "gedimpelt" ( dat zijn boorgaatjes die niet geheel door de schijf gaan, kuiltjes ahw dus, vind ikzelf een beetje onzin, het is volgens mij meer voor de "looks"....)
Ik heb dus, na email contact met Mtec , gekozen voor alleen gegroefd.
Ik rij vaak hard over de Duitse Autobahn heb ik ze verteld, Mtec adviseerde om dan alleen voor gegroefd, of gegroefd en gedimpelt te gaan....niet geboord dus....!
Toch bang voor scheuren...??
Ik heb ook gekozen voor die zwarte coating, ik heb 17 inch TI velgen onder de GT, en die zijn nogal "open", je ziet de schijven duidelijk zitten, en dan wil ik geen roest zien, natuurlijk....!
Volgende week verwacht ik ze binnen te krijgen, over twee weken gaan ze onder de auto, als alles goed gaat....let you know!
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:55
- Locatie: Stein
Re: Engelse remschijven
Das een mooie prijs
En volgens mij zijn die dimples ook alleen voor de looks.
Op mijn GTV zitten momenteel geperforeerde Brembo’s (en Ferodo blokken als ik het mij goed herinner), en daar heb ik tot nog toe geen problemen mee gehad, maar zo heel veel kilometers hebben die ook nog niet gezien eerlijk gezegd.
Hard rijden op een niet lege Autobahn kan inderdaad de remmen zeer zwaar belasten, enkel op het circuit worden ze nog zwaarder belast denk ik.
Maar het is dus ook belangrijk dat je goede remblokken monteert (en goede blokken is iets heel anders als slijtvaste blokken), met slechte blokken krijg je namelijk elke remschijf kapot.

En volgens mij zijn die dimples ook alleen voor de looks.
Op mijn GTV zitten momenteel geperforeerde Brembo’s (en Ferodo blokken als ik het mij goed herinner), en daar heb ik tot nog toe geen problemen mee gehad, maar zo heel veel kilometers hebben die ook nog niet gezien eerlijk gezegd.
Hard rijden op een niet lege Autobahn kan inderdaad de remmen zeer zwaar belasten, enkel op het circuit worden ze nog zwaarder belast denk ik.
Maar het is dus ook belangrijk dat je goede remblokken monteert (en goede blokken is iets heel anders als slijtvaste blokken), met slechte blokken krijg je namelijk elke remschijf kapot.
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Re: Engelse remschijven
Ik gebruik al jaren alleen maar Engelse Ferodo producten, onder de daily's meestal de Ferodo Premier, voor de GT heb ik gekozen voor Ferodo Performance blokken, komen overigens uit de Italiaanse Ferodo Racing fabriek.
Ze hebben nu ca.5000 km achter de rug met die Brembo Max schijven, en ik ben van plan om ze licht op te schuren, en dan op de Mtec schijven los te laten, er is nog geen waarneembare slijtage aan de blokken te zien, vandaar.
Ze hebben nu ca.5000 km achter de rug met die Brembo Max schijven, en ik ben van plan om ze licht op te schuren, en dan op de Mtec schijven los te laten, er is nog geen waarneembare slijtage aan de blokken te zien, vandaar.
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:55
- Locatie: Stein
Re: Engelse remschijven
Als ze niet verglaasd zijn of zo moet dat kunnen 

Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Re: Engelse remschijven
Inmiddels alweer zo'n 10.000 met de Mtec schijven gereden.
Een verademing tov Brembo, geen getril en remmen als de beste.....!
Overigens geen garantie op de Brembo max troep.
Op de Fiat van m'n vrouw zijn ze ook alweer bijna aan vervanging toe, dus na minder dan 40.000km, en ze rijdt volkomen normaal....
Ik heb drie sets Brembo max op die Fiat versleten in 5 jaar, nu komen er ATE Sport schijven op.....!
Die had ik al liggen voordat ik Mtec ontdekte, anders had ik voor de Fiat ook wel Mtec's gekocht....!
Een verademing tov Brembo, geen getril en remmen als de beste.....!
Overigens geen garantie op de Brembo max troep.
Op de Fiat van m'n vrouw zijn ze ook alweer bijna aan vervanging toe, dus na minder dan 40.000km, en ze rijdt volkomen normaal....
Ik heb drie sets Brembo max op die Fiat versleten in 5 jaar, nu komen er ATE Sport schijven op.....!
Die had ik al liggen voordat ik Mtec ontdekte, anders had ik voor de Fiat ook wel Mtec's gekocht....!