Bougiekabels

Bedrading, verlichting etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bougiekabels

Bericht door Marco »

Zo maar eens een vraag. Waar zit eigenlijk het verschil in prijsstelling in voor een set bougiekabels voor een Nord en een 75 TS (behalve het aantal kabels)??

In de catalogus van Prins B. staan de Nord kabels voor +/- € 17 en de TS-set voor +/- € 150. Op Hbase iets van € 60 voor de Nord en € 250 voor de TS?

Zit er (theoretisch) nog verschil in de kabels voor een 1e serie 75 en de latere? Dit omdat bij Prins expliciet staat 1990-1992 en ik ergens in mijn hoofd heb zitten dat er op het ontstekingsvlak iets gewijzigd is :?.
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Convetionele ontsteking vs Dis-onsteking verschil in de stekkers!
Maar DIS- is dacht ik niet op een 75 geleverd!

Kwalitatief hogere bougie kabels juiste tbv TS :?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Gewoon met de oude kabels even langs de automaterialenzaak en de goede bijelkaar zoeken.
Ik heb nog nooit een origineel set besteld.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Heb zelf voor de TS Beru's gekocht voor iets van 90€!
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Idd: losse kabels halen.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Losse kabels is idd. een goede tip :!:. Het gaat mij nu eigenlijk niet om de aanschaf van de kabels, deze lijken mij nog goed, maar meer om de achtergrond van het prijsverschil?

DIS zit niet op de 75 (Motronic ML 4.1 t.o.v. M 1.7 voor bijv. de 155).

Laat ik voorop stellen dat ik ook hier bar weinig verstand van heb, maar waarom zou bijvoorbeeld een betere kwaliteit kabels noodzakelijk zijn? Alleen vanwege de dubbele ontsteking? Voor zover ik weet is een Bosch bobine van een Alfetta gelijk aan die van een 75 en zijn de verdelerkappen uitwisselbaar. Een verschil is wel weer dat de rotors van een 75 op een asje zitten en bij een Alfetta niet.

Het bougiekabelverhaal vloeit stiekem voort uit het feit dat ondergetekende weer zo slim is geweest om nieuwe NGK's aan te schaffen conform de specs op NGK.de, Hbase, etc., dus BCP(R)6-ES. Vol enthousiasme er in gezet, natuurlijk zonder op de kabels te letten. Uiteraard blijkt dan weer dat de nieuwe NGK's een gesoldeerde kop hebben i.p.v. een afschroefbare :evil:. Ik kan eens proberen om ze met een slijpsteen een paar mm slanker te maken of gewoon andere kopen (welke?).

Marco
Alfetta TS con extra accessori
Plaats reactie