Vraag achterremmenklauwen.

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Vraag achterremmenklauwen.

Bericht door modellisimo »

Hallo.
Ik ben bezig om de achterremmen te reviseren. Nu heb ik een revisieset metstofhoezenen en cilindercubs. Er zitten ook 4 ringen bij. 2 ervan zijn voor om de schroefdraad van de verstelling van de buitenzijde. De andere 2 zijn voor de kant waar het handremmechanisme zit. Heeft iemand die al eens vervangen en kan mij uitleggen hoe ik die er uit krijg of heeft iemand een tekening van een remklauw. Heeft ook iemand ervaring met Alfa 75 klauwen. Die heb ik ook nog 2 en zou die ook kunnen reviseren en gebruiken. Graag jullie mening hierover.
Henk.
Alfa Giulietta
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Vraag achterremmenklauwen.

Bericht door giuliettaevo »

Als ik mij niet vergis zijn die klauwen identiek bij een 75 en elke andere transaxle ( op de SZ/RZ na)... :wink:

Reviseren heb ik ze nooit gedaan... Vroeger had ik genoeg klauwen liggen en wisselde ik gewoon de klauw. :oops:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: Vraag achterremmenklauwen.

Bericht door gtv1981 »

ik heb deze ook al vervangen

ben je iets met deze foto
een remklauw uit elkaar :?:
Afbeelding

is gewoon de 4 bouten uit draaien en de zuigers eruit

hier staat er nog iets over
bij Technical en dan Rear Brake Caliper Rebuild

http://www.alfagtv6.com/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
gr sven
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Re: Vraag achterremmenklauwen.

Bericht door modellisimo »

Zover als jij laat zien was ik ook al. In het deel helemaal rechts zit nog een asje. Dat moet er uit om de laatste rubber ring te kunnen vervangen. Dat had ik dus graag geweten. In ieder geval alvast bedankt voor de moeite.
Alfa Giulietta
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Vraag achterremmenklauwen.

Bericht door Angro »

Zo zag het er bij mij uit:

Van de auto gedemonteerd:
Afbeelding

Remklauw gedemonteerd:
Afbeelding

Gestraald / gereinigd
Afbeelding

Revisiesetje
Afbeelding

Bij het monteren is er bij iets fout gegaan, wilde de afstelling testen, hoorde een inwendige krak en het was afgelopen.
Heb toen een gereviseerde gekocht ( en die op de foto staat in het Alfa rek gelegd - je weet maar nooit en weggooien kan altijd nog )

Uiteindelijk deze gekocht en gemonteerd ( samen met de nieuwe schijven - links en rechts is nu nieuw )
Afbeelding

Hoop dat het bij jouw beter gaat - succes :thumbs:
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Re: Vraag achterremmenklauwen.

Bericht door modellisimo »

Dat is al een heel stuk duidelijker. Zou je mij ook kort kunnen vertellen hoe je het rechtse schroefdel uit de houder hebt gekregen? Zo te zien door de zegelring los te maken en naar binnen eruit te trekken? Bedankt voor de duidelijke foto's.
Alfa Giulietta
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Vraag achterremmenklauwen.

Bericht door Angro »

Vanwege de feestdagen wat laat antwoord - maar inderdaad het kleine segerringetje ( pielwerk ) demonteren en daarna het afstelmechanisme eruit trekken. Als het niet duidelijk is dan lezen we het wel - succes.
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Re: Vraag achterremmenklauwen.

Bericht door modellisimo »

Hallo Angro.
Ik heb de klauwen niet gesplitst, want ik had geen rubbers voor er tussen. Ik kreeg de veerring niet los dus heb ik de gok genomen om die ene rubber niet te vervangen. Ze blijken daar zeer zelden te gaan lekken. Gebeurt het wel dan kan ik dat alsnog doen. Ik monteer ook gelijk nieuwe schijven en blokken. Zal dan wel even moeten kijken waar ik dan de goede rubbers vandaan haal. In ieder geval nogmaals bedankt voor de info. Je hebt mij met de foto's zeer geholpen.
Alfa Giulietta
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Vraag achterremmenklauwen.

Bericht door Angro »

Modellisimo, OK :thumbs:
Succes met de werkzaamheden.
Plaats reactie