ik die dacht dat ik veel laswerk heb aan die van mij
En toch was die van mij niet zo heel erg slecht. Als je dingen begint los te maken en rotte delen weg begint te slijpen ontstaat er een ijsberg effect
Vanmiddag een paar uurtjes bezig geweest met het afmaken van de accubak. Hier zie je weer dat nadenken over de volgorde loont. Ik weet zeker dat ik de ontbrekende kant nooit zo netjes had gekregen al nu
Verder de massa bevestiging weer aangebracht hiervoor op de balk aan de binnenzijde een moer opgelast!
Zo begint het een plat stuk 1 mm zincor plaat vormen naar het gewenste profiel. Die 1 mm plaat kun je bijna met je blote handen vormen zonder gereedschap (de bolling). Ik vind het heerlijk om alleen met een mijn bankschroefje, een hamer en een doll en mijn blote handen een stukje plaat in vorm te krijgen. Alles draait om gevoel en veel passen en meten!
Stuk nu vastgelast. Let op dat de moelijkheid sit in dat de bolling niet overal even sterk is, aan de onderzijde is het bijna een plat stuk plaatwerk terwijl aan de bovenkant er een flinke radius in zit. Gewoon met gevoel vormen en vooral geen haast of tijdsdruk. Gewoon met je vingers met je ogen dicht het profiel volgen en namaken.
Dan pasmaken aan de carrosserie en weer vooral veel geduld
Stuk er definitief ingelast!
Boel in de Corroless
Voor het in de Corroless zetten is de bak nog de gritstraal cabine in geweest om het gedeelte waar de achterste uitlaatdemper aan hangt nog een keer te stralen!
Accubakje is goud als je naar het aantal uren gaat kijken

Maar ik ben tevreden
Ik daag iedereen uit om dit uiteindelijk van origineel te onderscheiden
Gr,
Carl