Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

en nog een aanvulling van vanavond :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Kokertje krijgt weer vorm :mrgreen:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Zo weer even een snelle update, zit namelijk te wachten tot de innotec primer droog is om te lassen :mrgreen:

Alle puntlassen open geboord van het achterscherm. In mijn voorraad puntlasboortjes op zoek naar een paar nieuwe en tot mijn verbazing kwam ik een fraai model tegen. Had ik ooit gekocht maar nog nooit gebruikt O:) en wat blijkt geweldige dingen. Veel beter dan de standaard puntlasboortjes.

Afbeelding

Begint er weer op te lijken :blue_cool:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo weer snel verder.......... :banana:

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

mooi he die plaatdelen die zelfs zonder bescherming nog steeds niet roesten..nooit afgevraagd Carl?
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

pe1ryx schreef:mooi he die plaatdelen die zelfs zonder bescherming nog steeds niet roesten..nooit afgevraagd Carl?
Dat heb ik mij zeker afgevraagd Rob :mrgreen: maar neem aan dat jij ons dat gaat vertellen. Er zit wel iets op de plaat :wink: dat laagje haal ik er nu met het gereed maken namelijk vanaf.

Dat pasmaken kost ongelofelijk veel tijd. Ben voor vandaag gestopt werd moe en ging foutjes maken en met zo'n buitenpaneeltje is dat nou net niet de bedoeling :mrgreen:

Alle :shock: roestige randjes verwijderd en nieuwe stukjes ingelast! Ja echt alle randjes! Kan geen lasapparaat meer zien :twisted:
Afbeelding

en zo moet het dan ongeveer worden, ben wel tevreden, kan altijd beter O:)
Afbeelding

Morgen weer een dag!

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

het is zo dat ik het zelf ook niet weet :oops: maar het viel me toendertijd al op...
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Rob, het lijkt wel een soort ML wat er op zit. Het is doorzichtig!

Vanmiddag verder gegaan met het pasmaken van het achterpaneel. Altijd weer verrassend hoeveel tijd hierin gaat zitten :neutral: Paneeltje komt tovh echt van dezelfde auto :mad: Ik concentreer mij vooral op de rechter kant aangezien er op de linkerkant een nieuw linker achterscherm komt waardoor ik die later helemaal pas kan maken. :wink:

Oude lipjes met gaten van de doorboorde puntlassen verwijderd en nieuwe opgelast! Bij die kleine plaatjes een stukje koper er achter om de warmte af te voeren en kromtrekken te voorkomen :idea:
Afbeelding

Passen en meten!
Afbeelding

Afbeelding

Alle randjes in de innotec primer gezet zodat ik morgen de boel kan gaan aflassen!

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

De laatste posting van dit jaar :mrgreen:

Vanmiddag begonnen met het vastlassen van het achterpaneel. Voor die tijd eerst nog een stukje in de bodem dichtgezet!

op deze foto kun je mooi de hardgesoldeerde overgang van het achterpaneel zien :shock:
Afbeelding

Nog een gaatje :grin:
Afbeelding

Het achterpaneeltje zit erin :banana:
Afbeelding

Zo nu eerst een biertje fettabier.gif

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

:thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag het achterpaneel verder afgewerkt. Met name de proplassen op de onderste rand netjes gladgeslepen. Daarna de binnenzijde ook kaalgemaakt en de boel in de Corroless gezet als tijdelijke bescherming.

Toch weer langer mee bezig geweest dan ik had verwacht :neutral: maar goed de boel zit er netjes in. De volgende stap is dat ik nu de linker bumpersteun netjes pas kan gaan maken :wink:

Voor de oplettende kijker zit het verstevigingstuk waar de slotplaat op zit er nog niet in. Deze ga ik later pas plaatsen waarom? Ra, ra .... dat blijft nog even geheim O:)

We blijven in ieder geval nog wel even bezig :mrgreen:

Mooi randje geworden! :blue_cool:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 02 jan 2012, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

Carl,
ik heb het je al eens gezegd:

wanneer kan ik mijn wagen langsbrengen? O:)
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Ziet er weer gelikt uit Carl :thumbs:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Fetta schreef:Carl,
ik heb het je al eens gezegd:

wanneer kan ik mijn wagen langsbrengen? O:)
Dan heb je wel geduld nodig want ben nog wel even aan de GTV6 bezig :mrgreen: en je kent mijn uurloon nog niet ::-)

Vandaag had ik zo'n dag dat alles meezit. :grin:
Voor ieder gedeelte van de restauratie maak ik in mijn hoofd een soort stappenplan. Zo ook voor deze rechter bumpersteun. Alles moet namelijk in een bepaalde volgorde anders klopt er niets meer van. Ik start altijd met het bepalen wat de rotte delen zijn die eruit moeten en daarna bepaal ik mijn vaste referentie punten. Deze referentie punten zijn de uitgangspunten voor veel pas en meetwerk. Hier gaat bij mij behoorlijk wat tijd in zitten. Voor dit achterscherm en de bumpersteun accubak zit al snel een uur of 3 meet en denkwerk voordat de slijper erin gaat. Daarna ga ik de volgorde van de werkzaamheden bepalen. Vandaag kwam zo'n plan tot zijn einde met de plaatsing van de bumpersteun. Als dan alles tot op de mm past geeft dat een geweldig voldaan gevoel. :-({|= Zeker als je bedenkt dat er niet veel over was als uitgangspunt! Ik moet bekennen dat ik dat ook het leukst vind echt dingen reconstrueren waarna het niet van origineel is te onderscheiden. :banana:

Zit mij te bedenken dat alles wat hierna gaat komen een herhaling van zetten is :mrgreen: Behalve de wisseling van de dakplaat :razz:

Maar goed jullie zitten niet op mijn gel.l te wachten maar op de fotootjes :mrgreen:

Zo ziet het bumpersteuntje er definitief uit. Zoals je ziet nogal wat materiaal weggehaald. Ik wil zo min mogelijk overlappingen daar gaat alleen maar roest tussen zitten. Gelet op de dikte van het gebruikte materiaal van 2 en 3 mm heb ik ook voor de sterkte geen overlappingen nodig.
Afbeelding

Hiervoor moest alles nou in die bepaalde volgorde. De bumperversteviging dient hierbij om beide steunen uitgelijnd te krijgen.
Afbeelding

Oud en nieuw!
Afbeelding

De boel zit vast :mrgreen:
Afbeelding

:blue_cool:
Afbeelding
:blue_cool:
Afbeelding

Zo weer een stapje in de goede richting!

Morgen gaat de boel weer in het spit fettabier.gif

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Leuk om te lezen hoe jij het aan pakt Carl en om zo het resultaat te zien. Ga zo daar en succes verder :thumbs: :__:

P.S.

Denk je even aan de foto's waarover ik je laatst mailde? :wink:

Groet Jeroen
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Door een griepje ben ik er een paar dagen tussenuit geweest :evil:

Maar vanavond het lasapparaat weer opgepakt. Binnenkant van de bumperbevestiging afgelast aan de nieuw gemaakte balk. Lassen geslepen en de boel in de Corroless gezet.

Mooie overgang gemaakt waar de bumpersteun in de balk is geschoven.
Afbeelding

In de bodem zat ook nog een reparatiestuk waar ik de las nog moest afwerken.
Afbeelding

Balkje in de Corroless
Afbeelding

Morgen weer een dag! :grin:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Ziet er weer erg goed uit Carl. Maar waarom dat Corroless spul? Ik snap wel het idee er achter en waar het voor is, maar straks moet je al die prut er weer af halen. Of heb jij geen verwarmde garage en is dit uit voorzorg dat je niet te veel roest aanslag krijgt?

Groet Jeroen
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Precies! geen verwarmde garage anders had ik een aantal delen al gelijk in de Epoxy Primer gezet :wink: Maar daar heb ik minimaal 20graden voor nodig.
Daarnaast heeft Corroless een licht etsende werking.
Op dit stuk waar de accubak tegen aankomt gaat het er ook niet meer vanaf :wink: Op alle andere bodemdelen komt RX5, RX 10. Aangezien ik in de omgeving van de accubak nog moet lassen vliegt de RX5/RX10 in de fik! De Corroless mits goed uitgehard niet. Daarbij heb ik geen tijd om weken te wachten tot de RX producten droog zijn.

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Kijk, dacht het wel. :thumbs: Blijf alles weer volgen.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Zojuist weer wat aangetast materiaal weggehaald om ruimte te maken om nieuwe stukken in te lassen en uiteindelijk de accubak er weer in te zetten.

Wat extra ruimte gemaakt. Buitenscherm wordt in zijn geheel vervangen door een nieuw exemplaar
Afbeelding

:shock: Gaan we weer tussen de gepuntlaste delen ......... inderdaad roest! :shock:
Afbeelding

Accubak provisorisch geplaatst. Nu kun je zien waarom ik een zijde van de accubak er nog niet heb ingezet. Ik kan dit stuk nu mooi pas maken op de vervangen balk!
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig het weekend weer wat te doen :jumping:

Gr,
Carl
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door gtv1981 »

ik die dacht dat ik veel laswerk heb aan die van mij augenreib.gif

doe zo verder ik leer hier elke dag bij en weet nu waar ik nog roets vind in de gtv6 :thumbs:

moest ik ooit zonder roets vallen ::-)
gr sven
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

ik die dacht dat ik veel laswerk heb aan die van mij
En toch was die van mij niet zo heel erg slecht. Als je dingen begint los te maken en rotte delen weg begint te slijpen ontstaat er een ijsberg effect :lol:

Vanmiddag een paar uurtjes bezig geweest met het afmaken van de accubak. Hier zie je weer dat nadenken over de volgorde loont. Ik weet zeker dat ik de ontbrekende kant nooit zo netjes had gekregen al nu :mrgreen:
Verder de massa bevestiging weer aangebracht hiervoor op de balk aan de binnenzijde een moer opgelast!

Zo begint het een plat stuk 1 mm zincor plaat vormen naar het gewenste profiel. Die 1 mm plaat kun je bijna met je blote handen vormen zonder gereedschap (de bolling). Ik vind het heerlijk om alleen met een mijn bankschroefje, een hamer en een doll en mijn blote handen een stukje plaat in vorm te krijgen. Alles draait om gevoel en veel passen en meten!
Afbeelding

Stuk nu vastgelast. Let op dat de moelijkheid sit in dat de bolling niet overal even sterk is, aan de onderzijde is het bijna een plat stuk plaatwerk terwijl aan de bovenkant er een flinke radius in zit. Gewoon met gevoel vormen en vooral geen haast of tijdsdruk. Gewoon met je vingers met je ogen dicht het profiel volgen en namaken. :mrgreen:
Afbeelding

Dan pasmaken aan de carrosserie en weer vooral veel geduld :mrgreen:
Afbeelding

Stuk er definitief ingelast!
Afbeelding

Boel in de Corroless :mrgreen:
Afbeelding

Voor het in de Corroless zetten is de bak nog de gritstraal cabine in geweest om het gedeelte waar de achterste uitlaatdemper aan hangt nog een keer te stralen!

Accubakje is goud als je naar het aantal uren gaat kijken :))) Maar ik ben tevreden :banana:

Ik daag iedereen uit om dit uiteindelijk van origineel te onderscheiden O:)

Gr,
Carl
Plaats reactie