martin's gtv6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: martin's gtv6
ik ook niet , maar dat had ik bedacht toen ik het boek van jk las.
of het echt werkt weet ik ook niet , maar ik heb vroeger wel proefjes gedaan en geconstateerd dat alu oplost met NaOH
of het echt werkt weet ik ook niet , maar ik heb vroeger wel proefjes gedaan en geconstateerd dat alu oplost met NaOH
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: martin's gtv6
draag aub wel ff een veiligheidsbril!!, als je het in je ogen krijgt ben je blind(het veranderd de celstructuur direct)
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
voor eerst sinds vorig jaar weer een langere rit, de Nimega 100 Miglia. Had jammer genoeg alleen tijd voor de halve rit. Nog wat bij geluiden in de aandrijflijn en een klem van de benzine slang (tussen fuel rail en de injector) was niet goed.
Hier tussen zijn broertjes en zusjes.
Hier tussen zijn broertjes en zusjes.
gtv6 '84
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: martin's gtv6
Mooi sfeer plaatje!
Ondertussen nog nieuwe vorderingen?
Ondertussen nog nieuwe vorderingen?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Niet zoveel gedaan de laatste tijd. Alle benzine slangtjes bij de injectoren vervangen en ben begonnen met het uitfrezen van de inlaatbuizen naar 39mm.Melvivio schreef:Mooi sfeer plaatje!
Ondertussen nog nieuwe vorderingen?
Komende week wordt een lager in de aandrijflijn vervangen, hopenlijk is de rattel dan ook weg.
Laatst gewijzigd door nappa op 16 mei 2012, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
gtv6 '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: martin's gtv6
Daar heb je behoorlijk wat meer binnendiameter gecreeerd
Wandjes nog dik genoeg?
Wandjes nog dik genoeg?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Ze zijn nog dik genoeg. De bovenkant is het dunst. Zal morgen de wanden even opmeten.AlfettaOwner schreef:Daar heb je behoorlijk wat meer binnendiameter gecreeerd
Wandjes nog dik genoeg?
gtv6 '84
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 19:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: martin's gtv6
ik heb deze gtv6 nog nooit zien rijden in Nijmegen e.o....
Toch niet iets wat je snel over het hoofd ziet lijkt me..ziet er gaaf uit
Toch niet iets wat je snel over het hoofd ziet lijkt me..ziet er gaaf uit
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
AlfettaOwner schreef:Daar heb je behoorlijk wat meer binnendiameter gecreeerd
Wandjes nog dik genoeg?
Even opgemeten met de schuifmaat
binnen diameter origineel 34,3mm
binnen diameter aangepast 38,6 mm
buiten diameter 44,38 mm (wand dikte 2,89 mm)
buiten diameter bovenzijde 41,8 mm (wand dikte 1,6 mm)
gtv6 '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: martin's gtv6
Nou dat scheelt behoorlijk maar je bent er wel ff mee bezig geweest dan
Ben benieuwd wat het strakjes doet met rijden.
Ben benieuwd wat het strakjes doet met rijden.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
met een stift frees gaat het nog redelijk snel. Boormachine vast zetten op een bepaalde snelheid en een flexibele boor slang gebruiken om in de bocht te komen.
Om de zoveel tijd de binnen kant schuren met een schuurmop.
Om de zoveel tijd de binnen kant schuren met een schuurmop.
gtv6 '84
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: martin's gtv6
Heb je een fototje van de flexboor opstelling?
Zou dit ook werken als je een cilinderkop zou willen honen? Of is dit te veel van het goede?
Zou dit ook werken als je een cilinderkop zou willen honen? Of is dit te veel van het goede?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
opstelling is niet al te spannend, maar wel lekker warm en droogMelvivio schreef:Heb je een fototje van de flexboor opstelling?
Zou dit ook werken als je een cilinderkop zou willen honen? Of is dit te veel van het goede?
close up van de frees
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 22:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: martin's gtv6
Heel mooi stukje huisvlijt - goed gemaakt / gedaan
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
gisteren gewicht na gemeten van de inlaatbuizen. Een niet aangepaste buis weegt ongeveer 269 gram en een 200 gram voor aangepaste buis. Zal de wegligging ten goede komen met een lager zwaartepunt.
Gisteren midden leuk nieuws olie in de koelvloeistof.
Gisteren midden leuk nieuws olie in de koelvloeistof.
gtv6 '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: martin's gtv6
Alles is meegenomen, alleen die olie is minder tenzij verkeerd is bijgevuld
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: martin's gtv6
Liever olie in de koelvloeistof als koelvloeistof in de olie... Bij het laatste zijn nml. de o-ringen onder de cilinderbussen de hoofdverdachten en die zijn lastiger te vervangen als een paar koppakkingen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Alle 6 pijpjes ruimer gemaakt moet ze alleen nog wat gladder aan de binnenkant maken. De pijpjes op de luchtkamer zijn ook ruimer gemaakt.
De zwarte siliconen slang (45mm binnendiameter) van SFS performance (FHL45_Black) is ook binnen en kan de rubbber koppelstukken vervangen. De slang is 1 meter en de koppelstukken moeten 43 mm lang worden. Ik hou dus aardig wat over. 2 extra setjes moet nog lukken, dus als er iemand nog interesse heeft laat het maar weten. Prijs 42 euro per set van 6. De slang is olie en benzine bestendig.
Ik had de gasklep los gehad van de luchtkamer tijdens het ruimer maken van de pijpjes, maar daarbij de pakking kapot gegaan. Zou vloeibare pakking voldoende zijn of zou die pakking echt nodig zijn?
De zwarte siliconen slang (45mm binnendiameter) van SFS performance (FHL45_Black) is ook binnen en kan de rubbber koppelstukken vervangen. De slang is 1 meter en de koppelstukken moeten 43 mm lang worden. Ik hou dus aardig wat over. 2 extra setjes moet nog lukken, dus als er iemand nog interesse heeft laat het maar weten. Prijs 42 euro per set van 6. De slang is olie en benzine bestendig.
Ik had de gasklep los gehad van de luchtkamer tijdens het ruimer maken van de pijpjes, maar daarbij de pakking kapot gegaan. Zou vloeibare pakking voldoende zijn of zou die pakking echt nodig zijn?
Laatst gewijzigd door nappa op 31 mei 2012, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
gtv6 '84
-
- Novizio
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 29 apr 2012, 19:52
- Locatie: Emmeloord
Re: martin's gtv6
Al nieuws over de ratel in de aandrijflijn?