Carbo's GTV6 Grand Prix
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Transaxle Guru
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Ziet er weer erg goed uit Carl. Hopelijk heb ik maandag a.s. weer even tijd voor de ie van van die bij mij thuis staat.
Ben druk met de rode nu met veel hulp van een vrienden en een medeforummer.
Ben druk met de rode nu met veel hulp van een vrienden en een medeforummer.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Guru
Deze keer even heel iets anders. Na het lassen gaat de body weer compleet kaal en dan in de 2K epoxy. Ik was al een tijdje op zoek naar een goede primer spuitpistool. Ik vind het namelijk zonde om mijn aflak spuitpistool hiervoor te gebruiken.
Afgelopen week liep ik op Ebay tegen een speciaal primer spuitpistool aan van 3M. Na wat onderzoek te hebben gedaan heb ik dit pistool gekocht. Hierbij de fotootjes en ik heb een linkje bijgevoegd hoe het werkt. Schoonmaken, iets waar ik zelf een bloedhekel aan heb lijkt kinderlijk eenvoudig.
Het pistool werkt verder met het PPS beker systeem. De beker heeft hierbij een flexibele zak waardoor de boel een soort vacuum zuigt in de beker. Hierdoor kun je het pistool in allerlei hoeken gebruiken voor moeilijk bereikbare delen.
Lang leve de vooruitgang in techniek zullen wij maar zeggen

De links, hoe het werkt
http://www.youtube.com/watch?v=PrH_6ttt06k
http://www.youtube.com/watch?v=w2psNIow2SY
Het PPS systeem
http://www.youtube.com/watch?v=CIC2fuUAP4E
Nu alleen nog wachten op de zomer voor de juiste temperatuur in mijn garage en ......oja........ ik heb nog wat laswerk te doen
Gr,
Carl
Afgelopen week liep ik op Ebay tegen een speciaal primer spuitpistool aan van 3M. Na wat onderzoek te hebben gedaan heb ik dit pistool gekocht. Hierbij de fotootjes en ik heb een linkje bijgevoegd hoe het werkt. Schoonmaken, iets waar ik zelf een bloedhekel aan heb lijkt kinderlijk eenvoudig.

Het pistool werkt verder met het PPS beker systeem. De beker heeft hierbij een flexibele zak waardoor de boel een soort vacuum zuigt in de beker. Hierdoor kun je het pistool in allerlei hoeken gebruiken voor moeilijk bereikbare delen.
Lang leve de vooruitgang in techniek zullen wij maar zeggen

De links, hoe het werkt
http://www.youtube.com/watch?v=PrH_6ttt06k
http://www.youtube.com/watch?v=w2psNIow2SY
Het PPS systeem
http://www.youtube.com/watch?v=CIC2fuUAP4E
Nu alleen nog wachten op de zomer voor de juiste temperatuur in mijn garage en ......oja........ ik heb nog wat laswerk te doen

Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
Geen reacties op het 3M spuitpistool
Vandaag verder gegaan met het vastlassen van de accubak
Is geen eenvoudige klus door de grote hoeveelheid proplassen, Fotootjes hiervan volgen morgen
Vandaag een mijn kleurenwaaier binnengekregen die ik afgelopen week op Ebay had gekocht. Niet goedkoop maar dit wilde ik gewoon hebben. Ik denk dat er wel een 60 kleuren in de waaier zitten van eind jaren zestig tot 1987! Haha niemand die mij dus iets meer wijsmaakt betreffende de geleverde kleuren. Wat mij opvalt is dat er werkelijk prachtige redelijk onbekende kleuren in zitten.
Vragen of een fotoootje van een speciale kleur nodig stuur maar een mailtje!

Achterop staat de AR kleurcode

Tja hier wordt ik nou erg vrolijk van
Gr,
Carl

Vandaag verder gegaan met het vastlassen van de accubak

Vandaag een mijn kleurenwaaier binnengekregen die ik afgelopen week op Ebay had gekocht. Niet goedkoop maar dit wilde ik gewoon hebben. Ik denk dat er wel een 60 kleuren in de waaier zitten van eind jaren zestig tot 1987! Haha niemand die mij dus iets meer wijsmaakt betreffende de geleverde kleuren. Wat mij opvalt is dat er werkelijk prachtige redelijk onbekende kleuren in zitten.

Achterop staat de AR kleurcode

Tja hier wordt ik nou erg vrolijk van

Gr,
Carl
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
erg fraai Carl.Carbo schreef:Geen reacties op het 3M spuitpistool![]()
Vandaag verder gegaan met het vastlassen van de accubakIs geen eenvoudige klus door de grote hoeveelheid proplassen, Fotootjes hiervan volgen morgen
![]()
Achterop staat de AR kleurcode![]()
Tja hier wordt ik nou erg vrolijk van![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gr,
Carl
Daar word ik ook erg vrolijk van. Nice.

get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Guru
Vandaag verder gegaan met het afwerken van de accubak. Blijft veel werk
lijkt of er geen einde aan komt.
Gewoon stug doorgaan zullen wij maar zeggen
Moest nog een plaatje ingelast worden!

Vastgezet met een paar hechtlasjes!

en ook weer afgewerkt!

Weer een stevig geheel! Onderzijde moet ik nog afwerken, komen ook nog een aantal verstevigingen aan!

Boel in de corroless!

Kan geen slijper meer zien
Gr,
Carl

Gewoon stug doorgaan zullen wij maar zeggen

Moest nog een plaatje ingelast worden!

Vastgezet met een paar hechtlasjes!

en ook weer afgewerkt!

Weer een stevig geheel! Onderzijde moet ik nog afwerken, komen ook nog een aantal verstevigingen aan!

Boel in de corroless!

Kan geen slijper meer zien

Gr,
Carl
-
- Advanced Membro
netjes 

-
- Alfetta Guru
Vanavond de onderzijde netjes gemaakt en een begin gemaakt met het verstevigingsdeel tussen accubak, vloer en de steun van de Dion as bevestiging.
Gr,
Carl

Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
Vanavond de verstevigingsstukken van de accubak afgemaakt. Weer een deel projectje klaar

Op naar de volgende klus
Gr,
Carl

Op naar de volgende klus

Gr,
Carl
-
- Alfetta Novizio
Carl,
Ik heb hier zulke ongelooflijke bewondering voor. Absoluut vakwerk, ik hoop dat je de auto verder voltooid met deze kwaliteit en er dan heel veel plezier van zal hebben.
Ik heb hier zulke ongelooflijke bewondering voor. Absoluut vakwerk, ik hoop dat je de auto verder voltooid met deze kwaliteit en er dan heel veel plezier van zal hebben.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
Ja en goed verzekerd en getaxeerd de straat op, ik zou anders niet durven 

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
Thanks TheoTheo Romeo schreef:Carl,

Vandaag weer voor de moeilijke weg gekozen. De buitenzijde van de bumpersteun heeft een verstevegingsribbel. Eerst besloten dit van gewoon vlakke 1,5 mm plaat te maken echter toen ik het oude stuk in handen had om na te meten.... dan begint het toch te ..... het gestanste gedeelte lijkt te redden. Dus hoppa de straalkast in en ja hoor dat gaat helemaal goed komen.

Het oude deel!

Uit de straalkast!

Passen en meten!

Het reparatiedeel!

Begint erop te lijken!

En Sandro Alfa's zijn zoals je weet om mee te rijden

Niet voor in de garage maar voor te rijden

Deze winter lekker met de Giulietta

Op het scherpst van de snede

Gaat het mis starten wij gewoon weer opnieuw

Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
Vandaag een klein feestje toen ik thuiskwam
eindelijk is mijn punlasapparaat binnengekomen! Natuurlijk na het eten gelijk uitgepakt en geprobeerd.
Het was mij wel al duidelijk dat ik een schone groep nodig had, oeps even vergeten... alles donker
Gelukkig heb ik wel 1 schone groep in mijn garage waar normaal de compressor op staat, deze dus toch maar even gebruikt en dat ging fantastisch. De las kwaliteit valt mij voor een 230V apparaat ontzettend mee. Natuurlijk een paar proefplaatjes gelast en daarna tussen de bankschroef en met een koubeitel de lassen los proberen te slaan maar de plaat gaat eerst scheuren. Lasjes zijn dus wel sterk genoeg
Ben ik gedeeltelijk van het slijpen van de proplassen af

Effe de sterkte testen

Dit was de reden waarom ik het verstevigingsstuk van het achterpaneel nog niet heb afgemaakt. Dat wordt mijn eerste puntlasprojectje
Gr,
Carl

eindelijk is mijn punlasapparaat binnengekomen! Natuurlijk na het eten gelijk uitgepakt en geprobeerd.
Het was mij wel al duidelijk dat ik een schone groep nodig had, oeps even vergeten... alles donker

Gelukkig heb ik wel 1 schone groep in mijn garage waar normaal de compressor op staat, deze dus toch maar even gebruikt en dat ging fantastisch. De las kwaliteit valt mij voor een 230V apparaat ontzettend mee. Natuurlijk een paar proefplaatjes gelast en daarna tussen de bankschroef en met een koubeitel de lassen los proberen te slaan maar de plaat gaat eerst scheuren. Lasjes zijn dus wel sterk genoeg

Ben ik gedeeltelijk van het slijpen van de proplassen af

Effe de sterkte testen

Dit was de reden waarom ik het verstevigingsstuk van het achterpaneel nog niet heb afgemaakt. Dat wordt mijn eerste puntlasprojectje

Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
Geweldig stuk gereedschap zeg
en een leuke naam ook
Hier ga je veel profeit van hebben Carl.

-
- Alfetta Membro
Sow hé,.........het niveau van het restauratiewerk was al uitmuntend en dan nu ook nog al dat professionele gereedschap.
Mooi hoor.
Je bent toch niet stiekum van plan om de serieproductie van GTV6 weer op te starten?
Mooi hoor.
Je bent toch niet stiekum van plan om de serieproductie van GTV6 weer op te starten?

GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82

Gehad: GTV6 '82

-
- Alfetta Guru

Als ik daar van zou kunnen leven!Je bent toch niet stiekum van plan om de serieproductie van GTV6 weer op te starten?

Was deze week wel erg koud in de garage! Net boven nul! Gasfles voor mijn hittekanon leeg

Heb het vandaag maar een paar uurtjes vol gehouden.

In het buitenste gedeelte van de bumper balk achter zitten twee gaten in voor de afwatering van o.a. het gedeelte van de benzine tank vulopening. Ik had nog een stuk plaatwerk van de balk over de achteras waar ik al een reparatie stuk had uitgehaald. Hier zaten ook nog twee van dezelfde openingen in en ook even dik 1,5mm

Ondanks dat ik niet veel heb gedaan ben ik wel tevreden de ingeving om die stukken ergens anders uit te slijpen en hier in te zetten was een goede ingeving. Is veel mooier geworden dan als ik ze er in had moeten kloppen.
Gr,
Carl
- gtv1981
- Advanced Membro
echt heel mooie werk dan jij levert
deze wordt beter dan nieuw
een vraagje die ovale openingen zitten die er standaard in aan beide kanten
is het gewoon verluchting
ik ben ook indie omgeving aan het werk en vindt deze nergens terug
alvast bedankt

deze wordt beter dan nieuw
een vraagje die ovale openingen zitten die er standaard in aan beide kanten

ik ben ook indie omgeving aan het werk en vindt deze nergens terug

alvast bedankt
gr sven
-
- Alfetta Guru
Hoi Sven,
Thanks voor de bemoedigende opmerkingen. Zoals je weet heb je die af en toe nodig!
De openingen zitten alleen aan de linkerkant. Uit de eerste opening komt de afwaterings slang van de benzine opening in het zij scherm. Deze slang heeft de afmetingen van een tuinslang. Als je benzine morst loopt dit via deze slang onder de auto!
Waarom er twee zitten
Gr,
Carl
Thanks voor de bemoedigende opmerkingen. Zoals je weet heb je die af en toe nodig!
De openingen zitten alleen aan de linkerkant. Uit de eerste opening komt de afwaterings slang van de benzine opening in het zij scherm. Deze slang heeft de afmetingen van een tuinslang. Als je benzine morst loopt dit via deze slang onder de auto!
Waarom er twee zitten

Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
Ik heb er nog een 3e door gedaan namelijk de afwatering van de zijramen achter. Heb deze verlengt met een stuk tuinslang.
- gtv1981
- Advanced Membro
ik heb een schuifdak
de afwatering hiervan komt die ook hier uit
rechts komt het gewoon in de wielkas uit
en links gewoon niet aangesloten
de afwatering hiervan komt die ook hier uit

rechts komt het gewoon in de wielkas uit
en links gewoon niet aangesloten

gr sven
-
- Alfetta Guru
Klopt de afwatering van een schuifdak komt in opening 2. Heb het even nagekeken in het werkplaatshandboek.de afwatering hiervan komt die ook hier uit
Aan de voorzijde loopt de afwatering door de A stijl

Rechts kan ik in het werkplaatshandboek niet zien hoe het zit!
DE modificatie van Jeroen is geen verkeerde, de afwatering van het achterste zijraam loopt gewoon boven de wielkast

Gr,
Carl