Dom dom... motorkap vast

Voor al je vragen over de carrosserie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Dom dom... motorkap vast

Bericht door Coniglio »

De Alternator van m'n olijfje heeft het begeven. Ik heb nog een GTV voor stukken staan maar daarvan trek ik dus net de reserve kabel van over.
Ja, ik weet het niet meteen slim om eerst de gewone kabel over te trekken en nu de reserve, maar hij stond er maar bij om te ontleden, dus leek me het destijds niet de moeite om de 'standaard' kabel te maken. :oops:

Is er toevallig een slim truukje om de kap open te krijgen zonder het plaatwerk te forceren?
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Dom dom... motorkap vast

Bericht door kareltjeknetter »

alleen via de onderkant (op een brug bijvoorbeeld) proberen met een lange stang oid de ontgrendeling te bedienen achter het blok langs
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Dom dom... motorkap vast

Bericht door giuliettaevo »

Maar als het een sloper is, je de motorkap niet perse nodig hebt en je tijd je ook iets waard is zou ik een gat in de kap maken... :oops:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Re: Dom dom... motorkap vast

Bericht door Coniglio »

Ojee, weet nu wat me te doen staat. Eens open gaat het slot er sowieso uit. :roll:
Bedankt mensen.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Dom dom... motorkap vast

Bericht door Fetta »

effe eronder kruipen en met een lange stijven staaf proberen het slot open te krijgen idd.


da's wel een klote klusje..... :?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Re: Dom dom... motorkap vast

Bericht door Coniglio »

Heb gemazzeld : was nog aan het hopen dat het originele en/of reserve kabeltje niet helemaal vanonder het dashboard helemaal door de wand naar de motorruimte geschoten was en ik zo dus nog wat kon prielen en de motorkap nog kon opentrekken. Al zoekende het zwarte plastic mechaniekje/houdertje losgeschroeft zodat het niet meer vastzat. Blijkbaar hing dat nog vast (aan het plastic buisje waar het draadje doorloopt), eens aan getrokken en... kloink.
Motorkap open. :thumbs: Vreugdedansje, kap geopened, slot eruit gehaald :blue_cool:

Alternator ziet er niet al te best meer uit, en de (joekel van een) bout waar die mee vasthangt was een b*tch om los te krijgen. Heb wel eens de riempjes kunnen vergelijken en ga maar eens eerst proberen een nieuw riempje te steken. Hopelijk lost dat het probleem op.
Plaats reactie