Ik ben nog steeds lerende met het restaureren maar kom er na een paar projecten steeds verder mee en durf ook steeds meer, ziedaar ik ben ook nog gaan lassen..
Nou is het natuurlijk zo, dat weet iedereen hier, je zeker geen Alfetta moet kopen als je niet wilt lassen. Dat ging dus wel goedkomen heb ik inmiddels ondervonden.
Overigens is het niet de bedoeling vooraf dat de auto een showwinnaar wordt maar gewoon een mooi projectdoel om steeds beter te worden in het plaatwerken en er een zo mooi mogelijke GTV van te maken.
Vier jaar geleden was ik bezig met de restauratie van de MGB cabrio van mijn zus, een originele Nederlander uit 71. Heel weinig plaatwerk restauratie (alleen de bodemplaten,nieuw te verkrijgen en kun je er zo in puntlassen) moest er gebeuren.
Intussen was mijn interesse gewekt door een Alfetta GTV. Alfa had inmiddels mijn hart definitief gestolen. Het moest er een worden met de chroombumpers, dat stond vast.
Een auto die vroeger altijd al eens op mijn verlanglijstje had gestaan maar door de slechte reputatie nooit aangedurfd had om er een te kopen.
Door de Nederlandse originaliteit van de MGB wilde ik ook een originele Nederlandse GTV met oud kenteken.

Verder had ik al een prachtige mooie zwitserse Spider maar dat nieuwere kenteken uit 2006, kan me eigenlijk nooit echt bekoren..
Maar toch..de GTV, Roest, roest en plamuur, kilo's.Ondanks het feit dat ik de auto met een magneet besnuffeld had..
Het zag er op het oog best goed uit, auto was nog niet zo heel lang geleden daarvoor overgespoten (was een risico ik weet het).
Al met al vele malen (een beetje) spijt gehad om wat je tegenkomt maar ook niet echt want ik wist tevoren waar ik aan begon, dat kun je verwachten.
Wat als opknappertje begon werd een kleine restauratie en begon verder uit te lopen tot een behoorlijke opwaardering en uiteindelijk toch sloop. Tja.
De MGB is sinds dit voorjaar weer up en running (drie jaar bezig geweest) dus alle remmen los nu voor de GTV.
Inmiddels zit ik ook tot de nok vol met GTV bloed en ken ik alle plekken van die bak en gaat het ding weer op de weg komen dat is zeker..