opvoerpompje in de brandstoftank

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SvK
Novizio
Novizio
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 nov 2008, 08:42
Locatie: Breda

opvoerpompje in de brandstoftank

Bericht door SvK »

Even jullie kennis en advies nodig; bij mijn Alfetta 2.0QO is het opvoerpompje in de tank kapot. (dat pompje heeft als enige functie om de de brandstof over de achterbrug naar de brandstofpomp toe te voeren, als ik het goed heb). Weet iemand waar ik een nieuwe/gebruikte kan vinden, is er ook iets anders op te bedenken/is het wel echt nodig dit pompje? Graag dus even jullie know-how hierover polsen, alle tips zijn welkom!
Alfetta 2.0 QO - Lancia Delta HF Integrale - Fiat Doblo
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: opvoerpompje in de brandstoftank

Bericht door giuliettaevo »

Het pompje zorgt dat de hoofdpomp niet droog loopt en het is wel prettig als die het blijft doen..

In de Alfa 75 zit volgens mij exact dezelfde, en die moeten nog wel te vinden zijn.

En anders is het niet al te ingewikkeld om er een ander pompje in te maken van een andere auto. Er zijn meerdere auto's die dergelijke pompjes gebruiken en die zijn relatief makkelijk pas te maken. :smile:

Kijk meteen even goed hoe je tank eruitziet! die willen ook aardig roesten, vooral boven aan die felsrand. Nu kun je er mooi bij om het ding eens goed schoon te borstelen en te schilderen indien nodig.

ook de slangen van tank naar pomp e.d. vervangen kan geen kwaad na dik 20 jaar. :wink:

Succes ermee! :thumbs:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
SvK
Novizio
Novizio
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 nov 2008, 08:42
Locatie: Breda

Re: opvoerpompje in de brandstoftank

Bericht door SvK »

Dus op zoek naar een pompje van een 75 (Tuynder heeft ze nog wel, maar daar kost het maar liefst € 105,- :? ) Dus als er nog mensen zijn die graag afscheid willen nemen van een goed werkend pompje, dan graag. Mijn tank had ik al een paar jaar eerder onder handen genomen dus die ziet er nog piekfijn uit. :thumbs: Thx voor de info!
Alfetta 2.0 QO - Lancia Delta HF Integrale - Fiat Doblo
Plaats reactie