Uitlaat GTV 6 3L track day wagen

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Uitlaat GTV 6 3L track day wagen

Bericht door giuliettaevo »

giuliettaevo schreef:De inlaatkant van een 3.0 v6 met de 75/90 inlaat is verre van ideaal qua diameter maar de uitlaatspruistukken van zo'n blok zijn ook niet echt ideaal. Jim K. legt het in zijn boek ook ergens uit geloof ik.
:wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Uitlaat GTV 6 3L track day wagen

Bericht door giuliettaevo »

De inlaatkant is trouwens minder problematisch als je de lucht er gewoon inperst. :mrgreen:

Een halve bar overdruk geeft al hele leuke resultaten. :twisted:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Uitlaat GTV 6 3L track day wagen

Bericht door Carbo »

:jumping:

I know! Ik ken het turbo en compressor verhaal! :mrgreen: Maar ben je met mij eens dat de diameter niet de wereld graat brengen. 5pk is volgens mijn inschatting al veel!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Uitlaat GTV 6 3L track day wagen

Bericht door giuliettaevo »

Hangt er van af... :wink:

Ik denk dat een originele GTV6 uitlaat (al dan niet met 3.0 Spruitstukken) op een ietwat gekietelde 3.0 weleens te klein kan zijn en in dat geval zou een iets grotere diameter uitlaat best meer als 5 pk winst kunnen brengen.

op een standaard 2.5 GTV6 verwacht ik niet veel verschil. :neutral:

de 3,2 in de golf 1 cabrio van een vriend van mij heeft een behoorlijk geknepen uitlaat origineel, nu heeft hij er een grotere maat open uitlaat onder en die maakt 15 pk verschil op de bank... :smile: En een geweldig geluid ook nog. :twisted:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Uitlaat GTV 6 3L track day wagen

Bericht door Fetta »

we zullen zien: nogmaals, veel verschil met een standaard diameter zit er niet in prijs. En zoals al gezegd gaat het om een geheel systeem, dus niet enkel een dempertje.
De spruitstukken van csc zijn goed passend en behoorlijk ruimer dan origineel.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Uitlaat GTV 6 3L track day wagen

Bericht door GTV42.0 »

Ik heb dan een 12v 164 3l QV in die van mij en heb spruitstukken van Ansa nu maar nog niet mee gereden. De orginele die er op zaten voldeden erg goed en het is een beer van een motor (ook volgens mensen die het echt kunnen weten) Ik heb er totaal geen verstand van maar met een 2.5l bak trekt deze de stenen uit de straat kan ik jullie vertellen. Ben dan ook benieuwd wat de Ansa daar aan toe gaat voegen.
Zou het idd zoveel verschillen als je een spruitstuk hebt die iets ruimer hebt? Moet je zoals aangegeven door Carbo niet het hele systeem aanpassen?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Uitlaat GTV 6 3L track day wagen

Bericht door Fetta »

ik vervang wss het gehele systeem.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Plaats reactie