Vorige week begonnen met de volgende klus.
De carrosserie laat ik voorlopig even zoals het is, ze is nu matwit en dat blijft nog
even een tijdje zo. Eerst maar even kijken of er niets meer doorkomt op de gerepareerde plekken en of alles goed blijft.
Het is tenslotte mijn eerste opknapper en ik heb geen zin om veel geld uit te geven aan de spuiter als een jaar later blijkt
dat het niet goed is.
Dus begonnen met de onderkant van de alfa. Mijn benzinetank was lek, eronderuit gehaald maar de tank bleek in vrij
goede staat.

De lekkage zat bij de vlotterbevestiging al vraag ik mij af waarom. de rubberen ring was nog
goed en op de aansluiting ook geen roest.
Benzinetank is er nu onderuit en wordt volgende week gestraald. Ik heb alvast de meest loszittende troep eraf geborsteld.
Wat me wel opvalt is dat de onderkant veel beter is dan de bovenkant van de tank. Onder zat er tectyl op, boven niet.
Na het verwijderen van de tank mooi de mogelijkheid om bij de bodem te kunnen. Op de foto ziet het er erger uit dan het is.
Ook hier voornamelijk vliegroest verwijderen. Alleen rechtsachter kofferbak binnenzijde scherm moet ik aan lassen. Maar ja, als dat alles is.
aan de andere kant naast en achter de reservewielbak is geen roest. Links niets, rechts wel????
Tenslotte wel besloten om komende week de achteras geheel te demonteren en op te knappen. alle slijtagedelen aan de achterkant
worden dan meteen vervangen. Aan de as te zien is dit ook hard nodig.