Giulietta projectje...

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Omdat ik toch weer graag een dagelijkse Alfa wilde hebben heb ik een paar weken terug een Giulietta gekocht van Marktplaats. Ik zag de advertentie bij Gespot op het scarb forum en heb er een email aan gewaagd. Verhaal klonk goed dus ben ik wezen kijekn en heb ik hem gekocht. :smile: Auto is niet mooi en heeft lang stil gestaan maar is wel voor 98% hard. Remmen zaten vast en de motor liep niet doordat de carbs eraf waren geweest en maar half terug waren gezet.

Het plan is de auto z.s.m. weer in een rijdbare staat te maken met enkele aanpassingen... Aangezien ik een hekel heb aan carbs stond al snel vast dat er een v6 in moest komen, voornamelijk ook omdat ik die nog wel heb rondslingeren. De originele remmen zitten ramvast en zijn niet veel meer, daar heb ik gelukkig al iets beters voor liggen. De auto komt nu op een 5 gaats onderstel te staan met een 75 v6 achteras, Tb bak en aangepaste fusees met 164 remmen voor. En plat op de grond. :cool: Ook heb ik een setje GTV6 torsies, dikke stabi en gele koni's klaar liggen. Aan de buitenkant van de auto wil ik in eerste instantie nog niks doen, later komt er wel een ander kleurtje op gok ik. :smile: Motor is een aangepaste 155 v6 2,5 12v. Heb ook nog wel een 3.0 liggen maar daar weet ik niet zo goed van of hij wel goed is, ligt al 10 jaar stil zowat. :neutral: Dit is goed zat voorlopig. In ieder geval beter als een zuipende Nord. :oops:

Inmiddels is de Nord eruit en verkocht en zijn de motorsteunen voor de v6 gemaakt. Vandaag de fusees en naven klaargemaakt voor de voorremmen en eens gekeken naar de cardanas, die wordt ook speciaal...

Straks foto's.. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Bij het ophalen...
Afbeelding
Afbeelding

In de schuur bij mijn maat. Met een 9J achterwiel om te passen. :smile:
Afbeelding

Slurp-Nord eruithalen..
Afbeelding

Nieuwe motorrubbers gemaakt en steunen voor op het blok.
Afbeelding
Afbeelding

Morgen meer...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Nog een paar van de aangepaste remmen;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het zijn aangepaste fusees met 284x26mm schijven en klauwen van een 164 24v. Setje kwam van Marc Seesing zijn race 75 af toen het nog een rallye auto was, sterkte van de gelaste fusees maak ik me dus geen zorgen over. :wink:

Hier ook nog de aandrijfas;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Uit de bult assen die ik heb liggen heb ik een mooie braadwurst as getrokken waar ik de voorste koppeling afgeslepen heb. Het voorste deel van een Alfa v6 as paste er wonderbaarlijk genoeg precies in. :grin: Straks las ik hem op de goede maat af en kijk ik wat hij doet, als hij trilt breng ik hem weg om hem goed te maken en zoniet dan heb ik geluk... Aan de achterkant van de as zit een homokineet, deze komt straks met een verloopflens op de bak. Het enige probleem dat ik dan nog heb is dat er te weinig ruimte voor het schakelmechaniek is doordat er nu een dikke kruiskoppeling draait. Hier moet ik nog iets voor bedenken... Voor mij nog maar 1 donut dus. :cool:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Giulietta projectje...

Bericht door stephen »

blijft gaaf, al die modificaties die je bij iedere Alfa uitvoert :__:

wat voor jou een tussendoor projectje is, zijn anderen jaren mee bezig :jumping:

maarre Nord-slurpers :?:

lijkt me dat V6 niet zuiniger zal zijn, klinkt wel mooier.
houd het zelf bij gebrek aan ervaring met V6 & aanwezig assortiment Nord-blokken juist bij de Nord en die doen het bij mij ook best aardig :blue_cool:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

De modellen met carbs heb ik slechte ervaringen mee qua brandstofverbruik tov prestaties. :wink: Met vorige v6en kon ik als ik normaal reed gewoon 1:10 gemiddeld halen, dat kreeg ik met een 75 1800 carbs niet voor elkaar bv. :neutral:

Het is mijn bedoeling met de Giulietta naar de BBQ te komen, een beetje vaart moet ik dus wel maken.

Het meeste is recht-toe-recht-aan sleutelen en al eerder door mij gedaan, geen probleem dus. Enkel de tijd vinden om het allemaal te doen is wat lastig. :lol:

Het lastigste is waarschijnlijk de cardanas met het schakelmechaniek. Daar zal ik nog wel wat tijd aan kwijt zijn. :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Giulietta projectje...

Bericht door AlfettaOwner »

Phoe je gaat als een speer :jumping:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Angro »

Ik vind dit waanzinnig om te lezen en bij te houden - verbouwen, ombouwen, aanpassen, helemaal top!
Ben benieuwd naar het resultaat.
Ook je overige projecten lees ik aandachtig door :thumbs:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Het grootste nadeel dat ik heb is dat ik het liefst alles tegelijk doe en dat gaat niet altijd even lekker... :mrgreen:

Vanavond weer gauw nog wat kunnen doen. Heb de auto lekker omhoog gezet en alvast de moeren van de stuur en fuseekogels losgehaald. tevens vast de schokdempers en remklauwen los gehaald. balkje van de torsies is ook los gemaakt. Enkel de 4 bouten van de draagarmen nog en dan is alles los. Donderdag hoop ik in ieder geval alles er onder weg te halen, het nieuwe plaatsen komt dan zsm.

Van Yuri 75 V6 heb ik een paar erg lage veren voor achter gekregen en de voorkant pas ik daar op aan, dit wordt een erg lage Giulietta.. :blue_cool: Ik heb een mooie middenpijp liggen die mooi vlak langs de bodem loopt en geen dempers oid erin heeft zitten, dat zal hopelijk genoeg schelen met de drempels. :roll:

Volgende week wil ik de motor klaar hebben voor montage. Moet het carter nog even reinigen en goed monteren, de distributie vervangen, wat tapeinden wisselen en een oliefilteraansluiting ergens vandaan toveren... :? En dan nog de inlaatbochten, injectors, brandstofrails e.d. erop zetten... genoeg te doen dus. :razz:

Maar de motivatie is er en ik ben al goed bezig... :mrgreen:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Giulietta projectje...

Bericht door kareltjeknetter »

goh wat hebben we veel met elkaar gemeen, ik kan het ook niet laten in 10 sloten te gelijk te springen :oops:
-squadragrunn-
carry on waywards......
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door pe1ryx »

:thumbs:

Wil ik nog meemaken in een giulietta v6 naar de bbq :driving:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

We gaan ons best doen... :mrgreen:

Ben al druk op zoek naar een goede flens voor mijn aandrijfas zodat ik daar straks ook mee door kan.

Helaas moet er tussendoor ook nog geweoon gewerkt worden en zit ik deze en volgende week ook nog aan wat cursusuren vast. :evil:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Melvivio »

Weer zeer leuke plannen! Ga ook deze weer volgen :thumbs:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Zojuist de oude fusees eraf geslagen en vervangen voor de gelaste fusees. Meteen de torsiestaven gewisseld voor GTV6 exemplaren. :smile:

Met de fusees los was de afstand van fuseekogel naar spatbordrand 65 cm, dat zijn er nu 53... :twisted: Ben benieuwd hoe laag de achterveren zijn... :smile:

Nu nog de dikke stabi en koni's monteren en wellicht nog casterkogels.

Mijn doel is in ieder geval gehaald voor deze week. :grin: Nu kan ik zelfs nog meer doen als gepland deze week. :mrgreen:

Maar eens kijken dat ik morgen de motor eruit takel... :razz:

Net trouwens even een 17er van mijn GTV erop gehad, kijkt erg dik... :cool:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Giulietta projectje...

Bericht door GTV42.0 »

Ben benieuwd of je de 14e gaat halen Remco en anders heb je nog tijd tot 5 en 6 mei :thumbs:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Ach, het kan rap gaan als de motivatie er is. :razz:

Ik heb weleens met een vriend in 3 dagen een c-kadett omgebouwd van 1200 naar 2.0 16v turbo, enkel om naar Automaxx summer edition te kunnen gaan met het ding ( hij dan, ik ben niet eens mee geweest :lol: ). Was op het einde geen tijd meer om een uitlaat te maken voor het ding, hij had enkel een stuk pijp van 20cm recht naar onderen. :smile: Gelukkig dempt zo'n turbo veel geluid. :oops: Wel veel schik gehad tijdens het bouwen en testen. De boer waar we in de schuur bezig waren kwam op een gegeven moment vragen steeds grapjes maken over die rubberen rotondes die wij overal aanlegden... 100% sper moet je toch testen nietwaar? :mrgreen:

En de motivatie is er om de bbq te halen... :cool:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Yuri75
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mar 2012, 19:47

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Yuri75 »

Ondanks dat ik geen 116 heb, heb ik me hier toch maar eens aangemeld, al was het maar om dit projectje te kunnen volgen en commentaar te leveren :twisted:

Die achterveren moeten wel aardig laag wezen, want dit is een vergelijkende foto waar ze naast een setje -30mm verlagingsveren staan:

Afbeelding

Ik ben blij dat er tenminste nog íemand iets doet met al die zooi die ik verzameld heb :mrgreen:

En wat lees ik daar over een BBQ? Honger!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

De koning der 75 slopers is ook aan boord. :grin: Welkom hier.. :thumbs:

Ik heb nog wel plek over straks in de auto... :wink: Moet je hoogstens uitstappen bij de drempels. :mrgreen:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Giulietta projectje...

Bericht door GTV42.0 »

BBQ geld voor dit forum en een aantal goede bekenden. Kijk meer even bij evenementen. Je kan je nog opgeven.

Onn topic maar weer.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

En vanmiddag nog even aan de bak gegaan... :smile:

Complete achteras is er nu ook onder vandaan. :smile: Moet wel nieuwe rem en koppelingsleidingen maken nu, draaide de aansluitingen er zo vanaf. :neutral: Handremkabel was ook vastgeroest en moet dus een nieuwe voor komen.

Zal van de week ook even een paar bandjes op mijn 15" stalen velgen moeten draaien als ik de auto op zijn wielen wil zetten, heb namelijk geen 15" of grotere 5 gaats wielen meer liggen. :neutral: Wil eigenlijk nog een setje 17" erbij hebben dus als iemand iets goedkoops heeft/weet hou ik me aanbevolen. :smile:

Zal maar eens een lijstje gaan maken van spullen die ik moet gaan bestellen. Bakrubbers, handremkabel, remslangen, revisiesetje remklauwen achter etc...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door pe1ryx »

Volgens mij heb ik nog wel een 75 handremkabel hier...als die past dan heb je die al :wink:
Plaats reactie