Engelse remschijven

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Engelse remschijven

Bericht door Peter GTV-6 »

Kent iemand hier de producten van dit bedrijf:

http://www.mtecbrakes.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik overweeg om een set gegroefde black edition voorschijven van hen te kopen voor m'n GT jtd ( om die kl*te Brembo's te vervangen....!)
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Engelse remschijven

Bericht door Frans »

MTEC zit in Noord Ierland en ik heb begrepen dat ze zelf geen schijven maken maar ergens in Italië inkopen.
Reviews variëren nogal, zelf heb ik er geen ervaring mee.
Maar wat is er mis met Brembo :?:
Ik heb geperforeerde Brembo’s op de vooras van de GTV zitten en die werken uitstekend :?
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Engelse remschijven

Bericht door Peter GTV-6 »

Kijk bij de topic "Arese" voor mijn (slechte) ervaringen met Brembo Max schijven.
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Engelse remschijven

Bericht door Frans »

En waar vind ik dat "Arese" topic :?:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Engelse remschijven

Bericht door Peter GTV-6 »

Hier:
viewtopic.php?f=29&t=3429" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Engelse remschijven

Bericht door Frans »

Oeps, das geen best verhaal inderdaad.
En ben ook ik dus niet gewend van Brembo, maar de laatste keer dat ik Brembo schijven gekocht heb is dus wel al een jaar of tien geleden.

Ik heb trouwens sinds een jaar of twee een paar schijven (voor) van het in het andere topic al vermelde Zimmerman op mijn dagelijks vervoer zitten.
Het betreft de gewone standaard uitvoering in combinatie met EBC Greenstuff blokken, en dat heeft tot nog toe mijn zware voeten in combinatie met ruim anderhalve ton achterwielaangedreven Zweed prima weten te overleven (de EBC blokken zijn wel de stilste niet).
Daarbij hebben deze schijven ook een anti-roest coating, niet echt functioneel, maar wel prettig.
Die zou je dus ook eens kunnen proberen :wink:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Engelse remschijven

Bericht door Peter GTV-6 »

Ik heb gewoon pech gehad met deze schijven, als er straks andere onder de auto zitten, kan ik nog eens proberen of er garantie op zit ( ik heb ze via internet in Duitsland gekocht.....!)
Neemt niet weg dat ze wel enorm snel slijten, die Brembo Max schijven, dat weet ik uit eigen ondervinding, en ik lees het vaker in allerlei fora.
Ik kies voor die Mtec schijven mede omdat de koers van de Engelse pond t.o.v de euro behoorlijk laag staat, waardoor ze lekker betaalbaar zijn, zelfs incl. verzendkosten omgerekend ongeveer 100 euro voor een set.....!!
Ik heb gekozen voor alleen rechte groeven ( geen gaten, waar de schijf evt. later op kan scheuren...) en de zwarte coating.
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Engelse remschijven

Bericht door Frans »

Yep, te duur zijn ze zeker niet :smile:
MTEC schijven worden volgens mij trouwens niet met echte gaten geleverd maar, als ik het goed heb, enkel met dimples (kuiltjes).
En ik weet niet waar je ze besteld hebt, maar als het mogelijk oude voorraad is (niet rechtsstreek van MTEC zelf dus), dan moet je wel even weten dat er blijkbaar in het verleden met een batch problemen zijn geweest met die zwarte coating (die bakte bij het eerste gebruik dan de blokken aan de schijven vast).
Als ze niet van MTEC zelf komen, en je twijfelt over de “versheid”, dan zou ik die coating dus voor de zekerheid voor gebruik even met de hand van de remoppervlakken afschuren :wink:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Engelse remschijven

Bericht door Peter GTV-6 »

Ik heb ze zojuist rechtstreeks bij Mtec besteld, 114 euro incl verzendkosten.
Je kunt kiezen uit allerlei opties, zoals geboord en gegroefd, alleen geboord, alleen gegroefd, of gegroefd en "gedimpelt" ( dat zijn boorgaatjes die niet geheel door de schijf gaan, kuiltjes ahw dus, vind ikzelf een beetje onzin, het is volgens mij meer voor de "looks"....)
Ik heb dus, na email contact met Mtec , gekozen voor alleen gegroefd.
Ik rij vaak hard over de Duitse Autobahn heb ik ze verteld, Mtec adviseerde om dan alleen voor gegroefd, of gegroefd en gedimpelt te gaan....niet geboord dus....!
Toch bang voor scheuren...??
Ik heb ook gekozen voor die zwarte coating, ik heb 17 inch TI velgen onder de GT, en die zijn nogal "open", je ziet de schijven duidelijk zitten, en dan wil ik geen roest zien, natuurlijk....!
Volgende week verwacht ik ze binnen te krijgen, over twee weken gaan ze onder de auto, als alles goed gaat....let you know!
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Engelse remschijven

Bericht door Frans »

Das een mooie prijs :wink:

En volgens mij zijn die dimples ook alleen voor de looks.

Op mijn GTV zitten momenteel geperforeerde Brembo’s (en Ferodo blokken als ik het mij goed herinner), en daar heb ik tot nog toe geen problemen mee gehad, maar zo heel veel kilometers hebben die ook nog niet gezien eerlijk gezegd.
Hard rijden op een niet lege Autobahn kan inderdaad de remmen zeer zwaar belasten, enkel op het circuit worden ze nog zwaarder belast denk ik.
Maar het is dus ook belangrijk dat je goede remblokken monteert (en goede blokken is iets heel anders als slijtvaste blokken), met slechte blokken krijg je namelijk elke remschijf kapot.
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Engelse remschijven

Bericht door Peter GTV-6 »

Ik gebruik al jaren alleen maar Engelse Ferodo producten, onder de daily's meestal de Ferodo Premier, voor de GT heb ik gekozen voor Ferodo Performance blokken, komen overigens uit de Italiaanse Ferodo Racing fabriek.
Ze hebben nu ca.5000 km achter de rug met die Brembo Max schijven, en ik ben van plan om ze licht op te schuren, en dan op de Mtec schijven los te laten, er is nog geen waarneembare slijtage aan de blokken te zien, vandaar.
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Engelse remschijven

Bericht door Frans »

Als ze niet verglaasd zijn of zo moet dat kunnen :wink:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Engelse remschijven

Bericht door Peter GTV-6 »

Inmiddels alweer zo'n 10.000 met de Mtec schijven gereden.
Een verademing tov Brembo, geen getril en remmen als de beste.....!
Overigens geen garantie op de Brembo max troep.
Op de Fiat van m'n vrouw zijn ze ook alweer bijna aan vervanging toe, dus na minder dan 40.000km, en ze rijdt volkomen normaal....
Ik heb drie sets Brembo max op die Fiat versleten in 5 jaar, nu komen er ATE Sport schijven op.....!
Die had ik al liggen voordat ik Mtec ontdekte, anders had ik voor de Fiat ook wel Mtec's gekocht....!
Plaats reactie