Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Enrico »

Hoi Carl,

Prachtig om te zien..
Hoe behoed je de binnenzijde van de balk van de laatste foto's tegen roest ?. Na het lassen kun je er niet meer bij namelijk ?

RX7 met een verlengstuk van de spuit om het in te spuiten ?
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Enrico schreef:Hoi Carl,

Prachtig om te zien..
Hoe behoed je de binnenzijde van de balk van de laatste foto's tegen roest ?. Na het lassen kun je er niet meer bij namelijk ?

RX7 met een verlengstuk van de spuit om het in te spuiten ?
Holle ruimtes waar ik vanaf het reparatiedeel bij kan komen zet ik in de Corroless. Het reparatiedeel zelf staat aan de achterzijde in de INOX of Innotec lasbare primer.
Daar waar ik door het lassen de primer wegbrand wordt behandeld met RX5 en RX7 met een holle ruimte spuit! Of daar waar ik bij kan komen met een bokkepoot! Als laatste gaan alle holle ruimtes nogmaals in de RX7. Die RX7 pas gaan gebruiken als je helemaal klaar bent dit droogt namelijk niet helemaal op blijft plakken als je dan gaat stralen of slijpen blijft al die troep in je holle ruimtes zitten :idea:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Enrico »

Als laatste gaan alle holle ruimtes nogmaals in de RX7. Die RX7 pas gaan gebruiken als je helemaal klaar bent dit droogt namelijk niet helemaal op blijft plakken als je dan gaat stralen of slijpen blijft al die troep in je holle ruimtes zitten
Goed om te horen, ik doe het op dezelfde manier..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Gisteren de boel nagestraald. Dat zal wel nooit mijn hobby worden wat een kl.r.zooi. Heel de garage onder de glasparel :evil:

Maar goed moest toch gebeuren. Vanavond de balk afgemaakt. Weer behoorlijk wat puntlassen gezet en ik zou het apparaat nu al niet meer willen missen :mrgreen:

Na het stralen :blue_cool:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Puntlassen een O:) fluitje van een cent cool2.gif

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Ziet er zeer keurig uit! Dit allemaal gestraald met het kleine handblazertje die je tijd terug aangekocht hebt?
Die heeft zijn strepen al verdient volgens mij :smile:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Enrico »

Tjeezus Carl..
Die kar wordt beter dan Nieuw..
Daar zijn ze in Milano jaloers op..
Die auto overleeft nog 3 generaties..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Wat deze week een simpele klus leek is flink uit de hand gelopen. Voor deze kant had ik een nieuw binnenscherm (NOS) echter wel van een Alfetta sedan. Bij het pasmaken bleek dat dez etoch afkomstig is van een andere mal. De rondingen klopte qua radius van geen meter :evil: dus improviseren met de hap. Verder heeft de GTV6 twee verstevigingsribbels die in de donor plaat ook ontbraken. inmiddels weten jullie wel hoe ik dit oplos; oude deel uitgeslepen, in de straalkast en daarna erin lassen. Al met al een flinke klus geworden. In dit rotstukje zit inmiddels al een uur of 8! :twisted:

Besloten om dit gedeelte net als de andere kant in drie stukken dicht te zetten :mrgreen:

de verstevigingsribbel uit de straalkast!
Afbeelding

Tijdens het laswerk!
Afbeelding

De donorplaat!
Afbeelding

Afbeelding

Het eindresultaat!
Afbeelding

Ben tevreden maar niet meer dan dat :razz:

Morgen verder met de rest!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Fetta »

fettabier.gif
Daar drink ik me d'r eentje op, vakwerk!
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Lef & een vorm van talent is een wat je nodig hebt met restaureren. Goed gereedschap is een tweede must volgens mij. & de ervaring hoe er mee te werken komt na doen. ^^^^

Maar als je echt super beginnend bent (in de zin van je hebt nog geneens een mig/mag /koper/silicium lasapparaat), behalve dat, wat zijn de gereedschappen waarvan jij ondertussen kan zeggen; veel is ervaring, maar zonder deze dingen lukt het je nooit?

Neem niet aan dat deze vorm gecreerd is met alleen een hamer & een tas?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1625
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door stephen »

respect voor het geduld om dit mooie resultaat te creeren :thumbs:

wel handig een puntlasapparaat bij zulk grondige restauratie.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Gebruikersavatar
AlFra
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 feb 2011, 09:12
Locatie: Belgium

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door AlFra »

:shock: :__: :__: :__: :schrik: augenreib.gif
AlFra
OO==V==OO
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Mannen bedankt voor de complimenten, had ik gisteren nodig :oops:

Vandaag ging alles een stuk soepeler. Weer een stukje dichtgezet.

Dit stuk vastgezet met puntlassen en weer aan de bovenkant de verstevigingsribbel erin gezet :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Maar als je echt super beginnend bent (in de zin van je hebt nog geneens een mig/mag /koper/silicium lasapparaat), behalve dat, wat zijn de gereedschappen waarvan jij ondertussen kan zeggen; veel is ervaring, maar zonder deze dingen lukt het je nooit?

Neem niet aan dat deze vorm gecreerd is met alleen een hamer & een tas?
Veel van de dingen zijn gemaakt met inderdaad de hamer en tas daarbij komt een hoeveelheid inventiviteit bijvoorbeeld een stukje hardhout en een bovenfrees om bijvoorbeeld een contra mal te maken. Daarna sla je plaat op de mal :wink:

Gereedschap waar ik niet zonder kan;
- een goede lasmachine, ik heb zelf een Cebora,
- een paar goede kwaliteit haakse slijpers,
- een goede kwaliteit bankschroef,
- diverse luchtslijpers met verschillende schijven o.a. 3M roloc, 2inch slijpschijven, schuurschijven enz
- goede plaatwerkhamers

maar vooral 2 rechterhanden ::-)

Deze 2inch slijper zou ik niet kunnen missen. Schijfjes en slijper laat ik uit Canada komen zijn in NL niet te krijgen en geloof mij ik heb echt gezocht! Dus dan maar in 1 keer een giga bestelling en hier kan ik voorlopig de komende twee jaar wel mee doorkomen :mrgreen:
Afbeelding
Is klein en komt in alle onmogelijke plaatsen!

Oja voor ik het vergeet een beetje doorzettingsvermogen :)))

Gr,
Carl
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Sander »

Toch nog maar een keer mijn bewondering voor jouw vakmanschap en perfectie uiten. :thumbs: eusa_clap.gif

Vreemd van die profilering, die er niet in zit. :? In mijn sedan zit die toch echt wel! Kijk maar:
Afbeelding
(foto van twee weken geleden na het ontpekelen :mrgreen: )

Is het geen 75 scherm of zo? (geen idee trouwens, of die, die ribbels niet heeft)

Dat puntlassen fascineert me wel! Maar ja, nog zo'n duur apparaat erbij.... :oops:
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Dat ziet er top uit Sander :thumbs: Lekker alle pekelzooi eraf :lol:

Bedankt voor je fotootje. Dit binnenscherm komt dus inderdaad ergens anders vandaan :?: Iemand die weet of de 75 ook van deze schuine ribbels heeft :?: aan de achterkant zit ook nog een los verstevigingsstuk gepuntlast. Ter hoogte waar bij mij de boel nog open is :mrgreen:

Nu maar even snel aan de slag anders krijg ik problemen met de bella baas ::-)

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Zaterdag is bella dag dus vandaar :jumping:

Vandaag alles dicht gezet. Helaas nog niet alle lassen afgewerkt maar dat komt deze week wel. Jullie zien dat ik bij allle rondingen verschillende stukken gebruikt. Het materiaal gaat namelijk altijd door de warmte inbreng van het lassen werken. Op deze manier hou ik dat veel beter in de hand :wink:

De boel netjes kaal gemaakt ziet er eenvoudig uit maar kost .. een paar uren!
Afbeelding

Onderste stuk erin :mrgreen:
Afbeelding

Mijn bekende malletje! Door met je vinger langs dit karton te gaan trek je de scherpe metaal lijn in het karton. Netjes uitknippen overzetten op een stukje Zincor plaat en daarna met je handen vormen :mrgreen: Keep it simple :jumpingred:
Afbeelding

Aan de binnenkant wonen ook mensen dus ook hier wil je een nette las :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Zo tot zover vandaag gekomen de las net niet af kunnen werken. Helaas :rollingredhead:

Zaterdag is mijn kook avond (nog een hobby) dus helaas moest ik stoppen anders krijg ik ruzie met de familie :lol:

Morgen ook niet verder want ik heb nog een klusje voor de Range Rover open staan :banana: :banana: Helaas :cry:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Ik wou dat ik meer tijd had, zodat ik mezelf ook zoiets kon leren. :thumbs:
Dit lijkt me werk waar je echt voldoening van krijgt als het gedaan is :smile:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Vandaag een tijdrovend klusje. De rand van het binnenscherm was verder heen dan ik in eerste instantie dacht :schrik: dus maar nieuwe randjes erin gezet :mrgreen: Rand was naar binnen gerold om de brede 230 brede banden te huisvesten. :blue_cool: Deze komen er ook weer op dus eerst het randje 90gr erop gezet, in een later stadium met het buitenscherm erop wordt de rand weer netjes naar binnen geklopt :wink: anders lopen de banden tegen de rand :mrgreen:

Geen vervelende klus maar wel een waar veeeeeeel tijd in gaat zitten. Randje is weer + 4uur :mrgreen:

Randje netjes losgeslepen! Precies op de gezette rand.
Afbeelding

Met alleen omgezette rand was ik er niet, moest nog ongeveer een 1,5 cm van de rand halen voordat ik op het blanke metaal zat! Dit stuk overgezet op een nieuw stukje Zincor plaat :mrgreen:
Afbeelding

Daarna heel voorzichtig lassen. Je wilt niet dat door de warmte inbreng de plaat gaat werken, dus pulserend lassen, rupsje over ruspje :idea:
Afbeelding

Laswerk klaar, even een staalborsteltje over de las zodat ik mooi kan zien wat ik weg moet slijpen!
Afbeelding

Tweede gedeelte is daarna de omgezette rand. Deze las ik precies op de plaats waar de omzetting zat :wink:
Afbeelding

Zo weer een klusje klaar randje zit erin! :blue_cool: :blue_cool:
Afbeelding

Morgen verder met andere kleine klusjes zodat ik deze week de bodem aan de achterzijde helemaal kan afwerken met de RX5 en RX10!

Maar nu eerst een fettabier.gif

Gr,
Carl
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 302
Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
Locatie: Dedemsvaart

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door ario »

sterk werk hoor, ario
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Ik zie dat veel mensen mijn topic volgen. Ik vind het leuk om zowel positieve als ook kritische opmerkingen te krijgen. Kortom van jullie opmerkingen ook kritische leer ik schroom dus vooral niet om jullie mening te geven, ook ik leer iedere dag :wink:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Enrico »

Hoi Carl,

Valt tot nu toe weinig negatiefs over te zeggen..
Voor mij een beetje een voorbeeld om ook alle tijd te nemen, zeker als het tegenvalt..
Stukje voor stukje doen en voorlopig niet kijken naar het totaal dat is het beste devies..

Moet ook wel met mijn inmiddels twee projecten, want met de GT erbij nog meer werk. :?
Oospronkelijk plan om te slopen gauw laten varen :oops: . Ding is nog veel te goed..

Wij volgen je topic met argusogen..Geeft de burger moed ! :thumbs:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Plaats reactie