knipperlichten doen raar?

Bedrading, verlichting etc...
Plaats reactie
Quadrifoglio Romeo
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12

knipperlichten doen raar?

Bericht door Quadrifoglio Romeo »

Vandaag weer even aan het sleutelen geweest, totdat er plots een draadje spontaan onder de zekeringen vandaan viel :schrik:
Die zit weer op zijn plek (knipperlichtrelais) maar nu zag ik een 2e draad los hangen zonder aansluitpunt (gewoon gestripte draad)
ik weet dat deze ook voor het knipperlicht is (officieel gevarenlicht), weet dat deze ook aan het relais was gekoppeld.

het rare is nu: mijn knipperlichten doen het alleen als de gevarenlichten schakelaar AAN staat.
als deze uit staat doet niks het meer. (gevarenlicht werkt dus zo-ie-zo nooit)
ik heb de loshangende draad van de gevarenlichtschakelaar al kortgesloten met het relais, alleen dan gaat het lampje van de schakelaar permanent branden en doet niks het meer?
de draad komt dus zeker van de schakelaar af, maar lijkt meer kwaad te doen dan goed..

iemand enig idee wat er mis mee kan zijn, of waar deze draad behoort te zitten?
kan eventueel foto's maken van de draden en aansluitingen in zekeringenkast.
Quadrifoglio Romeo
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12

Re: knipperlichten doen raar?

Bericht door Quadrifoglio Romeo »

toevoeging:

bij koude motor doen de lichten het naar behoren, maar bij warme motor zoals beschreven alleen als de gevarenlichten aan staan
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: knipperlichten doen raar?

Bericht door nappa »

Quadrifoglio Romeo schreef:toevoeging:

bij koude motor doen de lichten het naar behoren, maar bij warme motor zoals beschreven alleen als de gevarenlichten aan staan
Is je motor zo warm dat de koelventilator aanslaat?

heb je een elektrisch schema van je auto?

Ik heb alleen eentje van een GTV6, maar die is waarschijnlijk niet gelijk aan de GTV6.
gtv6 '84
Quadrifoglio Romeo
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12

Re: knipperlichten doen raar?

Bericht door Quadrifoglio Romeo »

nappa schreef:
Quadrifoglio Romeo schreef:toevoeging:

bij koude motor doen de lichten het naar behoren, maar bij warme motor zoals beschreven alleen als de gevarenlichten aan staan
Is je motor zo warm dat de koelventilator aanslaat?

heb je een elektrisch schema van je auto?

Ik heb alleen eentje van een GTV6, maar die is waarschijnlijk niet gelijk aan de GTV6.
heb net even met de draadjes lopen spelen, en heb de oplossing! (mag dus een slotje op) de losse stekker deed het op alle 3 de polen van het relais, maar slechts op 1 deed alles het.
Hij moest op de massa worden aangesloten :smile:

op een andere pool sloeg die af als de ventilator ging draaien en de ander werkte alleen goed met koude motor.
heb dus even een ritje moeten maken om het te testen
Plaats reactie