Alfetta GT 1800 1976....Restauratie 1994-1996 !!
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8888
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Nadat alle onderdelen waren gedemonteerd eerst nog de binnenschermen voor en achter ontdaan van alle rommel die erop zet.
Daar is flink wat tijd aan verloren gegaan.
Mijn gereedschappen waren : plamuurmes, brander, föhn en schuurpapier.
Sommige plekken wel weer gespoten met zinkspray (tijdelijk).
Daarna de carroserie met oprijwagen verplaatst naar de uiteindelijke werkplaats was de restauratie op zich liet wachten
Tussen de beide voorste binnenschermen omwille van de stevigheid een buis gelast!
Daar begonnen met het uitslijpen of met snijbrander verwijderen van "slechte delen".
De bodemplaat voor/achter zag er niet slecht uit, ik had erger vewacht.
Vrij van roest was hij niet zeker rond de dompelbadgaten aan de voorkant!
Ook was er al eens een reparatie verricht
De binnenspatborden aan de achterzijde was nog netjes!
Ook daar was al eens aan gelast...
Daar is flink wat tijd aan verloren gegaan.
Mijn gereedschappen waren : plamuurmes, brander, föhn en schuurpapier.
Sommige plekken wel weer gespoten met zinkspray (tijdelijk).
Daarna de carroserie met oprijwagen verplaatst naar de uiteindelijke werkplaats was de restauratie op zich liet wachten
Tussen de beide voorste binnenschermen omwille van de stevigheid een buis gelast!
Daar begonnen met het uitslijpen of met snijbrander verwijderen van "slechte delen".
De bodemplaat voor/achter zag er niet slecht uit, ik had erger vewacht.
Vrij van roest was hij niet zeker rond de dompelbadgaten aan de voorkant!
Ook was er al eens een reparatie verricht
De binnenspatborden aan de achterzijde was nog netjes!
Ook daar was al eens aan gelast...
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8888
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Milan GTV6
- Novizio
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:39
- Locatie: Someren
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8888
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Hee kijk daar zijn ze toch
Altijd leuk commentaar en interessen!
Ach de roest viel me achteraf nog enigsinds mee voor een origineel nederlandse alfetta!
Stil gestaan heeft deze niet veel in de tijd voor ik hem kocht!
Die jongen uit spaubeek met zn rode Alfetta GTV Grand Prix wist me nog de meest wilde verhalen te vertellen, hij herkende de auto meteen aan zn kenteken !
Maar dat is alweer lang geleden, ben even zn naam kwijt!
Blond en heeft bij Alfa Garage in M'tricht gewerkt toen die nog bij oranjeplein was gevestigd. Daarna nog even bij Coumans in het magazijn!
Dikke vriendjes met de frituurboys was hij ook
Effin, het roest aan deze alfetta zal langzamerhand verdwijnen bij het vorderen van de retauratie
Altijd leuk commentaar en interessen!
Ach de roest viel me achteraf nog enigsinds mee voor een origineel nederlandse alfetta!
Stil gestaan heeft deze niet veel in de tijd voor ik hem kocht!
Die jongen uit spaubeek met zn rode Alfetta GTV Grand Prix wist me nog de meest wilde verhalen te vertellen, hij herkende de auto meteen aan zn kenteken !
Maar dat is alweer lang geleden, ben even zn naam kwijt!
Blond en heeft bij Alfa Garage in M'tricht gewerkt toen die nog bij oranjeplein was gevestigd. Daarna nog even bij Coumans in het magazijn!
Dikke vriendjes met de frituurboys was hij ook
Effin, het roest aan deze alfetta zal langzamerhand verdwijnen bij het vorderen van de retauratie
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8888
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Al het slechte of te vervangen plaatwerk was bijna verwijderd.
Hieronder de foto van zijn verblijf voor de komende 2 jaar!
Heren SCHRIK NIET
Ze ziet er gewoon niet uit
De raamrand aan de linkerkant behoeft ook enig hersteld.
De rand is uitgeknipt uit reparatiestaal 0,8 mm dik, gebogen gezet en met de hamer in de juiste maat geklopt!
Het lijkt niets maar daar zit aardig wat werk in!
Hieronder de foto van zijn verblijf voor de komende 2 jaar!
Heren SCHRIK NIET
Ze ziet er gewoon niet uit
De raamrand aan de linkerkant behoeft ook enig hersteld.
De rand is uitgeknipt uit reparatiestaal 0,8 mm dik, gebogen gezet en met de hamer in de juiste maat geklopt!
Het lijkt niets maar daar zit aardig wat werk in!
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 13 dec 2007, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8888
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Het was of erop of eronder...laten staan of gaan
Nee de gedachte van een andere body is nooit bij me opgekomen!
Toendertijd was zowiezo weinig info beschikbaar behoudens uit de vrienden/kennisenkring, internet was niet.........wellicht dat ik dan op andere gedachte was gekomen.
Maar goed, dan was er nu een GT minder geweest
Ik koos er ook voor het complete deel te vervangen en niet overal stukken in te lassen!
Vandaar dit aanblik!!
Alleen al het plaatwerk en de onderdelen koste me toen, schrik niet...............
ca. 10.000 nederlandse guldens
Daarom wel een passend topictitle
Nee de gedachte van een andere body is nooit bij me opgekomen!
Toendertijd was zowiezo weinig info beschikbaar behoudens uit de vrienden/kennisenkring, internet was niet.........wellicht dat ik dan op andere gedachte was gekomen.
Maar goed, dan was er nu een GT minder geweest
Ik koos er ook voor het complete deel te vervangen en niet overal stukken in te lassen!
Vandaar dit aanblik!!
Alleen al het plaatwerk en de onderdelen koste me toen, schrik niet...............
ca. 10.000 nederlandse guldens
Daarom wel een passend topictitle
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 13 dec 2007, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8888
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- chu
- Alfetta Membro
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 26 apr 2007, 20:43
zo dat is een lijst...
En die schermen,achterlichten zijn wel pittig duur..
Daar zou een forum goed van te pas komen(achterlichten)
Maar het resultaat mag er zijn
Wat is eigenlijk de beste manier om blank staal te behandelen?
Ik las dat je zinkspray voor tijdelijk had gebruikt.
Maar zinkspray gebruik ik namelijk ook en ik hoor dan van alle kanten wat anders Rx5 Rx10 etc
Hoe is de jouwn gtv behandelt?
En die schermen,achterlichten zijn wel pittig duur..
Daar zou een forum goed van te pas komen(achterlichten)
Maar het resultaat mag er zijn
Wat is eigenlijk de beste manier om blank staal te behandelen?
Ik las dat je zinkspray voor tijdelijk had gebruikt.
Maar zinkspray gebruik ik namelijk ook en ik hoor dan van alle kanten wat anders Rx5 Rx10 etc
Hoe is de jouwn gtv behandelt?
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
idd....dure schermpies voor en achter, TOEN al...
Korting
Kwam je daar 4x per week of wat??? Of hij had varkens-marges op het spul
Wel gaaf: geen gezeik, gewoon alles bestellen, én leveren. Niks geen gezeur met zoeken, ebay, woekerprijzen, imi-zooi...etc.
Korting
Kwam je daar 4x per week of wat??? Of hij had varkens-marges op het spul
Wel gaaf: geen gezeik, gewoon alles bestellen, én leveren. Niks geen gezeur met zoeken, ebay, woekerprijzen, imi-zooi...etc.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8888
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Tja als ik nu nog eens naar die prijzen kijk was het idd niet goedkoop
Km kabel voor 87 piek
En de achterspatborden idd
Maar goed, daarom zeg ik nu altijd liever vers eentje invoeren
Maar toch heeft deze alfetta persoonlijk een heel andere waarde/gevoel dan een ingevoerde...althans voor mij dan!!
@chu: blank metaal aan de buitenkant (lakkant) van de auto gewoon met epoxyprimer en daarna verder afwerken!
Onderkant en binnenspatborden kan idd met rx5 r10 al zijn daarvoor ook andere goede alternatieven!
Zinkpray was voor mij echt een tijdelijke oplossing het kan later gaan reageren met andere lakken!
Je zult later in de restauratie zijn dat bijna de hele carroserie is gestraald en deze daarna is gespoten met AKZO-coating.
Gegarandeerd uitstekende roestbescherming mits goed aangebracht!
Op het volgende plaatje is te zien dat een gedeelte van het schutbord en koker is verwijderd.
Km kabel voor 87 piek
En de achterspatborden idd
Maar goed, daarom zeg ik nu altijd liever vers eentje invoeren
Maar toch heeft deze alfetta persoonlijk een heel andere waarde/gevoel dan een ingevoerde...althans voor mij dan!!
@chu: blank metaal aan de buitenkant (lakkant) van de auto gewoon met epoxyprimer en daarna verder afwerken!
Onderkant en binnenspatborden kan idd met rx5 r10 al zijn daarvoor ook andere goede alternatieven!
Zinkpray was voor mij echt een tijdelijke oplossing het kan later gaan reageren met andere lakken!
Je zult later in de restauratie zijn dat bijna de hele carroserie is gestraald en deze daarna is gespoten met AKZO-coating.
Gegarandeerd uitstekende roestbescherming mits goed aangebracht!
Op het volgende plaatje is te zien dat een gedeelte van het schutbord en koker is verwijderd.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19