olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik aan die 7,7 kom, heb ik terug gevonden in wat aantekeningen die ik hier een tijd geleden al eens over gemaakt heb
Blok dat ik heb liggen komt uit een 164 trouwens.
De 164 2.0 V6 Turbo had geloof ik ook maar één turbo, heb ik ook al eens naar gekeken, maar het pijpenwerk daarvan raak je in een Alfetta niet zo maar even kwijt als ik het mij goed herinner.
Een pingelsensor is een goeie zaak, maar met water –injectie gaat ie gewoon pas heel veel later wat detecteren.
Das dus iets voor als je straks niet meer genoeg hebt aan die 400 Zweedse knollen
Voor mijn GTV ga ik straks eerst die 3.0 in standaard configuratie eens goed aan het lopen zien te krijgen, daarna komt er denk ik eerst eens een ander injectie systeem en een paar vlotte stokken in, en daarna zie ik wel weer eens verder…..
Blok dat ik heb liggen komt uit een 164 trouwens.
De 164 2.0 V6 Turbo had geloof ik ook maar één turbo, heb ik ook al eens naar gekeken, maar het pijpenwerk daarvan raak je in een Alfetta niet zo maar even kwijt als ik het mij goed herinner.
Een pingelsensor is een goeie zaak, maar met water –injectie gaat ie gewoon pas heel veel later wat detecteren.
Das dus iets voor als je straks niet meer genoeg hebt aan die 400 Zweedse knollen
Voor mijn GTV ga ik straks eerst die 3.0 in standaard configuratie eens goed aan het lopen zien te krijgen, daarna komt er denk ik eerst eens een ander injectie systeem en een paar vlotte stokken in, en daarna zie ik wel weer eens verder…..
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Als je toch voor een compressor wilt gaan kun je de originele nokkenassen net zo goed laten zitten. Je wilt dan niet meer overlap hebben in ieder geval.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Als het zover komt kan ik de originele nog altijd terug zetten natuurlijk.
En te veel overlap wil ik sowieso niet, benzine is tenslotte stinkend duur tegenwoordig
Belangrijkste om mee te beginnen is denkelijk het injectiesysteem, ik heb de 3.0 vroeger met de originele injectie hardware van mijn 90 gebruikt, gewoon met wat meer brandstofdruk, maar echt ideaal is dat niet.
Ik wil dus eigenlijk iets programmeerbaars hebben dat a) betaalbaar is en b) geschikt voor doe-het-zelf gebruik
En te veel overlap wil ik sowieso niet, benzine is tenslotte stinkend duur tegenwoordig
Belangrijkste om mee te beginnen is denkelijk het injectiesysteem, ik heb de 3.0 vroeger met de originele injectie hardware van mijn 90 gebruikt, gewoon met wat meer brandstofdruk, maar echt ideaal is dat niet.
Ik wil dus eigenlijk iets programmeerbaars hebben dat a) betaalbaar is en b) geschikt voor doe-het-zelf gebruik
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Megasquirt of kdfi dekt die lading vrij aardig af volgens mij...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
MegaSquirt was ik al eens tegengekomen, maar die komt blijkbaar in de originele behuizing te zitten, en daar komt dan flink wat soldeerwerk aan te pas heb ik begrepen, en ik ben dus een mecanicien, en geen elektronica man…
Is dat bij KDFI hetzelfde verhaal, of is dat een gebruiksvriendelijkere oplossing voor elektronica dummies
Is dat bij KDFI hetzelfde verhaal, of is dat een gebruiksvriendelijkere oplossing voor elektronica dummies
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
http://www.bs-autotune.nl" onclick="window.open(this.href);return false; helpt je verder..
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 17:11
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Ah lekker om dit te lezen. Het viel mij ook sinds het weekend op dat de oliedruk een stuk lager was op het dash van de 75 en zelfs 0 uitsloeg bij stationair. Ik had al het idee dat het de sensor was (voor de rest geen vage dingen gehoord of gevoeld) en 't lampje bleef branden. Wat ik met de vorige 75 heb gehad is dat de oliedruk omhoog ging doordat we een oliefilter van ander formaat erop hadden gezet (zat eerst een groot imitatiefilter op, vervangen door een kleiner van Alfa zelf).. misschien het vermelden waard...
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Ik hoop niet dat het je doel is geweest de oliedruk te verhogen door een kleiner filter te plaatsen.Jurian schreef:Ah lekker om dit te lezen. Het viel mij ook sinds het weekend op dat de oliedruk een stuk lager was op het dash van de 75 en zelfs 0 uitsloeg bij stationair. Ik had al het idee dat het de sensor was (voor de rest geen vage dingen gehoord of gevoeld) en 't lampje bleef branden. Wat ik met de vorige 75 heb gehad is dat de oliedruk omhoog ging doordat we een oliefilter van ander formaat erop hadden gezet (zat eerst een groot imitatiefilter op, vervangen door een kleiner van Alfa zelf).. misschien het vermelden waard...
Wat je dan doet is een extra weerstand in het systeem inbouwen zodat de oliedruk inderdaad hoger wordt door die extra weerstand in het filter, maar de stroming juist minder.
Overdreven geschreven, je kunt ook een olieaanvoerleiding dicht knijpen. dan heb je maximale oliedruk + minimale stroming en een garantie dat je motor vastloopt.
Gewoon, de juiste (bij merkt en type motor behorende) filter monteren, dan is de oliedruk maar wat minder, de stroming is wel beter.