Ten eerste:
De bougies zelf. Ik heb begrepen dat NGK goed zouden passen en via verschillende winle websites kom ik voor de GTV6 twee NGK types tegen:
- BP7ES (protected Insulation)
- BR7ES (Resistor type)
Zie ook:
http://www.ngksparkplugs.com/docs/tech/ ... _plugs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Beide bougie soorten heb ik besteld en vergeleken met de Chanpion bougies die er in zaten.
Opvallend is dat bij de BR7ES de elektrodes meer naar binnen zitten en bij de BP7ES verder naar buiten (de verbrandingskamer in).
Omdat de laatste het meest lijken op de Champions heb ik die gebruikt.
Ten tweede:
Aan de bestuurderszijde kon ik zonder veel problemen de bougies vervangen.
Aan de passagierszijde ging dat niet omdat de gaten in het kleppendeksel te klein waren (scheelde misschien een halve mm).
En nee het kwam niet omdat het kleppendeksel er scheef op zat of de rubbers van de bougie ruimte versleten waren.
Nu vraag ik mij af hou dat kan en toon hier wat beelden.

Precies waar het sleufje zit daar loopt de bougiessleutel vast.

Ten derde:
Ik wilde de rotor en rotorhuis van de ontsteking ook vervangen en had bij Brezan deze spullen besteld.
In de verpakking zit een heel andere rotor dan de originele.

Origineel

Dit is wat ik nu heb.
Kan ik die op een of andere manier toch gebruiken?
De vacuüm vervroegerleiding heb ik verwijderd.
Het rotorhuis lijkt mij wel uitwisselbaar.