Wat als.... het budget toereikend is?

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Carbo »

Mijn favoriet in dit rijtje is absoluut de Ferrari 365 GTB (ofwel nickname Daytona).

Gewoon een echte ouderwetse supercar met een V12 voorin......... en geen elektronische "dombo" chauffeur hulp snufjes, een echte rijdersauto!

Lange neus en gedrongen kont :jumping: absoluut een stijl icoon!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Alfa-corazon »

Yuri75 schreef:Gelukkig reiken mijn ambities niet verder dan een blauwe 308 GT4 en een niet-rode handgeschakelde 412. Dat is nog wel te bekostigen als normale sterveling.
Yuri, het gekke is dat deze man ook een blauwe 308 GT4 heeft.En inderdaad een erg mooie machine.
Voor het embleem van Dino en achter op de klep het woord Ferrari (is dat origineel?).

Daarnaast kan ik het bijna niet geloven dat dit de enige Bertone Ferrari is.
De achterlampeenheden zijn volgens de eigenaar inspiratie geweest voor de latere Lamborghini's.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door giuliettaevo »

Alfa-corazon schreef:
giuliettaevo schreef: @ Roy;
En je ziet maar, zelfs drugshandelaars kunnen smaak hebben. :blue_cool: Of zou die beste man zijn centjes eerlijk verdiend hebben?
Dit is eigenlijk wel wat kort door de bocht Remco, deze benaming verdient de beste man niet.
Het lijkt mij ook erg onlogisch om samen met mijn vrouw naar een appartement van een onderwereld figuur te gaan terwijl onze dochter van 8 jaar oud een aantal etages lager slaapt.

Ik weet wie hij is en wat hij doet. Maar hij vond het prima dat ik erover bericht maar geen afbeeldingen zou plaatsen en namen zou noemen. Maar als je goed tussen de regels doorleest kun je best een inschatting maken wie hij wel is.
Was ook meer een geintje :oops: ... Als ik zo'n collectie zou willen bekostigen zou ik in de dugshandel oid moeten stappen om het waar te maken. :cry: De eigenaar uit jouw verhaal werd zo mooi omschreven dat ik er wel een Don Corleone in zag. :oops: Overigens heb ik geen idee over wie het echt gaat als ik tussen de regels doorlees. :oops:

Onderwereldfiguren heb je in A'dam ook genoeg om je heen zou ik denken :twisted: ... Tijd om naar het mooie Brabantse land te verhuizen zeg ik. :grin: Cuijk kan nog wel een GTV en een plastic Monster gebruiken. :mrgreen:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Alfa-corazon »

giuliettaevo schreef: Onderwereldfiguren heb je in A'dam ook genoeg om je heen zou ik denken :twisted: ... Tijd om naar het mooie Brabantse land te verhuizen zeg ik. :grin: Cuijk kan nog wel een GTV en een plastic Monster gebruiken. :mrgreen:
Dank je wel voor de uitnodiging, ik zal erover nadenken. :thumbs:
Gebruikersavatar
Sirmione
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:00

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Sirmione »

Simpel,

Ferrari 250GT California, begin jaren 60.
Wat mij betreft de ultieme Ferrari.

Op de 2de plaats een F40, zonder compromissen, zonder poespas en zo puur mogelijk.
Gehad: 1x75, 1x 145, 4x155, 3x33
Nu: 147 en Alfetta
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Alfa-corazon »

Oh jee, ik ga zeker weten op mij kl... krijgen.
Maar ... ik heb nooit zo de bewondering voor een Daytona begrepen.

Natuurlijk weet ik dat het een bijzonder model is, maar ik zie het er niet aan af.
Mij buurman heeft een goud/bruine (ja echt originele kleur) maar ik vind het een grote bak.
Een beetje plomp, zeker als ie naast een Miura staat. Ik zelf zou 'm op gelijke hoogte als een 550 Maranello plaatsen qua sexappeal.
Dan vind ik de BB 512 mooier.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door giuliettaevo »

+1... :mrgreen:

Daytona vind ik ook maar een lelijk model. Speciaal ontworpen zodat gekke amerikanen hem na konden maken op basis van een Corvette volgens mij... :twisted: :oops:

BB512 is wel leuk. :thumbs:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Coniglio »

Wat een tof verhaal, bedankt om hier te delen.

[quote="Alfa-corazon]
en zijn lievelingsauto een
- Ferrari Dino GT4 (de enige Bertone Ferrari volgens hem).[/quote]

Kijk, dat vind ik dus knap. Toegeven dat de minst dure auto uit de collectie de lieveling is. Toont karakter en autoliefde. Mogelijk zijn eerste?

Persoonlijk zou ik een hangartje oude Alfas opkopen en mee langs Alfaholics gaan om wat, euhm, 'nazicht'. Een full-carbon GTV6 lijkt me ook wel wat :-)
Plaats reactie