Voor mij nieuw, een GTV6
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:06
- Locatie: Arnhem
Voor mij nieuw, een GTV6
Hoi, hoi, ik heb de GTV 6 van Stefan gekocht uit deze advertentie:
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php? ... +gtv++koop" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf ben ik 41 jaar oud en woon in Arnhem. Geen auto achtergrond (ik ben industrieel ontwerper), gewoon voor de hobby.
Stefan heeft er al veel aan gedaan:
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom een GTV? Ik heb het altijd al een mooie auto gevonden. Eerst ben ik veel auto's gaan bekijken. Veel ellende gezien en het vermogen van een 4 cilinder viel me een beetje tegen. Toen ik eenmaal de GTV6 van Stefan met 3l motor had gereden en gezien was ik definitief verkocht. Fantastisch geluid, mooie wagen en een leuk vermogen.
Nooit eerder een Alfa gehad trouwens. Ik heb ooit mijn Toyota Carolla weggedaan omdat er voor 300 gld een nieuwe distributie op moest. Als auto rijden dan geld moet kosten moet het ook wel een beetje leuk zijn
Dus, 2 Saab's 900 turbo gehad met 180pk. Ging leuk vooruit
Op een gegeven moment in een opwelling een Maserati 224V. 240pk met twee turbo's. Leuk maar heel erg duur in het onderhoud. Die ging er na 2 jaar weer uit
Nu dus een GTV6.
Ik heb meteen een vraagje. Soms draait de startmotor niet rond. Na een paar keer proberen doet ie het dan ineens wel en vol overtuiging. Lijkt erop dat het alleen gebeurd als ie warm is. Startmotor of relais, wat denken jullie?
Ik hoop nog veel te lezen en te posten hier.
Groetjes, Kodjo
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php? ... +gtv++koop" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf ben ik 41 jaar oud en woon in Arnhem. Geen auto achtergrond (ik ben industrieel ontwerper), gewoon voor de hobby.
Stefan heeft er al veel aan gedaan:
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom een GTV? Ik heb het altijd al een mooie auto gevonden. Eerst ben ik veel auto's gaan bekijken. Veel ellende gezien en het vermogen van een 4 cilinder viel me een beetje tegen. Toen ik eenmaal de GTV6 van Stefan met 3l motor had gereden en gezien was ik definitief verkocht. Fantastisch geluid, mooie wagen en een leuk vermogen.
Nooit eerder een Alfa gehad trouwens. Ik heb ooit mijn Toyota Carolla weggedaan omdat er voor 300 gld een nieuwe distributie op moest. Als auto rijden dan geld moet kosten moet het ook wel een beetje leuk zijn
Dus, 2 Saab's 900 turbo gehad met 180pk. Ging leuk vooruit
Op een gegeven moment in een opwelling een Maserati 224V. 240pk met twee turbo's. Leuk maar heel erg duur in het onderhoud. Die ging er na 2 jaar weer uit
Nu dus een GTV6.
Ik heb meteen een vraagje. Soms draait de startmotor niet rond. Na een paar keer proberen doet ie het dan ineens wel en vol overtuiging. Lijkt erop dat het alleen gebeurd als ie warm is. Startmotor of relais, wat denken jullie?
Ik hoop nog veel te lezen en te posten hier.
Groetjes, Kodjo
GTV 6, 3l uit 1981
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 19:48
- Locatie: Stiens
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Hey Welkom,
Super GTV6 veel plezier er mee
Super GTV6 veel plezier er mee
Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
- modellisimo
- Advanced Membro
- Berichten: 1007
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
- Locatie: Beesel
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Welkom hier en heel veel plezier met de GTV. Je zult er zeker geen spijt van krijgen.
Alfa Giulietta
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Ook namens mij welkom hier op het forum. Erg mooi dat je hem toch gekocht hebt en dat deze bij een liefhebber is terecht gekomen. Hoorde vrijdag van Stefan dat de koop door was gegaan. Had nog willen komen zaterdag, maat te druk met onze VW Passat gehad.
Groet Jeroen
Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Hoi, welkom hier!
Startmotor loopt direct via het contactslot geschakeld en dat is vaak een beetje te veel van het goede voor een ouder contactslot. Je zou de spanning via een extra relais kunnen laten lopen, dan werkt het vaak beter en gaat het contactslot ook langer mee. Bij de alfa 75 is dit een hele bekende modificatie.
natuurlijk kan het ook zijn dat de startmotor niet helemaal 100% meer is. Deze kun je meestal laten reviseren voor niet al te veel geld.
groeten Remco
Startmotor loopt direct via het contactslot geschakeld en dat is vaak een beetje te veel van het goede voor een ouder contactslot. Je zou de spanning via een extra relais kunnen laten lopen, dan werkt het vaak beter en gaat het contactslot ook langer mee. Bij de alfa 75 is dit een hele bekende modificatie.
natuurlijk kan het ook zijn dat de startmotor niet helemaal 100% meer is. Deze kun je meestal laten reviseren voor niet al te veel geld.
groeten Remco
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Welkom hier! Mooie auto. Ga je vast veel lol mee hebben
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:06
- Locatie: Arnhem
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Hoi Remco,giuliettaevo schreef:Hoi, welkom hier!
Startmotor loopt direct via het contactslot geschakeld en dat is vaak een beetje te veel van het goede voor een ouder contactslot. Je zou de spanning via een extra relais kunnen laten lopen, dan werkt het vaak beter en gaat het contactslot ook langer mee. Bij de alfa 75 is dit een hele bekende modificatie.
natuurlijk kan het ook zijn dat de startmotor niet helemaal 100% meer is. Deze kun je meestal laten reviseren voor niet al te veel geld.
groeten Remco
Zit er nergens nog een extra relais tussen. Tjonge, das lekker dan. Ik had wel zoiets gelezen maar dacht in mijn boekje te zien dat er wel een relais tussen zit......Je hebt gelijk, in mijn schema zit idd geen relais Kan je zo'n contactslot ook schoonmaken?
GTV 6, 3l uit 1981
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Regelmatig mee gereden en nooit een probleem gehad met dit Vorig jaar nog in getrouwd in deze
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 22:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Welkom, inderdaad een mooie GTV6.
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:06
- Locatie: Arnhem
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Daar beginnen de problemen meestalGTV42.0 schreef: Vorig jaar nog in getrouwd in deze
Zonder gekheid, ik heb het nu twee keer gehad, Stefan ook al eens. Ik ga eens kijken of ik een relais tussen kan bouwen, dat kan zeker geen kwaad.
GTV 6, 3l uit 1981
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Stelt niks voor zo'n relais inbouwen..
En het helpt in ieder geval je contactslot van die hoge spanning af die nodig is voor het startmotorrelais.
Je koplampen hebben in feite hetzelfde probleem trouwens, die verbranden langzaam maar zeker de bedienhendel aan het stuur.
En het helpt in ieder geval je contactslot van die hoge spanning af die nodig is voor het startmotorrelais.
Je koplampen hebben in feite hetzelfde probleem trouwens, die verbranden langzaam maar zeker de bedienhendel aan het stuur.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:06
- Locatie: Arnhem
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Ja, dat is bij mij ook het geval maar ik wilde de feestvreugde niet bederven door alle problemen meteen op te sommen.....giuliettaevo schreef:Stelt niks voor zo'n relais inbouwen..
En het helpt in ieder geval je contactslot van die hoge spanning af die nodig is voor het startmotorrelais.
Je koplampen hebben in feite hetzelfde probleem trouwens, die verbranden langzaam maar zeker de bedienhendel aan het stuur.
Ik denk nu aan 3 relais, startmotor, klein en groot licht. Of heb ik er nog ergen 1 voor nodig?
Trouwens, ik heb nog geen lekkere HOW-TO gevonden. Iemand tips?
GTV 6, 3l uit 1981
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Voor de verlichting niet maar voor de startmotor is het niet zo moeilijk..
Je hebt in feite enkel een relais nodig dat je op het schutbord monteert. zo'n relais dat je vast kan schroeven is daar handig voor.
-op pin 30 komt een 2,5mm2 rode draad rechtstreeks vanaf de accu of een ander goed + punt zoals bv de dikke aansluiting op de startmotor.
-op pin 87 komt een 2,5mm2 draad naar de startmotoraansluiting toe. Als je het relais dan bekrachtigd zet je als het ware de verbinding open tusssen pin 30 en pin 87 zodat de startmotor gaat werken.
-op pin 85 komt de originele draad die eerst rechtstreeks op de startmotor zat, deze gaat nu het relais aansturen.
-op pin 86 komt een zwarte draad naar de massa.
hopelijk is het zo duidelijk...
Je hebt in feite enkel een relais nodig dat je op het schutbord monteert. zo'n relais dat je vast kan schroeven is daar handig voor.
-op pin 30 komt een 2,5mm2 rode draad rechtstreeks vanaf de accu of een ander goed + punt zoals bv de dikke aansluiting op de startmotor.
-op pin 87 komt een 2,5mm2 draad naar de startmotoraansluiting toe. Als je het relais dan bekrachtigd zet je als het ware de verbinding open tusssen pin 30 en pin 87 zodat de startmotor gaat werken.
-op pin 85 komt de originele draad die eerst rechtstreeks op de startmotor zat, deze gaat nu het relais aansturen.
-op pin 86 komt een zwarte draad naar de massa.
hopelijk is het zo duidelijk...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:06
- Locatie: Arnhem
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Welkom
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
als voormalig maserati-owner moet je toch een beetje gewent zijn aan electrische gremlins.....
welkom (ik herkende je nickname al van het mch-forum)
welkom (ik herkende je nickname al van het mch-forum)
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:06
- Locatie: Arnhem
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Tjek.Tijdens een vakantie in Noorwegen ben ik vele avonden bezig geweest met het licht en een lekkende koppeling (master). Voor de rest nog wat fans die niet wilde. Uiteindelijk hebben 2x verbrande kleppen hem de kop gekost.kareltjeknetter schreef:als voormalig maserati-owner moet je toch een beetje gewent zijn aan electrische gremlins.....
welkom (ik herkende je nickname al van het mch-forum)
Net nog ff de langzame stand van de kachelventilator gerepareerd. Het is idd net een Maserati....
GTV 6, 3l uit 1981
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
- Locatie: Dedemsvaart
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
ik heb een zwak voor de ouwe matsers ze zijn zo mooi de verleiding is soms heel groot maar ja ik moet ook mijn verstand gebruiken, welkom op dit forum en succes, ario
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Welkom
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Voor mij nieuw, een GTV6
Welkom! Volgens mij heb je een hele mooie GTV6 gekocht Een prachtige basis en in deze staat al zeldzamer dan de Maserati's maar wel met dezelfde soort probleempjes
Veel plezier met de GTV6 (eens een 6 nooit meer wat anders )
Gr,
Carl
Veel plezier met de GTV6 (eens een 6 nooit meer wat anders )
Gr,
Carl