GT 1600 project uit 1977
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Even een update van de GT.
De GT heeft nu even voorrang gekregen boven de GTV.
De laatste twee weken bezig geweest aan de neus roestvrij maken en opnieuw in de primer zetten. Verder de motorruimte verder schoongemaakt en wat randapparatuur verwijderd (o.a. de weber carbs, benzinefilter, bobine, radiateur enz).
Ik moet er nog even over nadenken of ik het blok eruit haal maar dat kan nog wachten.
Ook bezig geweest met de achterkant waar wat laswerk aanzat.
In ieder geval had ik daar het e.e.a. weggeslepen en gestraald.
Onderstaande tools heb ik sinds kort en zijn niet meer weg te denken. Wat een gemak..
Voorkant:
Motorruimte:
Achterkant:
Foto zoals het was en wat erin kwam.
Ervoor gekozen dat 3 afwateringsgaten voor mij genoeg is.
Met malletje:
Nog niet afgebraamd want de lasdraad was ineens op gisteren.
Zo was het:
Zo is het geworden. Eerst stukjes eruit gehaald.
Eerst even gestraald (en alle lak eraf uiteraard).
Er weer in gelast:
En dan nog de achterkant aan beide zijden stuk ingelast van
de opstaande kant die achter de bumper verscholen zit.
(Ik heb later de primer gedeeltelijk verwijderd en het nog
wat strakker gemaakt. Het was nog niet naar mijn zin.
Hier het voorlopige eindresultaat:
Binnenkort gaat het verder met de zijkanten en de motorruimte.
De GT heeft nu even voorrang gekregen boven de GTV.
De laatste twee weken bezig geweest aan de neus roestvrij maken en opnieuw in de primer zetten. Verder de motorruimte verder schoongemaakt en wat randapparatuur verwijderd (o.a. de weber carbs, benzinefilter, bobine, radiateur enz).
Ik moet er nog even over nadenken of ik het blok eruit haal maar dat kan nog wachten.
Ook bezig geweest met de achterkant waar wat laswerk aanzat.
In ieder geval had ik daar het e.e.a. weggeslepen en gestraald.
Onderstaande tools heb ik sinds kort en zijn niet meer weg te denken. Wat een gemak..
Voorkant:
Motorruimte:
Achterkant:
Foto zoals het was en wat erin kwam.
Ervoor gekozen dat 3 afwateringsgaten voor mij genoeg is.
Met malletje:
Nog niet afgebraamd want de lasdraad was ineens op gisteren.
Zo was het:
Zo is het geworden. Eerst stukjes eruit gehaald.
Eerst even gestraald (en alle lak eraf uiteraard).
Er weer in gelast:
En dan nog de achterkant aan beide zijden stuk ingelast van
de opstaande kant die achter de bumper verscholen zit.
(Ik heb later de primer gedeeltelijk verwijderd en het nog
wat strakker gemaakt. Het was nog niet naar mijn zin.
Hier het voorlopige eindresultaat:
Binnenkort gaat het verder met de zijkanten en de motorruimte.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1979
Ziet er weer goed uit en dit gaat wel goed komen zo te zien en te lezen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
De laatste tijd op de woensdagen en zaterdagen weer bezig geweest aan de GT.
We zijn begonnen aan de motorruimte, daar moest nog het e.e.a ontroest worden en de door de vorige eigenaar gelaste binnenspatborden en het bovendeel v/h buitenspatbord beter gelast/gerepareerd worden en strakgemaakt.
Repareren betekende bijlassen en vertinnen om zo weinig mogelijk plamuur te moeten gebruiken.
Sleutelvriend Wim was al begonnen met het schoonmaken/schuren/roestvrij maken van de motorruimte en.
Verder is het gelaste deel in de reservewielbak vertind.
Hieronder weer wat foto's:
Zo was het:
Zo is het nu, eerst bijlassen om een mooie las te krijgen.
Hier heb ik het (met de vlam) vertind om het verder mooi strak te maken.
Toch nog wat plamuur (wordt nog weer weggeschuurd voor het ultieme strakke resultaat).
Hieronder de rechterkant:
Bezig met bijlassen om de randen van de zijbalk en de lassen weer strak(ker) te maken.
Hier vertind en nog te schuren:
Klein beetje plamuur (ik heb er een hekel aan) voor het hele strakke.
Wim schuurt en schuurt voor het strakke resultaat
Voorlopig eindresultaat
Volgende stap is de motorruimte verder ontroesten en in de spuitprimer zetten.
Hier dan nog wat plaatjes van de achterkant waar de achterklep bevestigd is:
Het lijkt op de foto roestig maar geloof me, valt heel erg mee. Een klein beetje stralen zal hier al wonderen doen.
En de kofferruimte. Bijna klaar om in de witte kleur Bianco Spino te spuiten.
Dat gaat dan over de witte RX10 heen die je hier ziet (met geluk, RX10 in wit, exact de goede kleur)
Eerst vertind en geschuurd:
Als dit allemaal klaar is komt nog de grootste klus aan de beurt nl. de dorpels (een is er al grotendeels gedaan en daarna de wielkasten achter. Er moeten daar nog nieuwe stukken (die ik nieuw bij kreeg, evenals de nieuwe dorpeldelen) ingelast en vertind worden. Mooie uitdaging !
We zijn begonnen aan de motorruimte, daar moest nog het e.e.a ontroest worden en de door de vorige eigenaar gelaste binnenspatborden en het bovendeel v/h buitenspatbord beter gelast/gerepareerd worden en strakgemaakt.
Repareren betekende bijlassen en vertinnen om zo weinig mogelijk plamuur te moeten gebruiken.
Sleutelvriend Wim was al begonnen met het schoonmaken/schuren/roestvrij maken van de motorruimte en.
Verder is het gelaste deel in de reservewielbak vertind.
Hieronder weer wat foto's:
Zo was het:
Zo is het nu, eerst bijlassen om een mooie las te krijgen.
Hier heb ik het (met de vlam) vertind om het verder mooi strak te maken.
Toch nog wat plamuur (wordt nog weer weggeschuurd voor het ultieme strakke resultaat).
Hieronder de rechterkant:
Bezig met bijlassen om de randen van de zijbalk en de lassen weer strak(ker) te maken.
Hier vertind en nog te schuren:
Klein beetje plamuur (ik heb er een hekel aan) voor het hele strakke.
Wim schuurt en schuurt voor het strakke resultaat
Voorlopig eindresultaat
Volgende stap is de motorruimte verder ontroesten en in de spuitprimer zetten.
Hier dan nog wat plaatjes van de achterkant waar de achterklep bevestigd is:
Het lijkt op de foto roestig maar geloof me, valt heel erg mee. Een klein beetje stralen zal hier al wonderen doen.
En de kofferruimte. Bijna klaar om in de witte kleur Bianco Spino te spuiten.
Dat gaat dan over de witte RX10 heen die je hier ziet (met geluk, RX10 in wit, exact de goede kleur)
Eerst vertind en geschuurd:
Als dit allemaal klaar is komt nog de grootste klus aan de beurt nl. de dorpels (een is er al grotendeels gedaan en daarna de wielkasten achter. Er moeten daar nog nieuwe stukken (die ik nieuw bij kreeg, evenals de nieuwe dorpeldelen) ingelast en vertind worden. Mooie uitdaging !
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 22:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: GT 1600 project uit 1979
Dat ziet er in ieder geval weer netjes uit, top werk.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GT 1600 project uit 1979
Idd, ziet er al heel netjes uit zo
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: GT 1600 project uit 1979
dat ziet er bijna beter uit dan nieuw
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: GT 1600 project uit 1979
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
- Locatie: Dedemsvaart
Re: GT 1600 project uit 1979
hij is het waard succes. ario
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Bedankt voor de complimenten en bemoedigende woorden.
Altijd leuk als het gevolgd wordt.
Binnenkort gaat het weer verder..Besloten om binnenkort het motorblok te lichten voor een onberispelijke motorruimte te creeren..
Altijd leuk als het gevolgd wordt.
Binnenkort gaat het weer verder..Besloten om binnenkort het motorblok te lichten voor een onberispelijke motorruimte te creeren..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
De laatste week ook weer bezig geweest met de GT.
Nadat de binnenspatborden aan de voorkant beiden in de grondlaag zitten (het laswerk moest verbeterd en strak gemaakt), nu begonnen met de linkerzijde de dorpel aan te pakken en de spatbordranden achter, binnen en buiten.
Het binnenspatbord bij de tank kwam het eerst aan de beurt:
Het bleek toch verroester dan ik dacht dus moesten er stukken uit.
Ik besloot dit uit te zagen en ook de imitatie overzetdorpel (niet echt naar mijn zin erop gezet) er weer uit te halen.
Ik wil het goed hebben en dat is ook wel handig als je twee Ricambi Originale nieuwe dorpels hebt liggen.
Zo was het:
Stukjes eruit gezaagd (en roestvrij gemaakt) die ik volgende week met een mal namaak er en weer inzet.
Deze hoek straal ik nog even na en dan RX5 en RX 10 behandeling (in het wit).
Daarna ging het verder met de dorpel,
Zo zat het:
Het bleek na verwijderen dat de oude dorpel er nog gedeeltelijk onder zat.
Alles eraf dus...
Dit deel laat ik wel zitten, kan het eventuele vocht opvangen .. Alles wordt dik in de RX7 gezet later.
Zo is het nu
Oh ja ook het spatbord sneuvelde ook nog vanwege slecht laswerk, Ik heb er nog een hele mooie liggen van mijn 77er donor.
En deze komt er volgende week in. Het gaat voorlopig nog even duren voordat deze kant
weer helemaal in de nieuwe glorie zich kan laten zien.
Tot binnenkort.
Nadat de binnenspatborden aan de voorkant beiden in de grondlaag zitten (het laswerk moest verbeterd en strak gemaakt), nu begonnen met de linkerzijde de dorpel aan te pakken en de spatbordranden achter, binnen en buiten.
Het binnenspatbord bij de tank kwam het eerst aan de beurt:
Het bleek toch verroester dan ik dacht dus moesten er stukken uit.
Ik besloot dit uit te zagen en ook de imitatie overzetdorpel (niet echt naar mijn zin erop gezet) er weer uit te halen.
Ik wil het goed hebben en dat is ook wel handig als je twee Ricambi Originale nieuwe dorpels hebt liggen.
Zo was het:
Stukjes eruit gezaagd (en roestvrij gemaakt) die ik volgende week met een mal namaak er en weer inzet.
Deze hoek straal ik nog even na en dan RX5 en RX 10 behandeling (in het wit).
Daarna ging het verder met de dorpel,
Zo zat het:
Het bleek na verwijderen dat de oude dorpel er nog gedeeltelijk onder zat.
Alles eraf dus...
Dit deel laat ik wel zitten, kan het eventuele vocht opvangen .. Alles wordt dik in de RX7 gezet later.
Zo is het nu
Oh ja ook het spatbord sneuvelde ook nog vanwege slecht laswerk, Ik heb er nog een hele mooie liggen van mijn 77er donor.
En deze komt er volgende week in. Het gaat voorlopig nog even duren voordat deze kant
weer helemaal in de nieuwe glorie zich kan laten zien.
Tot binnenkort.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
De laatste week weer een paar vorderingen gemaakt die ik graag weer wil delen.
Ik vind het echt een mooie job om de rotte plekken zo stuk voor stuk aan te pakken en weer roestvrij te maken..
Hieronder wat foto's van de nieuw in te lassen dorpel zoals hierboven de voorbereidingen zijn gedaan.
In de primer:
Afgekit:
Daarna ben ik het achter (binnen) spatbord gaan herstellen.
Dit was het:
Eerst een malletje:
Ik probeer het allemaal precies na te maken zoals het zat:
Het begint erop te lijken.
Laatste stukje is niet makkelijk. Ik moet het allemaal kloppen op een stuk
spoorrail die ik kreeg.
De volgende stap zijn de buitenspatborden en het overzetdeel buitenspatbord.
Die ga ik proplassen en daarna vertinnen. Ik hoop dat het goed komt..
Ik vind het echt een mooie job om de rotte plekken zo stuk voor stuk aan te pakken en weer roestvrij te maken..
Hieronder wat foto's van de nieuw in te lassen dorpel zoals hierboven de voorbereidingen zijn gedaan.
In de primer:
Afgekit:
Daarna ben ik het achter (binnen) spatbord gaan herstellen.
Dit was het:
Eerst een malletje:
Ik probeer het allemaal precies na te maken zoals het zat:
Het begint erop te lijken.
Laatste stukje is niet makkelijk. Ik moet het allemaal kloppen op een stuk
spoorrail die ik kreeg.
De volgende stap zijn de buitenspatborden en het overzetdeel buitenspatbord.
Die ga ik proplassen en daarna vertinnen. Ik hoop dat het goed komt..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- alfachirurg
- Novizio
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09 mei 2010, 10:27
- Locatie: 't Heike
- Contacteer:
Re: GT 1600 project uit 1979
Ziet er netjes uit kan nietanders zeggen, maar als je nou valt over immitatiedorpels dan moet je je ook niet laten kennen en gewoon een nieuw achterscherm aanschaffen en geen rep deel en het 4e gat in je reservewielbak, een gt verdient het zoals je zegt!!, ik grap een beetje hoor, mijn vorm van humor, ga zodoor, toppie, ga als spider klaar is snel weeraan mijn gtv verder.
groet,
Ton
groet,
Ton
Nu: 147 JTD 2003, 156 Sportwagon 2001, Alfetta GTV 6 1986, Alfasud TiQv 1.7i.e.1983, Giulietta sprint 1959, alfetta botsauto jaren '70, Ducati 888 strada.
Ik ben aan het sparen voor een SZ.
Ik ben aan het sparen voor een SZ.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Ziet er netjes uit kan nietanders zeggen, maar als je nou valt over immitatiedorpels dan moet je je ook niet laten kennen en gewoon een nieuw achterscherm aanschaffen en geen rep deel en het 4e gat in je reservewielbak, een gt verdient het zoals je zegt!!, ik grap een beetje hoor, mijn vorm van humor, ga zodoor, toppie, ga als spider klaar is snel weeraan mijn gtv verder.
Haha, ja Ton.. leuk bedacht.. een nieuw achterspatbord aan beide zijden is wel wat duurder dan twee originele dorpels...
Daarbij hoop ik dat door te vertinnen het geheel hermetisch afsluit en aan de binnenkant
kan ik er nog bij met RX7..
Over de reservewielbak, tja ik zit er wel aan te denken daar het gat nog weer in te maken..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- alfachirurg
- Novizio
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09 mei 2010, 10:27
- Locatie: 't Heike
- Contacteer:
Re: GT 1600 project uit 1979
snap het, laat je door mij niet gek maken hoor, maar maak dat gat er nou maar in , klein kunstje met je vakmanschap enneh je krijgt er gegarandeerd spijt van in de toekomst als je het niet doetEnrico schreef:Over de reservewielbak, tja ik zit er wel aan te denken daar het gat nog weer in te maken..Ziet er netjes uit kan nietanders zeggen, maar als je nou valt over immitatiedorpels dan moet je je ook niet laten kennen en gewoon een nieuw achterscherm aanschaffen en geen rep deel en het 4e gat in je reservewielbak, een gt verdient het zoals je zegt!!, ik grap een beetje hoor, mijn vorm van humor, ga zodoor, toppie, ga als spider klaar is snel weeraan mijn gtv verder.
Nu: 147 JTD 2003, 156 Sportwagon 2001, Alfetta GTV 6 1986, Alfasud TiQv 1.7i.e.1983, Giulietta sprint 1959, alfetta botsauto jaren '70, Ducati 888 strada.
Ik ben aan het sparen voor een SZ.
Ik ben aan het sparen voor een SZ.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Hoi Jeroen,
De laatste tijd bezig geweest met het slopen van de GTV uit 1977.
Het motorblok eruit gehaald en ook uit de GT en ruimte schoongemaakt..
Dat kostte nogal wat tijd, ga deze week als ik tijd heb wat foto´s plaatsen.
Dat kwam er even niet van..
Verder nog wat bezig geweest met de 164 die ook wat aandacht vroeg.
Contactsleutel zat ineens vast dus moest ik een andere contactslot (met huis) regelen.
Erwin )Alfaheida' van het 164 forum wist raad dus het nieuwe slot zit er weer in dus het rijdt weer.
Tja en dan binnenkort vakantie maar daarna gaat het weer zekers weer verder met de twee projecten..
De laatste tijd bezig geweest met het slopen van de GTV uit 1977.
Het motorblok eruit gehaald en ook uit de GT en ruimte schoongemaakt..
Dat kostte nogal wat tijd, ga deze week als ik tijd heb wat foto´s plaatsen.
Dat kwam er even niet van..
Verder nog wat bezig geweest met de 164 die ook wat aandacht vroeg.
Contactsleutel zat ineens vast dus moest ik een andere contactslot (met huis) regelen.
Erwin )Alfaheida' van het 164 forum wist raad dus het nieuwe slot zit er weer in dus het rijdt weer.
Tja en dan binnenkort vakantie maar daarna gaat het weer zekers weer verder met de twee projecten..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
haha, Tja het wordt door hetzelfde menneke uitgevoerd he ?
Einde van deze week wordt het e.e.a. vervolgd. Najaar is weer helemaal in het teken van restauratie..
Einde van deze week wordt het e.e.a. vervolgd. Najaar is weer helemaal in het teken van restauratie..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Na een tijdje vakantie en warm weer waren de zomeractiviteiten niet zo erg groot aan de GT 1600.
Update 24 augustus 2012.
Zoals al eerder aangekondigd het motorblok eruit gehaald.
Daarvoor kon ik een motorkraan lenen bij mijn lokale garagehouder met de belofte zodra hij hem nodig heeft terugbrengen.
Met geleende paardentrailer eventjes opgehaald want het is best een groot ding.
Verder ben ik (en sleutelvriend Wim) begonnen met de portieren aan de onderkant roestvrij te maken.
Ze zien er echt nog goed uit en Wim is begonnen met verfstrippen en daarna stralen.
Wel van tevoren weer die domme (waar heb dat voor nodig ? ) metalen strip
voor tochtrubber (die er niet zat) verwijderd.
Een van de grootste roestveroorzakers daaronder. Daar zit/zat natuurlijk altijd vocht.
Handige zelf vervaardigde "kasten en dergelijke mobielverhuizertje" zijn nu handig als
steun om het blok mobiel te maken.
Klaar voor verdere schoonmaak en ontroesting. Ook de remmerij en koppelingcylinder verwijderd en pedalenbox. Mooie kasse boel maken.
2000cc en 1600cc gebroederlijk naast elkaar..
Wim bezig met ontroestactiviteiten..
Hierna nog wel even stralen, maar dat is weer voor de komende week..
Update 24 augustus 2012.
Zoals al eerder aangekondigd het motorblok eruit gehaald.
Daarvoor kon ik een motorkraan lenen bij mijn lokale garagehouder met de belofte zodra hij hem nodig heeft terugbrengen.
Met geleende paardentrailer eventjes opgehaald want het is best een groot ding.
Verder ben ik (en sleutelvriend Wim) begonnen met de portieren aan de onderkant roestvrij te maken.
Ze zien er echt nog goed uit en Wim is begonnen met verfstrippen en daarna stralen.
Wel van tevoren weer die domme (waar heb dat voor nodig ? ) metalen strip
voor tochtrubber (die er niet zat) verwijderd.
Een van de grootste roestveroorzakers daaronder. Daar zit/zat natuurlijk altijd vocht.
Handige zelf vervaardigde "kasten en dergelijke mobielverhuizertje" zijn nu handig als
steun om het blok mobiel te maken.
Klaar voor verdere schoonmaak en ontroesting. Ook de remmerij en koppelingcylinder verwijderd en pedalenbox. Mooie kasse boel maken.
2000cc en 1600cc gebroederlijk naast elkaar..
Wim bezig met ontroestactiviteiten..
Hierna nog wel even stralen, maar dat is weer voor de komende week..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.