
Carbo's GTV6 Grand Prix
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 22:43
- Locatie: IRL
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Ben ook wel benieuwd, ook al is het hier niet om de hoek (7 kwartier rijden en de eerste keer vast wel langer, wat een constructie zeg die afrit net na de van Brienenoordbrug, met recht een KNOOPpunt
of toch omrijden via knooppunt Ridderkerk).

-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Hoi Remco,
Ik verwacht de echte opening ergens eind oktober als ik echt volledig draai.
Van het straalproces zul je onder de indruk zijn. Ik heb zelf de afgelopen twintig jaar veel gezien maar dit proces is een goed alternatief voor het chemisch ontlakken in een dompelbad en KTL behandeling voor een fractie van de prijs!
Voordeel is dat het toegepast kan worden zonder grote warmte inbreng zodat aluminium en grote vlakken zonder probleem gestraald kunnen worden. Roest wordt daarna nagestraald met .. dat is mijn methode) Daarna de spuitcabine in voor de Epoxy primer. Dat alles prijs gunstiger dan alle alternatieve methodieken. Kom kijken en overtuig jezelf kan ik alleen maar zeggen. Ik werk samen met de Belgische importeur van de Sodablast apparatuur en ben zodadelijk de enige echte carrosserie soda straal specialist in Nederland. Alle concurrenten als die er al zijn werken met omgebouwde standaard straalapparatuur.
Ik heb jarenlang als Facilty en Fleetmanager gewerkt voor Geldnet en later G4S Cash Solutions. De geldauto's hebben een levensduur van maar liefst 10 tot 12 jaar en roest is het grootste probleem. Ik heb dus niet alleen maar hobbymatig ervaring in roestpreventie maar ook professioneel in specialistische carrosserie bouw. Ik heb in Europa veel gezien van hoe het wel en niet moet zullen wij maar zeggen met name op gebied van de(ver) bouw van gepantserde voertuigen. Om allerlei veiligheidsredenen kan ik daar nu na pas iets over roepen. Ben dus niet helemaal alleen een hobbyist die iets roept!
De bedoeling is om 1 zaterdag per maand als open dag te gaan draaien waar liefhebbers live kunnen zien wat er mogelijk is
Gr,
Carl
Ik verwacht de echte opening ergens eind oktober als ik echt volledig draai.
Van het straalproces zul je onder de indruk zijn. Ik heb zelf de afgelopen twintig jaar veel gezien maar dit proces is een goed alternatief voor het chemisch ontlakken in een dompelbad en KTL behandeling voor een fractie van de prijs!
Voordeel is dat het toegepast kan worden zonder grote warmte inbreng zodat aluminium en grote vlakken zonder probleem gestraald kunnen worden. Roest wordt daarna nagestraald met .. dat is mijn methode) Daarna de spuitcabine in voor de Epoxy primer. Dat alles prijs gunstiger dan alle alternatieve methodieken. Kom kijken en overtuig jezelf kan ik alleen maar zeggen. Ik werk samen met de Belgische importeur van de Sodablast apparatuur en ben zodadelijk de enige echte carrosserie soda straal specialist in Nederland. Alle concurrenten als die er al zijn werken met omgebouwde standaard straalapparatuur.
Ik heb jarenlang als Facilty en Fleetmanager gewerkt voor Geldnet en later G4S Cash Solutions. De geldauto's hebben een levensduur van maar liefst 10 tot 12 jaar en roest is het grootste probleem. Ik heb dus niet alleen maar hobbymatig ervaring in roestpreventie maar ook professioneel in specialistische carrosserie bouw. Ik heb in Europa veel gezien van hoe het wel en niet moet zullen wij maar zeggen met name op gebied van de(ver) bouw van gepantserde voertuigen. Om allerlei veiligheidsredenen kan ik daar nu na pas iets over roepen. Ben dus niet helemaal alleen een hobbyist die iets roept!

De bedoeling is om 1 zaterdag per maand als open dag te gaan draaien waar liefhebbers live kunnen zien wat er mogelijk is

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 15 jul 2012, 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Parallel gaan rijden en daarna de afslag Feyenoord pakken. I.p.v. naar Feyenoord ga je richting Oud Ijsselmonde. Daarna de dijk op naar Ridderkerk@PM schreef:Ben ook wel benieuwd, ook al is het hier niet om de hoek (7 kwartier rijden en de eerste keer vast wel langer, wat een constructie zeg die afrit net na de van Brienenoordbrug, met recht een KNOOPpuntof toch omrijden via knooppunt Ridderkerk).

Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 22:43
- Locatie: IRL
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
(Even gekeken waar Feyenoord en Oud IJsselmonde enzo allemaal is) Ja da's dus dat KNOOPpunt. Welke zieke geest dat verzonnen heeft... nouja we merken het wel tegen die tijd of ik verdwaal of niet. Doe wel gewoon wat Truus zegt
Ik kom niet zo vaak in Rotterdam e.o., valt het op?

Ik kom niet zo vaak in Rotterdam e.o., valt het op?

- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
om de weg te vinden is er natuurlijk ook de GPS (wel het juiste adres invullen
)

gr sven
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 22:43
- Locatie: IRL
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Daarom zeg ik:
Of moet ik haar Conny noemen (van ConnectNav)?
Maar vind het altijd wel prettig om evengoed zelf ook te weten hoe en wat ongeveer. Jarenlang op huiswerk gereden (vantevoren op de routeplanner kijken, voor nood stratenboek in de auto), dus dat zal er nog wel ff in blijven zitten. En vandaag bleek dat mevrouw niet echt goed raad wist met de A2, maar dat zal wel komen omdat de boel bij Utrecht en Eindhoven recentelijk grondig verbouwd is. Gelukkig hebben we nog de bordjes "Maastricht, die kant op"
;)@PM schreef:Doe wel gewoon wat Truus zegt![]()
Of moet ik haar Conny noemen (van ConnectNav)?

Maar vind het altijd wel prettig om evengoed zelf ook te weten hoe en wat ongeveer. Jarenlang op huiswerk gereden (vantevoren op de routeplanner kijken, voor nood stratenboek in de auto), dus dat zal er nog wel ff in blijven zitten. En vandaag bleek dat mevrouw niet echt goed raad wist met de A2, maar dat zal wel komen omdat de boel bij Utrecht en Eindhoven recentelijk grondig verbouwd is. Gelukkig hebben we nog de bordjes "Maastricht, die kant op"

-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Met of zonder Truus of Conny jullie zijn allemaal welkom
(Zal een goede route beschrijving op de toekomstige website plaatsen
)
Gr,
Carl

(Zal een goede route beschrijving op de toekomstige website plaatsen

Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
- Locatie: Dedemsvaart
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
mooi pand carl kom zeker een kijkje nemen, als het niet met het open huis is dan wel een keer door de week, als ik klanten bezoek roosendaal, berkel en rodenrijs, of giessenburg, in ieder geval veel succes gewenst in de op start. ario
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Allright
De Grand Prix & proef auto's als in de zin van werkmethodes & producten?
Dit alles blijft beperkt tot de carrosserie? Of pak je ook een deel techniek erbij?

De Grand Prix & proef auto's als in de zin van werkmethodes & producten?
Dit alles blijft beperkt tot de carrosserie? Of pak je ook een deel techniek erbij?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Super Carl
Ik heb familie wonen aan de andere kant van de brug, dus max 5+1min rijden naar jou.
Perfecte combi, vrouw parkeren bij de familie en zelf naar transaxle's gaan kijken.
Zo wordt een dagje rotterdam toch weer wat leuker.

Ik heb familie wonen aan de andere kant van de brug, dus max 5+1min rijden naar jou.
Perfecte combi, vrouw parkeren bij de familie en zelf naar transaxle's gaan kijken.

Zo wordt een dagje rotterdam toch weer wat leuker.

Transaxle loos!
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Carrosserie restauratie is de specialiteit echter ook techniek is mogelijk. Complete motor revisie en/of bak revisie besteed ik uit. Vanuit mijn oude werkkring heb ik contacten die perfecte motor revisies kunnen uitvoeren. Ik beperk mij wel tot restauraties waarbij techniek een onderdeel kan zijn. Ik ben dus geen garage voor een paar remvoeringen en wat olie verversen daar zijn bedrijven genoeg voor die dit kunnen uitvoeren.Dit alles blijft beperkt tot de carrosserie? Of pak je ook een deel techniek erbij?
De GTV6 en de barchetta zijn de testauto's voor de sodablast apparatuur, mijn nieuwe TIG lasapparatuur en de spuitcabine. Daarna gaan deze auto's als demo auto's dienen voor mijn bedrijf. De GTV6 wordt concours staat (de hoogst haalbare restauratie standaard echter zoals jullie weten niet origineel) Jullie kennen mijn perfectionisme en de GTV6 wordt absoluut in showstaat gebracht met veel NOS onderdelen. De barchetta wordt mijn dagelijkse bedrijfsauto! Beide auto´s zullen te zien gaan zijn op diverse shows en meetings.
Remrevisie of complete onderstel upgrades is bijvoorbeeld weer wel mogelijk. Ik doe dus alles wat niet echt standaard is en werk samen met o.a. een uitstekende monteur met veel ervaring voor de techniek

Rotterdam wordt Classic Car city!Zo wordt een dagje rotterdam toch weer wat leuker.


Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix


Net terug van vakantie en druk bezig met het bedrijf. Krijg a.s. woensdag de sleutel en ga komende dinsdag mijn gekochte straalcabine ophalen in Antwerpen. Is een spuitcabine die ik ga ombouwen!
Mijn spuitcabine wordt zoals eerder aangeven een nagelnieuwe

Alles loopt geweldig volgens planning "I like it when a plan comes together" zullen wij maar zeggen.
Veder geniet ik van mijn nieuwe bedrijfsauto de Fiat barchetta, hoe meer ik hier in rij hoe beter dit aanvoelt. Dit ding stuurt ongelofelijk strak voor een voorwielaandrijver! Wat een ondergewaardeerde auto! Ik heb een constante smile op mijn gezicht als ik er in kan rijden. En daar gaat het toch uiteindelijk om.
Weer even on topic. Van een medeforummer kreeg ik een PB hoe het nu zo dadelijk zit met de RX producten omdat ik de beschikking krijg over een straalcabine. Ik heb het volgende geantwoord en dacht dat dit best interessant is voor meerdere forummers. Dus hieronder mijn antwoord,
Mag best on topic hoor!
Ik vind RX uitstekend spul als je de ondergrond niet door stralen absoluut roestvrij kunt krijgen (iets wat normaal gesproken in je eigen garage onmogelijk is). RX is dan een goed lapmiddel zeg maar. Echter ik ga voor absoluut roestvrij conform de stralingsnormeringen, RX is dan volledig overbodig behalve die delen waar je met stralen niet bij kan komen zoals de binnenzijde van de kokerbalken. Hier heb je twee opties: de kokerbalken openmaken en stralen of RX 7.
Doordat de delen na straling absoluut roestvrij zijn ga ik voor 2K epoxyprimer of washprimer (gelet op de etsende werking van deze primer) of RX dat is de keuze van de klant.
Ik ga compleet binnen en buiten stralen en in de 2K epoxy zetten aanbieden voor 1.500,- Euro. Voor forummers die nog dit jaar laten stralen doe ik het voor de speciale prijs van 1.000,- Euro (ex BTW) inclusief het in de 2K epoxy zetten. Volgens mij wil je daar niet voor aanmodderen in je garage wat ik zelf ook heb gedaan! Let wel! als je met een slagschip Amerikaan kom krijg je wel een aangepaste prijs, dus aan deze prijsopgave kun je geen rechten ontlenen!
Let wel dat een complete carrosserie stralen 10 uur werk is en er 50kg soda per uur doorheen gaat. Soda kost een 1,- Euro per kilo. Dus inkoop zit er voor mij alleen al 500,- Euro soda in daar komt dan de glasparel, de diesel voor de compressor, de 2K epoxy en de stroom en gas voor de cabine nog bij. Roest straal ik na met glasparel en daarna gaat de carrosserie de cabine in om in de 2k epoxy te zetten.
Eventueel is haal en breng service aanwezig tegen kilometer vergoeding!
Mijn doel is een toprestauratie aan te bieden voor een uiterst bescheiden prijs. Daarnaast bied ik niets aan wat ik niet zelf heb geprobeerd.
Na heel veel onderzoek is voor mij soda stralen in combinatie met glas als absolute favoriet uit de bus gekomen. Je moet dit echt zelf zien wat voor ongelofelijk resultaat je hiermee kunt behalen.
Ik zal in NL de eerste soda straal specialist zijn op gebied van auto carrosserieën. Wie het eerst komt
Kom zo dadelijk een keer langs en ik kan je alle details laten zien.
Voor de holle ruimtes zijn twee mogelijkheden, de balken openmaken en stralen of na intern onderzoek met een middel als RX7 behandelen. Verder ben ik redelijk gecharmeerd van het bekende Mike Sanders vet. Aangezien ik dit zelf nog niet heb geprobeerd ben ik nog een beetje voorzichtig. Ik denk erover om zo dadelijk de barchetta die heel het jaar door op de weg zal zijn hiermee te gaan behandelen.
Offerte aanvragen zijn vanaf dit moment mogelijk. Ik start met commercieel werk ergens half Oktober, is de verwachting.
Zo jullie zijn weer helemaal bij!
Even een aanvulling, uiteindelijk zal ik er van moeten kunnen leven echter ik blijf in eerste instantie een liefhebber waarbij het eindresultaat voor mij belangrijker is dan het winst oogmerk! Als ik er zelf niet achter sta doe ik het niet! en afspraak is afspraak!
Met vriendelijke groet,
Carl
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Carl ik wens je veel succes .
hoop alleen niet dat we van een hobbymatig forum we langzaam naar iets commercieels gaan.
hoop alleen niet dat we van een hobbymatig forum we langzaam naar iets commercieels gaan.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Hoi Rob,pe1ryx schreef:Carl ik wens je veel succes .
hoop alleen niet dat we van een hobbymatig forum we langzaam naar iets commercieels gaan.
Dat is zeker niet mijn bedoeling! Ik ben altijd en blijf zeer open, dat wil zeggen dat ik alles laat zien. Dat geldt ook voor mijn bedrijf. Hier hebben heel veel mensen behoefte aan of ze nu naar mij komen en klant worden of zelf wat ze hebben gezien toe gaan passen vind ik alleen maar geweldig.
Toen ik werd ontslagen was mijn eerste zin naar mijn echtgenote dat ik nooit meer voor een baas zou werken! Wel voor een opdrachtgever! Ik blijf voor alles Carl Boekee een Alfa (en auto liefhebber) in hart en nieren. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed

Ik denk ook dat ik een prijs transparantie kan geven wat veel bedrijven niet willen geven. En Rob niet iedereen is zo handig als jij en ik

Als leverancier heb ik je inzicht gegeven in de kostprijs

Als jullie mij willen verbannen naar mijn eigen website vind ik dit prima als dit door jullie allen wordt gedragen!
That is it!
Gr,
Carl
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Mischien een idee om dit naar het verkooptopicje te verplaatsen?
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Ik denk dat hier heel veel alfetta liefhebbers iets van op kunnen steken.
Toen ik in 1994 begon aan de restauratie van mijn Alfetta GT was er nog geen internet, de wereld was een stuk kleiner.
Nu kun je op tal van fora kennis en inzicht opdoen en kom je dingen tegen waaraan je zelf totaal niet denkt of bij stil staat.
Juist dankzij internet durven veel liefhebbers die een beetje feeling hebben voor techniek zelf met hun eigen auto aan de slag te gaan.
Ik denk dat dit een verrijking voor velen is.
Zolang alles alfetta-content bevat lijkt het mij verder geen probleem.
Je zou ook een speciaal topic kunnen openen met "how to" voor de non-alfetta maar wel alfa-content.
Heel veel succes met je eigen zaak Carl.
Toen ik in 1994 begon aan de restauratie van mijn Alfetta GT was er nog geen internet, de wereld was een stuk kleiner.
Nu kun je op tal van fora kennis en inzicht opdoen en kom je dingen tegen waaraan je zelf totaal niet denkt of bij stil staat.
Juist dankzij internet durven veel liefhebbers die een beetje feeling hebben voor techniek zelf met hun eigen auto aan de slag te gaan.
Ik denk dat dit een verrijking voor velen is.
Zolang alles alfetta-content bevat lijkt het mij verder geen probleem.

Je zou ook een speciaal topic kunnen openen met "how to" voor de non-alfetta maar wel alfa-content.

Heel veel succes met je eigen zaak Carl.

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Bedankt Sandro voor de steun! Natuurlijk was ik al bang dat ik vroeg of laat opmerkingen zou krijgen. De hele insteek van mijn bedrijf is dat ik hobby restaurateurs ondersteun met kennis en ervaring. Of dit nu betaald is of niet staat bij mij niet voorop. Ik ga ervan uit dat ik dit op een manier kan doen dat ik er uiteindelijk van kan leven. En die conclusie is gebaseerd op mijn ervaring. ik kom niet uit de traditionele schade herstel en carrosserie wereld en heb hele andere inzichten dan traditioneel gebruikelijk,maar heb wel veel (professionele) ervaring waar ik niet altijd op dit forum openlijk over kon praten (om veiligheidsredenen inzake gepantserde voertuigen). Onder het genot van een bak koffie vertel ik meer.........AlfettaOwner schreef:Ik denk dat hier heel veel alfetta liefhebbers iets van op kunnen steken.
Toen ik in 1994 begon aan de restauratie van mijn Alfetta GT was er nog geen internet, de wereld was een stuk kleiner.
Nu kun je op tal van fora kennis en inzicht opdoen en kom je dingen tegen waaraan je zelf totaal niet denkt of bij stil staat.
Juist dankzij internet durven veel liefhebbers die een beetje feeling hebben voor techniek zelf met hun eigen auto aan de slag te gaan.
Ik denk dat dit een verrijking voor velen is.
Zolang alles alfetta-content bevat lijkt het mij verder geen probleem.![]()
Je zou ook een speciaal topic kunnen openen met "how to" voor de non-alfetta maar wel alfa-content.![]()
Heel veel succes met je eigen zaak Carl.
Ik zal het verslag van de restauratie van de Gtv6 blijven voortzetten zoals jullie van mij zijn gewend. Met detailfoto's en alles!
Verder denk ik inderdaad dat ik een bijdrage kan blijven leveren aan kennis vergroting van de Alfa transaxles waar iedereen iets van op kan steken. Zie mij berichtje in de gezocht rubriek!
De opbouw van een 3,5l met Jenvey throttle bodies ben ik op dit forum nog niet tegengekomen! (en is voor geen centimeter commercieel, geloof namelijk niet dat hier echt markt voor is, maar wel leuk om te volgen in een topic)
En ja ik ben anders dan andere commerciële restauratie bedrijven. Maar dat hadden jullie toch wel begrepen! Kom gewoon langs en see yourself!
Ik zal "on topic" blijven posten! Ik zal in Alfetta Cafe wel iets gaan posten over sodastralen en de behaalde resultaten!
En Rob: de GTV6 Grand Prix onderwerp van dit topic blijft mijn kindje! Is sinds 1989 in mijn bezit en zal pas na mijn dood worden verkocht ( wie durft dat nog te roepen in deze tijd). Hoezo Alfa virus! Dat staat boven alle commerciële issues! en deze auto is het onderwerp van dit topic, alleen zijn daar wel allemaal belevenissen omheen waar ik jullie deelgenoot van maak!
Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 18 aug 2012, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
geen probleem hoor zolang we van een hobbymatig forum niet langzaam naar iets commercieels verhuizen.


- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 10:47
- Locatie: Achterhoek
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Gewoon blijven posten Carl, leerzaam stuff allemaal.
Tenslotte lezen we hier ook al enkele maanden vanalles over 75's en Giulietta's, en dat op een "strikt only alfetta forum".
.......
Tenslotte lezen we hier ook al enkele maanden vanalles over 75's en Giulietta's, en dat op een "strikt only alfetta forum".
.......
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!