Giulietta projectje...

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Plaats reactie
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Vanavond de as eronder gefrot. Moet nu een paar bouten meenemen op het werk en de bak vullen met olie en dan kan ik eens testen wat hij doet als de motor loopt. :cool: Ben benieuwd.... :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Vanavond iets doms gedaan :oops: ... De cardanas moest gedraaid worden om de bouten aan te draaien en aangezien er geen aandrijfassen op zitten dacht ik de motor even rond te draaien. Helaas hangt de auto voor aan een hijsband die net voor de poelie van de krukas langsloopt. de dop kon dus niet op de krukasmoer. Daarop heb ik met de nokkenaspoelie heel voorzichtig geprobeerd de motor te draaien. natuurlijk versprong op een gegeven moment de riem en heb ik de hele inlaat en kleppendeksels er weer af kunnen halen om de riem weer op tijd te leggen. :evil:

Toen was het eigenlijk te laat om te gaan starten en gassen om de as te testen, alleen spruitstukken maakt best lawaai...

Maar toch even gestart om te kijken.. :mrgreen: Stationair trilt er in ieder geval nog niks. :grin:
Gaat niet bestaat niet 😎
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Sander »

giuliettaevo schreef:de hele inlaat en kleppendeksels er weer af kunnen halen om de riem weer op tijd te leggen. :evil:
Er staan ook merktekens op poulie, die dan weer corresponderen met de kappen...
(ik breng altijd mijn eigen merktekens aan, op poulie en blok, werkt nog makkelijker...)

Maar in dit geval, kon je niet zien of/ dat het exact 1 tandje versprong? Had een hoop werk gescheeld. :wink:

Ach je hebt het evengoed snel hersteld. :thumbs:
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Ik heb geen kappen erop zitten en daar staan volgens mij ook geen merktekens in bij een 164.. :neutral:

Ach, die inlaat en deksels zijn er rap zat af te halen. Ben nog geen uur bezig geweest nadat ik het verdraaid had, toen liep hij weer. :wink: Ik begon alleen pas om iets over achten en had toen nog snel even willen kijken of hij trilde. Toen ik om half tien alsnog ging starten voelde ik me al schuldig en heb ik maar geen gas meer gegeven... :oops:

Ik heb niet eens meer gekeken hoeveel hij versprongen was, maar het was genoeg om de kleppen tegen de zuiger aan te duwen toen ik verder wilde draaien. :wink:
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Vandaag toch nog even iets kunnen doen.

Gisteren samen met een vriend van mij een braadwurst e36 325i gesloopt. Daar zat een mooie nieuwe radiateur in, exact hetzelfde model als ik gebruik alleen iets breder. Die heb ik dus meteen meegenomen. Vandaag heb ik die pas gemaakt en gemonteerd. Ook meteen de ventilator van een 75 TS gepakt en daar de bevestiging van veranderd zodat hij er ook in past. Moet nu alleen nog een thermoschakelaar plaatsen om hem in te schakelen. De radiateur heeft wel een aansluiting maar dat is maar een m14 aansluiting, maar eens kijken of ik een schakelaar kan vinden die daar in past. :neutral:

Ook heb ik nog even zitten slijpen en lassen aan het gedeelte waar de schakelpook vastzit in de auto. Dit deel heb ik uitgeslepen en iets verder naar binnen en omhoog terug geplaatst. Dit moest om ruimte te maken voor mijn cardanas.

Het zit nu in de auto en moet alleen nog netjes afgelast worden. Ik hoop van de week de pook te kunnen monteren en de schakelstang om e.e.a. te kunnen testen. :smile:
Gaat niet bestaat niet 😎
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

rijd ie al :blue_lol: :mrgreen:
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Vanavond steuntjes gemaakt voor de nieuwe radiateur, een hitteschild voor de uitlaat onder de inlaatkant en de pook even test gemonteerd.

Blijkt dat ik de vork niet goed op de bak heb zitten, nou moet ik waarschijnlijk de bak weer laten zakken om dat goed te zetten. :evil:

Morgen even een paar asjes onder iemand anders zijn Giulietta schroeven en dan woensdag weer verder met de eigen. :cool:
Gaat niet bestaat niet 😎
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

nog vorderingen? :mrgreen:
quoresportivo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio

Bericht door quoresportivo »

mooi project, bijna klaar lijkt mij?
156 2,4 jtd 20v facelift
155 3.0 24v in progress
alfetta gtv6 3.0 12v
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

ik hoop volgende week te kunnen proefrijden... :smile:
Gaat niet bestaat niet 😎
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Mooi werk :smile: Nog enkele foto's ? :grin:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

- differentieeldeksel eraf gehaald en afgekit.
- achterremklauwen schoon gemaakt, gedemonteerd en de seals en stofhoezen vervangen. (serieus rotwerk dus :kotssmiley: )
- nieuwe remleidingen gemaakt voor op de bak.

Alleen kwam ik erachter dat ik een leiding verkeerd heb laten maken. Die van de remdrukbegrenzer naar de remslang voor de achterremmen loopt moet aan 1 kant een wartel hebben, was ik even vergeten... :evil: Nu moet ik even kijken of ik dat morgen bij een vriend kan herstellen en anders moet ik tot maandag wachten om het te kunnen maken. :neutral:

Morgen wil ik in ieder geval de schijven en klauwen monteren, de blokken erin doen, de klauwen afstellen en de handremkabel monteren. En olie in de bak doen en de 6 bouten van de homokineet passend maken en plaatsen. Als ik dan ook nog kans zie om de uitlaat te monteren ben ik blij. :mrgreen: Dit omdat ik overdag nog even naar een verjaardag moet ook. :oops:
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

giuliettaevo schreef: Alleen kwam ik erachter dat ik een leiding verkeerd heb laten maken. Die van de remdrukbegrenzer naar de remslang voor de achterremmen loopt moet aan 1 kant een wartel hebben, was ik even vergeten... :evil: Nu moet ik even kijken of ik dat morgen bij een vriend kan herstellen en anders moet ik tot maandag wachten om het te kunnen maken. :neutral:
dat wordt dus maandag...Morgen wil ik in ieder geval de schijven en klauwen monteren check, de blokken erin doen check, de klauwen afstellen nog niet gedaan en de handremkabel monteren check. En olie in de bak doen check en de 6 bouten van de homokineet passend maken en plaatsen nog niet gedaan. Als ik dan ook nog kans zie om de uitlaat te monteren ben ik blij. :mrgreen: Dit omdat ik overdag nog even naar een verjaardag moet ook. :oops:
Al met al toch wel iets gedaan in de spaarzame tijd die ik over had vandaag. :grin: Hopelijk straks ook nog even verder. :cool:
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Gister geen fut meer maar vanavond vol goede moed weer begonnen.

- Schakelmechaniek nog wat aangepast en afgesteld. stang 3 mm ingekort. :roll:
- Remleiding en slang achter gemonteerd.
- diverse draden aangepast onder de motorruimte van oa de tempmeter.
- startrelais geplaatst. Kan nu eindelijk met de sleutel starten ipv met een losse draad. :mrgreen: :cool:

Morgen die bouten van de cardanas maar eens doen, dan kan de uitlaat er ook onder. Ook even een nieuw bronzen busje bestellen voor de schakelpook, deze zit aardig speling op. achterschokbrekers wisselen tegen een paar koni''s en zorgen dat de veren niet vrijkomen bij opkrikken... :oops: Dan nog voor de remslangen pas maken. Daarna kan de auto op transport om alles te ontluchten en na te lopen op de brug bij een vriend. :grin: Dat hoop ik zaterdag te kunnen gaan doen.

Als ik tijd overheb kan ik nog een accusteun maken, de elektrische fan aansluiten en het interieur afwerken... ook het schakelpookgedeelte moet nog afgelast worden.
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Helaas vanavond weinig meer kunnen doen... Enkel de elektrische bedrading van de fan aangelegd en de rest afgemaakt onder de motorkap. Motorruimte is nu zo goed als klaar voor de keuring.

Vrijdag vrij om de 33 van de vriendin en de auto van mijn moeder te keuren. Hopelijk heb ik dan meteen wat extra tijd over voor de Giulietta... :smile:

Morgenavond weer verder... :wink:

Zaterdag zal ik weer eens wat foto's maken van de vorderingen, en wellicht een filmpje met de uitlaat aangesloten. :grin:
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

En zojuist even een filmpje gemaakt van het geluid... Ik ben er blij mee, lekkere snerp en niet te hard. :cool:

Straks laden we hem op de oprijwagen en gaat hij mee naar de schuur van mijn vriend om de remmen en koppeling te ontluchten en wat dingen na te lopen.

Cardanas moet ik waarschijnlijk toch weer eronder uit halen en laten balanceren, zag er een slingering in. :cry: Even kijken wat hij doet als ik kan rijden. Zal wel voorzichtig moeten doen aangezien ik geen centreerringen in de wielen heb en e rnog niet genoeg wielmoeren op zitten. :oops:
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

En een paar plaatjes..
Motorruimte;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De auto staat ook mooi op de wielen..
Afbeelding
Afbeelding
Hoewel dat wel ten koste gaat van bodemvrijheid..
Afbeelding
Nog geen 4 vingers ruimte onder de carterpan. Aanslagrubbers moet ik er nog even tussenuit halen..
Gaat niet bestaat niet 😎
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door ario »

een hoog wauw gehalte. ario
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer: