Ik heb in Belgie een spuitcabine gekocht welke ik om ga bouwen naar straalcabine. Achter de door mij gekochte spuitcabine zit weer een heel verhaal; Blijkt dat deze cabine gewoon splinternieuw is

Bij het plaatsen van de cabine is er ooit tussen de klant en de leverancier een discussie ontstaat over de montage onder het erg lage dak. Hierdoor is de cabine nooit helemaal afgebouwd en dus ook nooit gebruikt! De plastic beschermfolie zit nog op de sandwich panelen.
Inmiddels is de eigenaar overleden (al een jaar of 10) en de kinderen zaten met deze cabine in een pand dat moet worden verkocht.
Vandaag dus afgereisd naar een klein plaatsje onder Antwerpen en de cabine geheel gedemonteerd en de eerste lading mee terug genomen naar Ridderkerk. Wat een klus was dit, zit dit te typen met een geweldige hoeveelheid spierpijn

Zoals jullie van mij zijn gewend een aantal sfeerplaatjes

Dit is 'm!

De ontmanteling in volle gang!

Ik zelf druk aan een paneel aan het sjorren

Hier draait het allemaal om; de enorme afzuiginstallatie met twee motoren!

Afzuiging uit elkaar aan het halen!

De zoon van de oude eigenaar heeft enorm meegeholpen, respect!

Zoals de kenners kunnen zien is het een verticale spuitcabine. Ik ga deze ombouwen om te stralen naar afzuiging aan de achterzijde.
Jullie kunnen dit hele proces weer hier gaan volgen! Als jullie dit interessant vinden natuurlijk!
Zo morgen eerst maar weer een lading ophalen

Gr,
Carl