Ruud stelt zich voor als 100ste aanmelder
-
- Novizio
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:44
- Locatie: Bergen op Zoom
Ruud stelt zich voor als 100ste aanmelder
Als honderdste lid zal ik ook even wat over mezelf vertellen.
Ik ben al jaren vrijwel zonder uitzondering Alfa rijder, althans voor de hobby.
Voor het dagelijkse gebruik had ik wat mindere ervaringen met nieuwe Alfa's zodat ik vorig jaar maar een Beierse bak heb geleased.
Op dit moment heb ik een GTV6 uit 1980. Ik heb de auto anderhalf jaar geleden bij Automobili gekocht.
Foto's kun je nog steeds op hun website zien, ik geloof dat ze hun verkochte auto's altijd nog een paar jaar laten staan.
Het is overigens de GTV6 zonder kenteken. Het kenteken heeft me een jaar gekost omdat het steeds een probleem was om de juiste papieren uit Italie te krijgen.
De GTV is een hele vroege, even uit mijn hoofd van juni 1980 en had vele jaren stilgestaan.
Inmiddels is de auto technisch weer top, alles wat last heeft van lang stilstaan is vernieuwd. Het is een genot om in te rijden.
De auto is roestvrij en staat voor het grootste deel nog in de originele lak.
Hij stond bij aankoop nog op de originele banden.
Alleen heeft de auto de gebruikssporen van een Italiaanse stad, dus krasjes en deukjes maar behalve een beurt was er nog nooit iets aan de GTV losgeweest of veranderd.
Als het weer wat beter wordt zal ik een paar foto's maken en plaatsen.
Nu blijft de auto diep onder mijn huis naast de kachel staan.
Groet,
Ruud.
Ik ben al jaren vrijwel zonder uitzondering Alfa rijder, althans voor de hobby.
Voor het dagelijkse gebruik had ik wat mindere ervaringen met nieuwe Alfa's zodat ik vorig jaar maar een Beierse bak heb geleased.
Op dit moment heb ik een GTV6 uit 1980. Ik heb de auto anderhalf jaar geleden bij Automobili gekocht.
Foto's kun je nog steeds op hun website zien, ik geloof dat ze hun verkochte auto's altijd nog een paar jaar laten staan.
Het is overigens de GTV6 zonder kenteken. Het kenteken heeft me een jaar gekost omdat het steeds een probleem was om de juiste papieren uit Italie te krijgen.
De GTV is een hele vroege, even uit mijn hoofd van juni 1980 en had vele jaren stilgestaan.
Inmiddels is de auto technisch weer top, alles wat last heeft van lang stilstaan is vernieuwd. Het is een genot om in te rijden.
De auto is roestvrij en staat voor het grootste deel nog in de originele lak.
Hij stond bij aankoop nog op de originele banden.
Alleen heeft de auto de gebruikssporen van een Italiaanse stad, dus krasjes en deukjes maar behalve een beurt was er nog nooit iets aan de GTV losgeweest of veranderd.
Als het weer wat beter wordt zal ik een paar foto's maken en plaatsen.
Nu blijft de auto diep onder mijn huis naast de kachel staan.
Groet,
Ruud.
gtv 6 1980
307cc
bmw5
307cc
bmw5
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Hoi Ruud,
Ik heb je topic verplaatst en er een topicnaam aan gegeven
Leuk dat je je even voorsteld!
Ben gelijk even gaan neuzen op automobili.nl







Je geeft aan dat alles wat last had van stilstand is vervangen.
Wat heb je moeten vervangen?
Mooie GTV6 waaraan je zeker veel plezier zult beleven
Ik heb je topic verplaatst en er een topicnaam aan gegeven

Leuk dat je je even voorsteld!
Ben gelijk even gaan neuzen op automobili.nl




Je geeft aan dat alles wat last had van stilstand is vervangen.
Wat heb je moeten vervangen?
Mooie GTV6 waaraan je zeker veel plezier zult beleven

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Alfist-GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
- Locatie: Oude Pekela
-
- Novizio
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:44
- Locatie: Bergen op Zoom
De auto heeft inderdaad ouderwetse raamslingers. Ik weet ook niet wanneer de GTV6 elektrische ramen heeft gekregen.
Voor Alfetta owner, ik heb de volgende dingen eraan laten doen;
.nieuwe remklauwen, schijven en blokken rondom
.nieuwe hoofdremcilinder
.nieuwe uitlaat
.Ronal velgen met nieuwe banden
.nieuwe distributie
.nieuwe waterpomp
.keerringen en pakkingen vervangen
.andere tank
.nieuwe benzinepomp
.gereviseerde startmotor
.ander vliegwiel
Verder heb ik via E-bay andere deurbekleding zonder speakergaten gekocht en een afdekplaatje voor de radio. Die heb ik toch niet nodig.
Het enige wat ik nog zoek is een onbeschadigde achterbumper, op die van mij zitten een paar krassen.
Voor Alfetta owner, ik heb de volgende dingen eraan laten doen;
.nieuwe remklauwen, schijven en blokken rondom
.nieuwe hoofdremcilinder
.nieuwe uitlaat
.Ronal velgen met nieuwe banden
.nieuwe distributie
.nieuwe waterpomp
.keerringen en pakkingen vervangen
.andere tank
.nieuwe benzinepomp
.gereviseerde startmotor
.ander vliegwiel
Verder heb ik via E-bay andere deurbekleding zonder speakergaten gekocht en een afdekplaatje voor de radio. Die heb ik toch niet nodig.
Het enige wat ik nog zoek is een onbeschadigde achterbumper, op die van mij zitten een paar krassen.
gtv 6 1980
307cc
bmw5
307cc
bmw5
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Novizio
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:44
- Locatie: Bergen op Zoom
Ik heb het interieur er helemaal uitgehad, inclusief de vloerbedekking. Was een mooie gelegenheid om alles vol te laten lopen met Caprotech. Daarbij heb ik de bekleding zelf schoongemaakt, althans mijn vrouw dan.
Het ziet er weer perfect uit om nog maar niet te spreken van de lucht in de auto. Combinatie Caprotech en schoonmaakmiddel ruikt veel beter dan 20 jaar stilstaan.
De vervangen onderdelen hadden voor een deel misschien wel hersteld of gereviseerd kunnen worden, maar ik heb gekozen voor vernieuwing. Enerzijds omdat ik zelf geen sleutelaar ben en in geval van defect ben aangewezen op de garage. Anderzijds omdat dit geen auto is die binnen een jaar weer doorverkocht wordt, het is een langere termijn investering.
Mijn vorige GTV (gtvco) heb ik ook langere tijd gehad en altijd zo behandeld.
Het ziet er weer perfect uit om nog maar niet te spreken van de lucht in de auto. Combinatie Caprotech en schoonmaakmiddel ruikt veel beter dan 20 jaar stilstaan.
De vervangen onderdelen hadden voor een deel misschien wel hersteld of gereviseerd kunnen worden, maar ik heb gekozen voor vernieuwing. Enerzijds omdat ik zelf geen sleutelaar ben en in geval van defect ben aangewezen op de garage. Anderzijds omdat dit geen auto is die binnen een jaar weer doorverkocht wordt, het is een langere termijn investering.
Mijn vorige GTV (gtvco) heb ik ook langere tijd gehad en altijd zo behandeld.
gtv 6 1980
307cc
bmw5
307cc
bmw5
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Preventief dus
De beste oplossing lijkt me als je idd zelf geen sleutelaar bent!
Toch zijn er maar weinig mensen die zelf niet sleutelen en toch oude alfa rijden
De GTV van Co is ook een hele mooie, nooit spijt ervan dat je die hebt verkocht?

De beste oplossing lijkt me als je idd zelf geen sleutelaar bent!
Toch zijn er maar weinig mensen die zelf niet sleutelen en toch oude alfa rijden

De GTV van Co is ook een hele mooie, nooit spijt ervan dat je die hebt verkocht?
Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Novizio
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:44
- Locatie: Bergen op Zoom
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Wiekevorst - Belgio
Allereerst welkom ruud , mooie GTV6 die je daar hebt !ruud schreef:De auto heeft inderdaad ouderwetse raamslingers. Ik weet ook niet wanneer de GTV6 elektrische ramen heeft gekregen .
Als ik mag afgaan op mijn eigen GTV's ( '82 & '83 ) moeten die raamslingers zijn verdwenen bij de overgang naar de tweede serie ( PVC bumpers wel te verstaan ) , zo heeft mijn '82 GTV dus nog de raamslingers en de ' 83 niet meer .
Of misschien waren electrische ruiten wel een optie ?????
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02