Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Peter GTV-6 »

Politiek is korte termijn denken, wat er later achterweg komt interesseerd de door ons "gekozen" en "dikbetaalde" "heren" en "dames" geen zier......
Dus als je nog wat geld wilt maken, zet je nu het nog kan, de hele handel te koop, die belastingmaatregel gaat er hoe dan ook komen...let op mijn woorden....!!!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Gtv4 »

Peter GTV-6 schreef: Bedrijven rijden nog steeds grijs...!!

Straks ga je nog zeggen dat al die Alfetta op gas dagelijkse veelrijders nu de boel verpesten...!!??
Destijds had ik als kleine onderneming 3 stations die elk niet meer voldeden aan de eis.
Dus 3 daken verhogen, ramen dichtmaken etc etc.
Jij hebt geprofiteerd van een opening in de wetgeving, je kon op je vingers natellen dat er iets aan gedaan zou worden. Het is er tenslotte 15 jaar over gegaan dat er iets moest gebeuren.

Dat maakt het oldtimer verhaal compleet anders, maar eigenlijk ook weer niet!
Een oldtimer werd vrijgesteld van MRB omdat ze weinig werden gebruikt en vaak alleen op speciale gelegenheden. Het huidige wagenpark is dusdanig beter dat een moderne wagen gemakkelijk 25 jaar oud word. De onderdeel voorziening is ook dusdanig verbeterd dat je deze wagens prima kan gebruiken als dagelijks vervoer.
Dus ja, je kan er op wachten dat ze dat aanpakken!
En idd een alfetta op lpg draagt bij aan dat gegeven. Het grootste pijnpunt zal echter door import oldtimers komen en met name de stink diesels. Helaas gaan wij als hobbyisten hier van lijden.
Hopelijk kunnen ze iets gaan doen met nieuwe kentekens die dan niet belasting vrij worden.

De belgen worden vaak uitgelachen om hun vreemde wetten, wat hobby auto's betreft hebben ze het goed voor elkaar! In belgie zie je maar weinig oldtimers als dagelijks vervoer.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door kareltjeknetter »

als ze nu gewoon invoeren wel belasting betalen voor lpg of diesel...........
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Enrico »

Hallo vrienden..

Het is allemaal nog niet zover...

Maarre wat wel leeft bij mij..
Onder het mom vam milieu is het makkelijk om to toch lekker centen binnen te slepen ? want wij maken immers vieze lucht?
De stok om mee te slaan is gevonden om degenen die door een oude auto te rijden bergen geld overhouden door geen belasting te betalen ?? Lekker profiteren ???

Tja eenvoudig rekensommetje is gewoon dat het veel geld oplevert (wat vervolgens weer aan onwikkelingshulp zou kunnen worden gespendeerd zodat ze in Afrika en Azie enz. allemaal een ouwe Mercedes kunnen kopen en vervolgens de lucht vol roet blazen.
Goed voor de atmosfeer waar we dan allemaal last van hebben op deze planeet.. (Wel eens in Cuba geweest ?, daar stoken ze alles wat los en vast zit in de tank.)).
Het gaat dus gewoon om geld...de schatkist dreigt geld mis te lopen en de "treehuggers" /Milieulobby onder de politici zien daar makkelijk geld (om vervolgens
weer in een of andere "over"sociale bodemloze "Pamper"put uit te geven).
Ook kost het de schatkist al veel geld voor alle kleine zuinige auto's die geen wegenbelasting betalen (waarom eigenlijk ? Dat nodigt ook uit om meer te rijden ?). Ook onder het mom van milieu..

Helaas.. de politiek kan geen besluiten nemen hoe de stokoude regeling op het bezit van een auto kan worden veranderd en dus moet de belastingbetaler het maar oplossen (lees betalen).. Oh ja ook ooit al eens heel slim de naam veranderd van wegenbelasting naar houderschapsbelasting, dan maakt het niet uit of de bella 10 maanden in de garage staat
= ook kassa.

Maar wat zeur ik,
Nogmaals .... het is nog niet zover... de soep is nog niet opgediend..
Hopelijk komt het goed, anders wordt het een dure grap (zie lijstje hieronder)
Laatst gewijzigd door Enrico op 17 sep 2012, 21:49, 4 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door GTV42.0 »

Helemaal mee eens. Maar ik blijf wel gewoon rijden kan ik je vertellen. Misschien ga ik wel wat meer kijken wat en waar ik heen wil qua vestiviteiten, maar rijden zal ik :cool: :blue_cool:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Sirmione
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:00

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Sirmione »

Ik niet, Alfetta wordt verkocht of in de schredder, betaal al genoeg belasting.
Gehad: 1x75, 1x 145, 4x155, 3x33
Nu: 147 en Alfetta
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Melvivio »

Update hierover net gelezen op autoblog:
Staatssecretaris Joop Atsma heeft aan de Kamer laten weten dat de MRB-vrijstelling regeling blijft. AutoenFiscus laat weten dat gemeenten daadwerkelijk bevoegd zijn om milieuzones voor oldtimers in te stellen. Hierbij wil Atsma wel oldtimers van liefhebbers ontzien door de RDW te laten onderzoeken of er speciale dagen kunnen komen waarop met oldtimers in milieuzones mag worden gereden.

Kortom, je auto van minimaal dertig jaar oud blijft goedkoop wegens het niet hoeven te betalen van wegenbelasting, maar is binnenkort wellicht niet meer welkom in de centra van steden, tenzij het op een door de RDW aangestelde dag is waarop het weer wél mag.
Ik vind het niet bepaald goed nieuws, maar het had een nog slechter uit kunnen pakken.
Ook op autoweek.nl een artikel hierover, met nog wat extra info:
Per 1 januari dit jaar is de leeftijdsgrens voor de klassieke voertuigen wel aangescherpt, van 25 naar 30 jaar oud. Voor auto's die na eind 2011 nog geen 25 jaar of ouder waren, geldt voortaan wel de MRB-dieseltoeslag.
Wel toeslag, maar nog steeds geen LPG-korting.. :?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Enrico »

Hoe snel kan het gaan op 29 oktober 2012 met het nieuwe regeerakkoord..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Plaats reactie