gtv v8
- GTVke
- Advanced Membro
Re: gtv v8
Yep ! In't echt nog imposanter .
-
- Alfetta Membro
Een paar keer op Assen zien rijden in het verleden.
Was niet echt snel, een GTV-6 loopt veeel mooier...!!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
Check.
Zeer indrukwekkende brul.
heb enkele foto's van zeer dichtbij, zal ze eens opsnorkelen en hier plaatsen (komen nog uit het film-rolletjes-tijdperk
)
Zeer indrukwekkende brul.
heb enkele foto's van zeer dichtbij, zal ze eens opsnorkelen en hier plaatsen (komen nog uit het film-rolletjes-tijdperk

get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Een GTV6 is dan ook een straatauto en die GTV8 een volbloed raceauto....Peter GTV-6 schreef:Een paar keer op Assen zien rijden in het verleden.

Dat het niet snel lijkt komt waarschijnlijk door het feit dat die auto nauwelijks gebruikt wordt en bepaald niet circuitwaardig is. Het ding aan de gang maken is al een hele opgave. Ze willen hem niet afschrijven denk ik...
In Assen een hele tijd met een van de monteurs staan ouwehoeren over de v8. Als het aan hem lag mocht die injectie er meteen af voor iets moderns.

Er zit schijnbaar wel een flat-plane krukas in dit blok, niet de standaard Montreal kruk. Het geluid heeft daardoor wel wat van de oude Ferrari's. Ook al maakt hij vooral veeeel geluid met die open trompetters.

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Alfetta Membro
Ten tijde dat ik dit V-8 orgel zag rondtoeren op Assen,10-15 jaar geleden, reden er ook diverse GTV-6'en in race trim mee, daar vergeleek ik het dus mee, natuurlijk niet met een straat versie...!!
-
- Alfetta Membro
http://retrorides.proboards.com/index.c ... read=47552" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Alfetta Guru
Hoeft van mij helemaal geen raceversie te zijn
het geluid van een standaard Montreal V8 is al geweldig
Dus gewoon een standaard Montreal V8 in een straatversie GTV bouwen
Hoeft niet eens snel te zijn, klinkt waanzinnig en dat is voor mij al voldoende!
Alleen nog even de tijd vinden
en een Montreal V8 blok!
Gr,
Carl

Alleen nog even de tijd vinden

Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro
[quote="Carbo"]
Hoeft niet eens snel te zijn, klinkt waanzinnig en dat is voor mij al voldoende! :lol
Carl[/quote]
Dat is dus precies wat de Duitse importeur 20X heeft gedaan, zie halverwege de vorige link...!!
Alfetta GT V-8 2600 heet dat model, dat dus origineel bij de buren op kenteken is gezet...!!
Zullen best nog een aantal van over zijn...!!

Carl[/quote]
Dat is dus precies wat de Duitse importeur 20X heeft gedaan, zie halverwege de vorige link...!!
Alfetta GT V-8 2600 heet dat model, dat dus origineel bij de buren op kenteken is gezet...!!
-
- Alfetta Guru
Hoef ik niet naar op zoekPeter GTV-6 schreef:Dat is dus precies wat de Duitse importeur 20X heeft gedaan, zie halverwege de vorige link...!!Carbo schreef:
Dus gewoon een standaard Montreal V8 in een straatversie GTV bouwenHoeft niet eens snel te zijn, klinkt waanzinnig en dat is voor mij al voldoende! :lol
Carl

Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro
Nog een paar foto's:
http://www.conceptcar.ee/en/124-alfa-ro ... -1977.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conceptcar.ee/en/124-alfa-ro ... -1977.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Alfetta Membro
En hier de technische gegevens:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=110880" onclick="window.open(this.href);return false;
Topsnelheid in 1977: 222 km/u, daar doet een GTV-6 nauwelijks voor onder, vandaar dat de 2,5 L V-6 motor twee jaar later wel commercieel ingebouwd werd....!!
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=110880" onclick="window.open(this.href);return false;
Topsnelheid in 1977: 222 km/u, daar doet een GTV-6 nauwelijks voor onder, vandaar dat de 2,5 L V-6 motor twee jaar later wel commercieel ingebouwd werd....!!
- kj gtv6
- Alfetta Novizio
de groene gtv6 is veel interessanter heren.
hier ligt een 3.8 v6 24 kleppert met +- 400 pk leuk voor op straat

-
- Alfetta Guru
Nee hoor! Smaken verschillen; de 24V is veel te modern voor mijkj gtv6 schreef:de groene gtv6 is veel interessanter heren.

De Montreal V8 motor is een rasechte volbloed traditionele semi race machine daar kan geen 24kleppert tegenop

Gr,
Carl