Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
-
- Alfetta Transaxle Guru
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Goed bezig Carl. Heb he nog een sms gedaan gisteren geloof ik. Ik kom zaterdag de 12e bij jou nadat ik de spoilers gehaald heb en heb dan de deur ook bij mij.
Groet Jeroen
Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Guru
Ontvangen Jeroen! Koffie staat klaar
Is het 1 deur?
Gr,
Carl

Is het 1 deur?
Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
Yep, de linker. Gaar om de onderkant en stukje buitenkant. Wil zo graag deze deur behouden omdat o.a. het motortje van ruiten erg goed werkte.
Bel je van te voren nog wel. Ik vertrek in alle vroegte en hoop om de nabij de middag bij jou te kunnen zijn.
Groet jeroen
Bel je van te voren nog wel. Ik vertrek in alle vroegte en hoop om de nabij de middag bij jou te kunnen zijn.
Groet jeroen
-
- Alfetta Guru
Vandaag een gedeelte van de nieuwe neus van de barchetta gestraald en ik moest nog een Nord blokje van Gtv4 afmaken
Hierbij de resultaten van het stralen met uitsluitend soda

en het Nord blokje!
Voor:

Na:

Mooi he! zo'n schoon kopje

Bijna klaar om opgehaald te worden

Hierbij de resultaten van het stralen met uitsluitend soda

en het Nord blokje!
Voor:

Na:

Mooi he! zo'n schoon kopje

Bijna klaar om opgehaald te worden

- Gtv4
- Advanced Membro
-
- Alfetta Guru
Op de valreep van dit jaar heb ik vandaag de spuitcabine helemaal gereed gemaakt. Na een laatste schoonmaakbeurt heb ik de filters aangebracht.
Gereed voor de eerste spuitklus later deze week

Prettige jaarwisseling!
Gr,
Carl
Gereed voor de eerste spuitklus later deze week

Prettige jaarwisseling!
Gr,
Carl
- modellisimo
- Advanced Membro
Dat ziet er erg mooi uit. Fijne jaarwisseling.
Alfa Giulietta
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:

Alvast goede vooruitzichten toe gewenst met het nieuwe bedrijf in het nieuwe jaar

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
Carl ( en uiteraard medeforummers ), een goed, gezond en vooral succesvol 2013 gewenst.
-
- Alfetta Guru
Uiteraard iedereen een goed en vooral gezond 2013 toegewenst
Ik ben 2013 stralend begonnen
er stond vandaag flink wat soda straalwerk op het programma en daar kwam ook nog iets tussendoor wat ik erg leuk vond
Ik had twee transaxle bakken op het programma staan en vier verbrede stalen velgen die daarna in de Epoxy (en een erg mooie lakkleur gezet moeten worden, maar daarover later meer
)
Vanmorgen kwam daar onverwachts een setje van twee tripple Webers bij
Setje komt van een 911 racer maar was gelakt en de eigenaar wilde deze weer in mooi blank aluminium hebben, nou dat kan natuurlijk. Dit ging echt helemaal top met soda, de lak vloog eraf en de carbs kwamen er mooi origineel uit. De eigenaar komt ze zaterdag weer ophalen en ben erg benieuwd wat hij er van vindt! Ik vind ze echt geweldig.
De transaxle bakken zijn zeer bewerkelijk met stralen. Door alle hoeken en gaten en de relatief hoge druk komt de soda stof terug in je gezicht (op het masker) en dat is niet fijn omdat je constant je masker met perslucht moet reinigen.
De eerste bak (2,0L) was extreem vuil en aangevreten. Ik krijg hem dan redelijk schoon maar verwacht geen show resultaat, daarvoor moet je echt nog hardere straalmiddelen voor gebruiken. Voor revisie is dit echter acceptabel. Tja mijn normen liggen erg hoog en ik weet zeker dat ik deze resultaten ook in de toekomst kan verbeteren enerzijds door ervaring maar ook doordat ik weer een nieuw straalmiddel op het spoor ben
De tweede bak is een 1,6 voor een racer!
Bak 1 (klein beetje aanegvreten.......
)

Onderzijde komt er mooier uit dan de bovenkant!

Bak 2

En dan het snoepje van de 911
Voor!

en na het soda stralen

Cool toch
Gr,
Carl

Ik ben 2013 stralend begonnen

Ik had twee transaxle bakken op het programma staan en vier verbrede stalen velgen die daarna in de Epoxy (en een erg mooie lakkleur gezet moeten worden, maar daarover later meer

Vanmorgen kwam daar onverwachts een setje van twee tripple Webers bij

De transaxle bakken zijn zeer bewerkelijk met stralen. Door alle hoeken en gaten en de relatief hoge druk komt de soda stof terug in je gezicht (op het masker) en dat is niet fijn omdat je constant je masker met perslucht moet reinigen.
De eerste bak (2,0L) was extreem vuil en aangevreten. Ik krijg hem dan redelijk schoon maar verwacht geen show resultaat, daarvoor moet je echt nog hardere straalmiddelen voor gebruiken. Voor revisie is dit echter acceptabel. Tja mijn normen liggen erg hoog en ik weet zeker dat ik deze resultaten ook in de toekomst kan verbeteren enerzijds door ervaring maar ook doordat ik weer een nieuw straalmiddel op het spoor ben

De tweede bak is een 1,6 voor een racer!
Bak 1 (klein beetje aanegvreten.......

Onderzijde komt er mooier uit dan de bovenkant!

Bak 2

En dan het snoepje van de 911

Voor!

en na het soda stralen

Cool toch

Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
Vandaag alweer de tweede Open Dag
Om in Italiaanse sferen te blijven had ik voor vandaag een speciaal koffie Piaggio Ape geregeld
Weet nu waarom ze zo´n ding `Ape` noemen
In de laadruimte stond een geweldige Mirage koffiemachine waarmee de uitbater en koffiekenner Edwin de bezoekers van een speciale espresso, cappuccino, americano of gewoon een Hollands bakkie pl..r (op ze Rotterdams
) heeft voorzien!
Was helemaal top Edwin nogmaals bedankt!
Weer een aantal interessante liefhebbers mogen ontvangen welke ik hopelijk een goed beeld van het bedrijf en z´n mogelijkheden heb kunnen geven. Ik kan weer een paar gezichten bij forummers plaatsen en dat is altijd erg leuk
De totale opkomst viel wel iets tegen maar ik zeg maar zo het gaat niet om de kwantiteit maar de kwaliteit 
Diegene die niet zijn geweest hebben in ieder geval de geweldige koffie gemist
Aankomst van de koffie
speciaal voor Jeroen, nog wat speciale wandversiering

De speciale Mirage koffiemachine. Ontwerp schijnt echt door het Mirage vliegtuig te zijn geinspireerd. Is echt een cool ding

Ik ben zelf de fotograaf dus gedurende de rest van de dag geen fotootjes gemaakt
Toch nieuwsgierig
dan moet jezelf maar een keer langskomen
en Jeroen, Lemarc had vast niet zo´n mooie Piaggio staan
Gr,
Carl

Om in Italiaanse sferen te blijven had ik voor vandaag een speciaal koffie Piaggio Ape geregeld

In de laadruimte stond een geweldige Mirage koffiemachine waarmee de uitbater en koffiekenner Edwin de bezoekers van een speciale espresso, cappuccino, americano of gewoon een Hollands bakkie pl..r (op ze Rotterdams

Was helemaal top Edwin nogmaals bedankt!
Weer een aantal interessante liefhebbers mogen ontvangen welke ik hopelijk een goed beeld van het bedrijf en z´n mogelijkheden heb kunnen geven. Ik kan weer een paar gezichten bij forummers plaatsen en dat is altijd erg leuk

Diegene die niet zijn geweest hebben in ieder geval de geweldige koffie gemist

Aankomst van de koffie

speciaal voor Jeroen, nog wat speciale wandversiering

De speciale Mirage koffiemachine. Ontwerp schijnt echt door het Mirage vliegtuig te zijn geinspireerd. Is echt een cool ding

Ik ben zelf de fotograaf dus gedurende de rest van de dag geen fotootjes gemaakt

Toch nieuwsgierig

en Jeroen, Lemarc had vast niet zo´n mooie Piaggio staan

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 05 jan 2013, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jesper75
- Alfetta Membro

Als er binnenkort weer een open dag of iets is probeer ik zeker te komen.
Mvg,
Jesper
-
- Alfetta Transaxle Guru
Nee Carl dat hadden ze zeker niet.
Maar kom wel langs hoor volgende week. Bel je wel van te voren want dan heb je een idee hoe laat we er zullen zijn. Heb wel een super gave deur gescoord 

- Melvivio
- Advanced Membro
Was erg gezellig! Zeer mooi pand, zeer vriendelijk ontvangen & veel kunnen zien!
Heb me goed vermaakt!
Heb me goed vermaakt!

~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Guru
Vandaag verder gegaan met de barchetta. De voorbumper heeft aan beide zijden een paar fikse scheuren. De bumper vandaag met soda gestraald......... ja je kunt met soda uitstekend kunststof ontlakken zonder het kunststof aan te tasten. Dit stralen gaat echt ontzettend snel daar kun je echt niet tegenop schuren en dan krijg je hem ook niet zo mooi kaal
Ik ga nu hierna door de bumper ter plaatse van de scheur te verwarmen proberen de scheuren te herstellen.
Hieronder een impressie tijdens de straalwerkzaamheden. Inmiddels is deze helemaal kaal echter daar heb ik geen fotootje meer van gemaakt

Verder de donor neus gestraald en de puntlas randjes met glas uitgestraald. De bedoeling is deze morgen verder pas te gaan maken!
Gr,
Carl

Ik ga nu hierna door de bumper ter plaatse van de scheur te verwarmen proberen de scheuren te herstellen.
Hieronder een impressie tijdens de straalwerkzaamheden. Inmiddels is deze helemaal kaal echter daar heb ik geen fotootje meer van gemaakt

Verder de donor neus gestraald en de puntlas randjes met glas uitgestraald. De bedoeling is deze morgen verder pas te gaan maken!
Gr,
Carl
- gtv1981
- Advanced Membro
dat ziet er maar een klein scheurtje uit
ik heb ooit een bumper van een vitohersteld z'n 5 jaar terug
met U-pol
gewoon in een diepe V-vorm uitschuren en dicht plamuren
en die bumper is nog steeds goed
http://www.u-pol.com/product-cat/164/bumper-repairs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb ooit een bumper van een vitohersteld z'n 5 jaar terug
met U-pol
gewoon in een diepe V-vorm uitschuren en dicht plamuren
en die bumper is nog steeds goed

http://www.u-pol.com/product-cat/164/bumper-repairs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
gr sven
-
- Alfetta Guru
Bedankt voor de tip Sven
Ik ga het echter eerst met alleen warmte en samensmelten proberen!
Vandaag was weer een feestelijke dag
voor de eerste keer probleemloos de spuitcabine gebruikt. Weliswaar voor alleen wat delen in de Epoxy te zetten maar toch de kop is eraf
Ook voor het eerst mijn speciale primer verfspuit gebruikt, een 3M Accuspray met PPS bekersysteem. Wat een luxe is dit zeg! schoonmaken is echt een fluitje van een cent
Een viertal velgen voor GTV4 zogenaamd breed staal. Deze zijn door mij gestraald en worden in een zeer mooie kleur gespoten, waarover later meer. Daarnaast nog wat losse delen.
Een mooie stellage gemaakt voor dit soort delen van twee uitschuifbare schagen met twee dwarsliggers. Op deze wijze hoef ik niets aan het plafond van de cabine te hangen. Vond het wel goed gevonden van mijzelf

Gestraalde velgjes
Je zou ze bijna zo laten

en in de 2K Epoxy!

Vandaag ook weer wat nieuw werk binnengekomen; een Golfje 1e serie GTI
Stralen, wat plaatwerk (maar ding is klokgaaf) en spuiten! kortom een leuke klus
Gr,
Carl

Vandaag was weer een feestelijke dag

Een viertal velgen voor GTV4 zogenaamd breed staal. Deze zijn door mij gestraald en worden in een zeer mooie kleur gespoten, waarover later meer. Daarnaast nog wat losse delen.
Een mooie stellage gemaakt voor dit soort delen van twee uitschuifbare schagen met twee dwarsliggers. Op deze wijze hoef ik niets aan het plafond van de cabine te hangen. Vond het wel goed gevonden van mijzelf

Gestraalde velgjes

en in de 2K Epoxy!

Vandaag ook weer wat nieuw werk binnengekomen; een Golfje 1e serie GTI

Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro
Carl, volgens mij ga je als de "brandweer' - mooi dat je enthousiame en vakmanschap bekend wordt.
-
- Alfetta Transaxle Guru
Carl, bedankt voor vandaag en jammer dat we niet meer tijd hadden. De tijd vliegt als je het hebt over een gezamelijke passie.
Volgende keer neem ik spullen mee om te stralen Carl
Jammer dat het zo ver weg is, want anders kwam ik zeker vaker en konden we ook eens kijken wat het zou gaan kosten om jou het spuiten te gunnen. Maar dit heb ik nu aan een ander gegund die om de hoek woont. Jammer van de afstand.
Groet Jeroen en tot de volgende keer.
Volgende keer neem ik spullen mee om te stralen Carl

-
- Alfetta Guru
GTV42.0 schreef:Carl, bedankt voor vandaag en jammer dat we niet meer tijd hadden. De tijd vliegt als je het hebt over een gezamelijke passie.
Volgende keer neem ik spullen mee om te stralen CarlJammer dat het zo ver weg is, want anders kwam ik zeker vaker en konden we ook eens kijken wat het zou gaan kosten om jou het spuiten te gunnen. Maar dit heb ik nu aan een ander gegund die om de hoek woont. Jammer van de afstand.
Hoi Jeroen,
Ik vond het erg leuk dat jullie langs zijn geweest en inderdaad jammer van de grote afstand. Was leuk om jullie het bedrijf te laten zien en dat ik voor jullie ook nog wat live kon stralen.
V.w.b. het spuiten; er zijn een hoop goede spuiters in het land dus dat gaat helemaal goedkomen

Toen jullie wegreden in de GTV6 heb ik denk ik in mijn achterhoofd wel de beslissing genomen om mijn GTV6 toch te gaan voorzien van het originele 2,5 blok. Het geluid van een 2,5 is onovertroffen

Het 3,0l blok / turbo bak en QV nokkenstokken moet maar even de stelling in voor een toekomstig projectje

Nogmaals jammer dat een aantal GTV liefhebbers zo ver uit elkaar wonen maar des te beter zijn de gesprekken als het tot een ontmoeting komt

Gr,
Carl