Update, na mijn voorgesteld te hebben begin mei, bleef mijn bijdrage op het forum beperkt tot een vraag over kleurcodes!
Ik ben echter druk geweest op mijn GTV 2.0, mechanisch weer in orde te krijgen, na exact drie maanden, heb ik gisteren een APKtje gehaald,
ik was zo overtuigd dat dit ging lukken, na check-dubbelcheck, snel naar het postkantoor en even de eerste kilometers maken naar Hindeloopen voor een visje.
Ik heb al jaren een hydraulische poetsbrug, waar al heel wat "slachtoffers" op hebben gestaan, ideaal voor een kleine garage, nadeel je kan niet een uitlaat vervangen omdat de Cilinder door het midden loopt.
Allereerst maar alle slangen vervangen, wijs na bijna dertig jaar, verbaast hoeveel slang en klemmetjes je nodig hebt vanaf de benzinetank tot aan de laatste carb., en een klemmetje kost tegenwoordig grof geld, wat niet!, kijk ook eens in je benzinefilter houder, wat een bagger.
Zoals ik al had vermeld waren er twee plaatje gelast hoog in de schermen, maar daar buiten viel me op hoe strak alles er nog bij staat, heerlijk.
Nu de remmen maar, remcilinders gerehastabilifeerd, dus schoonmaken en nieuwe cups, nieuw schijven en blokken, de stofplaten meteen maar in de Hamerrite en Goodridge slangen gemonteerd rondom, voor verliep alles vlot, achter ging niet zo vlot, mijn nieuwe schijven uit de NOS doos, bleken te dik?, af laten draaien toen bij montage, wilde ze niet goed op de passing aan de achterkant, met mijn schijfmaat niet waarneembaar maar toch, er weer af en een pieletje uit laten draaien, perfect, blokken erin en achter afstellen op 0,15 mm, als alles schoon is en nieuw, gaat het allemaal zo makkelijk.
Nu kon de hoofdremcilinder niet achter blijven, dus ook vernieuwd, ik het aan veiligheid.
Achter alle bussen vernieuwd van de reactiearm e.d., veren er tussenuit gestraald en in de Hammerrite ook de Dion opgeschuurd en gelakt, was toch bezig en komt ze ooit nog eens op de kop te liggen, doet het geen pijn aan de ogen van de berger, de platen tussen de veerschotel en het rubber waren gaar, dus maar even met Robert (Alfamotive) gebeld en nieuw.
De schokbrekers zaten er wel op maar hadden geen functie meer, uitgelubberd en verroest, dus nu gele Koni's rondom.
Ik vertrouwde de koppelingcilinder niet meer, gitzwarte olie in het tankje, lange stilstand dus gare afdichting, hoppa, nieuwe monteren, viel niet mee met de inbusbouten te bereiken op het schutbord onder de pedalen en dan ook nog proberen te draaien.
Had ik maar meteen de slavecilinder ook vervangen, want nu kreeg ik de lucht er niet uit hier ook een nieuwe opgezet, dit is een les voor ieder, beiden vervangen.
Na de jarenlange stilstand een additive bij 10 liter benzine gedaan op de carbs weer schoon te krijgen, veel hoesten en proesten in het begin maar uiteindelijk, loopt ze nu heerlijk en ben ik zeer tevreden tot nu toe.
Ben ik nu klaar, nee, ik kom er achter dat de schakelaar op het stuur niet meer doen voor waar ze gemonteerd zijn, richtingaanwijzer komt niet terug en stadslicht gaat via een externe schakelaar, allemaal op te lossen maar eerst even genieten, ciao Henk
voortgang, hoe ouder hoe gekker
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- frostyfrog
- Alfetta Novizio
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 28 apr 2012, 18:03
- Locatie: Bantega, De Friese Meren
voortgang, hoe ouder hoe gekker
Spider 2.0 Aerodinamica
Alfetta GTV 2.0
Autobianchi Bianchina Panoramica
Alfetta GTV 2.0
Autobianchi Bianchina Panoramica
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: voortgang, hoe ouder hoe gekker
Top Henk, indrukwekkend tafeltje met rotte meuk!
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Rob GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Re: voortgang, hoe ouder hoe gekker
Precies,eerst maar ff toeren,de rest komt vanzelf wel
Groet Rob GTV6.
Groet Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: voortgang, hoe ouder hoe gekker
Bekend poets bruggetje
Ik heb dezelfde in het oranje.
Idd. vervelend om de uitlaat te bevestigen en dat moet ik nog wel bij de twee projecten.
Leuk je stuk te lezen..
Geniet ervan..
Ik heb dezelfde in het oranje.
Idd. vervelend om de uitlaat te bevestigen en dat moet ik nog wel bij de twee projecten.
Leuk je stuk te lezen..
Geniet ervan..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- frostyfrog
- Alfetta Novizio
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 28 apr 2012, 18:03
- Locatie: Bantega, De Friese Meren
Re: voortgang, hoe ouder hoe gekker, meer werk
Na maanden gesleuteld te hebben aan een Karmann Ghia van een vriend, om haar op kenteken te krijgen, is er nu weer ruimte en tijd voor een aantal klusjes aan de GTV.
Ik had al een donkerbruin vermoeden dat de onderkant van de voorschermen onder de kunststof "skirts" niet meer helemaal proper waren.
Vanmiddag de R. Zijde ontdaan van het plastic en daar vond ik de horror.
Ooit is er al iemand aan het boetseren geweest, maar dat blijkt dus een tijdelijke oplossing.
Door dit plastic vraagt het om rot, vocht, zand e.d. heeft iemand weleens overwogen om dit eraf te halen, of is dat heiligschennis?
Ik heb de slijptol in de onderkant van het scherm gezet en ben bezig gegaan om een nieuwe plaat te maken en deze er van de week in te lassen.
Bij het loshalen viel me op dat het binnen scherm met het buiten scherm met een dikke rubber achtige drol verbonden zaten, hoe heeft Alfa dit ooit bedoelt?
De kokerbalk is in uitstekende staat en behoeft geen laswerk, alles schreeuwt straks om tectyl.
Ik zal spoedig de foto's plaatsen en hoop op enig advies m.b.t. De aansluiting en de skirts, groet Henk.
Ik had al een donkerbruin vermoeden dat de onderkant van de voorschermen onder de kunststof "skirts" niet meer helemaal proper waren.
Vanmiddag de R. Zijde ontdaan van het plastic en daar vond ik de horror.
Ooit is er al iemand aan het boetseren geweest, maar dat blijkt dus een tijdelijke oplossing.
Door dit plastic vraagt het om rot, vocht, zand e.d. heeft iemand weleens overwogen om dit eraf te halen, of is dat heiligschennis?
Ik heb de slijptol in de onderkant van het scherm gezet en ben bezig gegaan om een nieuwe plaat te maken en deze er van de week in te lassen.
Bij het loshalen viel me op dat het binnen scherm met het buiten scherm met een dikke rubber achtige drol verbonden zaten, hoe heeft Alfa dit ooit bedoelt?
De kokerbalk is in uitstekende staat en behoeft geen laswerk, alles schreeuwt straks om tectyl.
Ik zal spoedig de foto's plaatsen en hoop op enig advies m.b.t. De aansluiting en de skirts, groet Henk.
Spider 2.0 Aerodinamica
Alfetta GTV 2.0
Autobianchi Bianchina Panoramica
Alfetta GTV 2.0
Autobianchi Bianchina Panoramica
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: voortgang, hoe ouder hoe gekker
Skirts zijn niet helemaal de boosdoener, maar dragen wel bij. Ook het zand wat tussen dit deel en tussen het deel van het binnenscherm zit komt veel water en zand met als gevolg roest en rot zijnde delen. Bij één van mijn GTV6en hield allen de lak de boel nog op zijn plek.
Ik zou als ik het gemaakt had alles niet gelijk in de tectyl zetten, maar eerst behandelen met wat anders en dan later als je dit graag wilt met tectyl. Alleen tectyl is niet afdoende en je weet niet wat er echter gebeurd. Behandel je dit eerst met wat anders dat het kale staal goed conserveerd. Ik ben erg onder de indruk van de RX producten, maar niet iedereen is het er mee eens. Maar heb zelf de resultaten mogen aanschouwen bij o.a. een 75. Ik gebruik het ook bij mijn project. Hoe dan ook, er zijn meer wegen naar Rome.
Ik zie op de foto dat je zelf dit stuk na hebt gemaakt. Is dit niet naar wens dan is dit ook gewoon te koop en de pasform is dan uitstekend.
Op jou foto zie ik ook nog niet de knik die onderaan hoord te zitten en je aan de onderkant vast moet lassen. Dit heeft effect op de gehele form van het deel mbt de rest en het aanzicht dus. Los deel kost een 50euro geloof ik en is gewoon in Nederland te koop.
Groet Jeroen
Ik zou als ik het gemaakt had alles niet gelijk in de tectyl zetten, maar eerst behandelen met wat anders en dan later als je dit graag wilt met tectyl. Alleen tectyl is niet afdoende en je weet niet wat er echter gebeurd. Behandel je dit eerst met wat anders dat het kale staal goed conserveerd. Ik ben erg onder de indruk van de RX producten, maar niet iedereen is het er mee eens. Maar heb zelf de resultaten mogen aanschouwen bij o.a. een 75. Ik gebruik het ook bij mijn project. Hoe dan ook, er zijn meer wegen naar Rome.
Ik zie op de foto dat je zelf dit stuk na hebt gemaakt. Is dit niet naar wens dan is dit ook gewoon te koop en de pasform is dan uitstekend.
Op jou foto zie ik ook nog niet de knik die onderaan hoord te zitten en je aan de onderkant vast moet lassen. Dit heeft effect op de gehele form van het deel mbt de rest en het aanzicht dus. Los deel kost een 50euro geloof ik en is gewoon in Nederland te koop.
Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)