[quote="Carbo"][quote="Enrico"]Hoi Carl,
Pas geleden bij een Fiat Punto van mijn schoonzus uit 1999 exact hetzelfde gedeelte vervangen..
Hetzelfde onderstel/bodemgedeelte/casco dus... Grappig..
Oorzaak hetzelfde.. Verroest van het vele staan..[/quote]
Tja hoe verzinnen die Italianen het iedere keer weer, briljant design maar roest protectie
Deze barchetta zal niet lang binnenstaan ......... is zo'n lekker rij ijzer. De eerste voorwielaandrijver die ik lekker vind rijden. De barchetta is in mijn opinie een zwaar ondergewaardeerde auto. Rijdt veel en veel beter dan een Alfa 916 spider en ziet er ook nog eens veel beter uit en kost een habbekrats. Ik vind de barchetta echt een waanzinnig mooi design
er komen er zeker meer....................................................heb al wat moois in gedachte
Gr,
Carl[/quote]
Eh...die Punto van 1999 zal in 1998 gebouwd zijn, was in 2012 dus....14 jaar oud, en dat is in autoland economisch bejaard, dus mag er dan roest zijn?
Als een auto zonder extra maatregelen na 14 jaar nog roestvrij zou zijn, gingen alle autofabrikanten en toeleveranciers op de fles..!!
Overigens, als die Punto ieder jaar trouw voor z'n beurten en roestcontrole naar de Fiat dealer was geweest, was 'ie echt nog wel roestvrij, maar dat doet men na pakweg 8-9 jaar niet meer, want "dat is de auto niet meer waard", dus gaat íe naar Beun de Haas en wordt alleen nog het hoognodige gerepareerd.
Wij hebben in 2003 een 2000 Fiat Palio Weekend gekocht met 17.000km op de klok, gebouwd in 1999 bij Tofas-Fiat in Turkije.
Direct een uitgebreide Dinitrol anti-roest behandeling bij Gosliga in Leeuwarden laten geven, kost wat maar dan heb je ook wat.
Zelf ieder jaar met Dinitrol producten bijgehouden.
4X per jaar in de Turtle Wax, en stallen onder een carport.
De auto is nu dus ook 14 jaar oud, heeft bijna 2 ton gelopen, wordt dagelijks gebruikt, ziet eruit als nieuw, en is roestvrij, en blijft dat ook, zolang we hem houden.
't Is maar net wat je er voor over hebt aan tijd en zorg en geld....!