Na lange tijd toch maar weer eens wat activiteiten opgestart aan de GTV.. Staat natuurlijk elke week naast de GT te popelen om weer eens behandeld te worden.
Omdat op de eerste plaats de GTV weigerde om maar 1cm van de plek te komen eerst maar eens de blokken en/of de remklauwen verwijderd.
Remmen zaten natuurlijk knettervast, ook al omdat de boel onder de motorkap al verwijderd was.
Dat zag er zo uit:
Daar word je dan niet direct vrolijk van, hoop dat de cylinders nog te gebruiken zijn als het uit elkaar gaat en gereviseerd moet worden.
Gelukkig kon de GTV nu wel zonder dat je peentjes zweet van de plek komen. We wilden hem namelijk op de brug zetten zodat klusmaat Wim de wielkasten alvast schoon kan maken.
Wielkasten schoonmaken is nodig omdat de bitac die er ooit opgespoten is (gelukkig maar, scheelt roest) natuurlijk geen werking meer heeft..
Aan alles is te zien dat de auto maar een kort actief leven heft gehad maar toch op sommige plekken erg verroest. Toch voornamelijk van het lange staan in een boerenstal.
ammoniak uitstoot (van de peerde/koeie of varkens mest) doet zijn werk wel.
Maar toch... Veel ziet er nog wonderbaarlijk mooi uit wat onder de bitac vandaan komt..
Voorkant:

Geen roest te zien
Wel hier natuurlijk.. Kan niet missen. DE zwakke plek wat ze allemaal hebben. Jammer, jammer.. Zoooo slecht tegen roest behandeld toendertijd..
Kijk ook eens naar deze foto.. Er zit echt geen bescherming, zelfs nauwelijks gespoten.. enkel een dun laagje. De verfspuit is hier nauwelijks geweest..
Achterkant:
Maar.. Het gaat goed komen, de hele auto heeft immers ook maar een scheet en twee knikkers gekost..